خبرسان؛ گوگل گوگولی!

Khabarsun-part-6

به ششمین قسمت از خبرسان خوش اومدید، هفته گذشته در ادامه رویداد بسیار مهم عید نوروز نویسندگان آی‌تی‌رسان بیش‌تر وقت خودشون رو به خانواده اختصاص دادن و سایت رو ول کردن به امید خدا اما بازهم تونستیم از این شرایط سخت پرمطلب بیرون بیایم و یک هفته پربار رو تجربه کنیم. جالبه معرفی یک آی‌فون جدید دقیقا مثل وقوع یک زلزله میمونه یعنی علاوه بر لرزش اصلی چندتا پس لرزه هم داره و این هفته هم کلی خبر درمورد این کوچولو داشتیم! حالا چه از خودش و چه از دیگر کسانی که میخوان نسخه مینی و کوچیک پرچم‌دارهاشون رو بدن بیرون.

اخبار هفته:

شنبه:

اکسپریا Z5
اکسپریا Z5

آغاز هفته با یک خبر خوب همراه بود و اون خبر خوب دریافت به‌روزرسانی مارشمالو توسط نوت 4 سامسونگ بود، اگه از کاربران لاین هستید و تو ژاپن زندگی می‌کنید (این دومی رو صددرصد مطمئنم نیستید چون اگه بودید الان خبرسان رو با این زبان می‌خوندید: 日本語) می‌تونید از چند ماه دیگه سیم‌کارت‌های لاین رو بخرید و از شر اپراتورهای پول‌دوست گرامی خلاص بشید.

به نظرتون لذت‌بخش‌ترین فیلم دنیا چیه؟ به نظر آی‌تی‌رسان این فیلم هست حالا شما هم بگید هست تا ما خوشحال بشیم، دنیای ساعت‌های هوشمند در حال بزرگ‌تر شدن هست و کمپانی‌های بیشتری ساعت‌های هوشمندشون رو روانه بازار می‌کنند کاسیو هم که بیش‌تر ما اون رو با ماشین‌حساب و ساعت‌هاش می‌‌شناسیم اولین ساعت هوشمندشو با قیمت 500 دلار عرضه کرد. کاربران سونی اکسپریا Z5 بدونن ممکنه بعد از به‌روزرسانی به مارشمالو نتونن از گوگل‌پلی استفاده کنند و این مشکل خیلی خیلی بزرگیه! از همین رو سامسونگ و AT&T تصمیم گرفتند با هم همکاری کنند تا بتونن یه نسخه محکم‌تر از گلکسی S7 به نام S7 اکتیو بسازند هرچند با این کار بازهم کاربران اکسپریا Z5 نمیتونن از گوگل‌پلی دانلود کنند چون اصلا ربطی به اون نداره! (ظاهرا پرخوری عید روی مغز نویسنده تاثیر منفی گذاشته!)

یکشنبه:

لوگو یوتیوب
لوگو یوتیوب

دومین روز از هفته با خبر مرگ یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اینترنتی دنیا یعنی ایمیل شروع شد، ظاهرا کاربران جوان اینترنت تمایلی به استفاده از ایمیل ندارند و به زودی شاهد مرگی تلخ برا ایمیل خواهیم بود. شاید شما هم مثل من حافظه درست‌ و حسابی نداشته باشد و معمولا پسورد همه چیزا رو یه جور انتخاب کنید برا همین یه آموزش براتون منتشر کردیم که بتونید پسوردهای قدرتمندتری رو انتخاب کنید و از این 1234 دیگه استفاده نکنید!

شاید تا چندسال پیش نمیشد به برندهای چینی اعتماد کرد اما هواوی ثابت کرد ساخت یه محصول خوب ربطی به محل تولید نداره، بنابراین با 4 دلیل برای خرید محصولات هواوی آشنا شدیم. ده حقیقت جالب هم در مورد یوتیوب داشتیم براتون تا تو این عیدی یکم اطلاعات عمومیتون افزایش پیدا کنه!

بازی‌کردن با موبایل این روزها اینقدر زیاد شده که خیلی‌ها معتقدند به زودی این دستگاه‌های کویچک جای کنسول‌ها رو می‌گیرند می‌گید نه؟! پس این 5 دلیل رو بخونید.

دوشنبه:

ITresan-1395 (9)

روز دوشنبه تصاویری زیبا از پرواز با هواپیماهای جنگی رو براتون داشتیم که پیشنهاد می‌کنم حتما ببینید. ظاهرا گوگل می‌خواد یه قابلیت خیلی باحال رو به موتور جستجوی خودش اضافه کنه، این قابلیت امکان جستجو در گوگل با دوربین موبایل رو برامون میسر می‌کنه. اگه دوست دارید تعداد کامنت‌های اینستاگرامتون رو افزایش بدید می‌تونید از اپلیکیشن کامنت بگیر اینستاگرام استفاده کنید. در این روز بازهم شایعه‌ای در مورد پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی منتشر شد که می‌گفت این گوشی در سه تا نسخه عرضه میشه. اگه دوست‌دارید بازهم اطلاعات عمومیتون افزایش پیدا کنه می‌تونید حقایق جالب در رابطه گوگل رو بخونید.

سه شنبه:

هواوی P9
هواوی P9

در این روز تصاویر جدیدی از هواوی P9 منتشر شد که همه جای این گوشیو نشون می‌داد، ظاهرا امسال پرچم‌دار هواوی چندان دلربا نیست. همونطور که در مقدمه خونیدید پس لرزه‌های معرفی آی‌فون Se هنوز ادامه داره، ظاهرا شیائومی قراره یه گوشی 4.3 اینچی معرفی کنه که از نظر مشخصات در حد پرچم‌داران هست و از اسنپدراگون 820 استفاده می‌کنه.

سامسونگ این روزها سخت مشغول معرفی گوشی‌های جدیدش تو چین هست، این کمپانی روز سه شنبه از دو اسمارت‌فون گلکسی J5 و J7 رونمایی کرد؛ البته خبرهای سامسونگ محدود به گوشی‌های میان‌رده نیست و این کمپانی قصد داره گلکسی S7 رو در دو نسخه جدید با پردازنده مدیاتک Helio X20 و Helio X25 معرفی کنه. ظاهرا مشکل فیلترینگ به جز ایران در بقیه کشورها از جمله چین هم وجود داره و این کشور چند وقتی میشه که دسترسی به گوگل رو محدود کرده اما از اونجایی که گوگل از همه زرنگ‌تر هست تونسته 102 دقیقه فیلترینگ رو دور بزنه و کاربرای چینی بتونن رنگ گوگل رو ببینن. اوراکل هم با شکایت کردن از گوگل می‌خواد 9.3 میلیارد دلار ازش جریمه بگیره.

چهارشنبه:

گلکسی S7 EDGE
گلکسی S7 اج

اوایل صبح چهارشنبه بود که با 5 دلیل واقعا قانع کننده برای خرید گلکسی S7 Edge آشنا شدیم که ظاهرا فقط برا خودمون قانع کننده بوده و از نظرات میشه فهمید کاربران رو قانع نکرده! خب ظاهرا در این روز بازهم یک خبر از اچ‌تی‌سی 10 داشتیم که البته این بار مشخصات این گوشی رو توسط بنچمارک GFXBench خوندیم. اینستاگرام هم یک به‌روزرسانی رو منتشر کرده که باهاش می‌تونید ویدیوهای 60 ثانیه‌ای آپلود کنید و از محدودیت 15 ثانیه‌ای قبلی اندکی رهایی بیابید. هواوی هم قراره یک اسمارت‌فون با نمایشگر خمیده عرضه کنه که ظاهرا اسمش میت S2 خواهد بود. در ادامه روند معرفی گوشی‌های سامسونگ در چین، این کمپانی از یک فبلت 6 اینچی به نام گلکسی A9 Pro رونمایی کرد که یک میان‌رده در حد پرچم‌دار هست.

پنجشنبه:

بازهم هواوی P9
بازهم هواوی P9

این همه از هواوی و پرچم‌دار بعدیش تعریف کردیم اما ظاهرا نمیتونه با پرچم‌دار بقیه کمپانی‌ها مبارزه کنه نمونش هم امتیاز انتوتو که نتونست 100 هزارتا رو رد کنه و حتی به گرد پای ال‌جی G5 و گلکسی S7 نرسید. گوگل هم دوباره خبرساز شد و یک تلفن فیبری رو معرفی کرد که می‌تونید باهاش تماس‌های رایگان و اینطور چیزا برقرار کنید. البته اگه از کاربرای ویندوز 10 هستید تابستون می‌تونید یه به‌روزرسانی درست و حسابی رو دریافت کنید.

ترین‌های هفته:

توچشم‌ترین هفته:

ظاهرا این هفته هم باید هزینه پست تندیس به آمریکا رو متحمل بشیم، پس از اپل این بار نوبت به گوگل رسید تا لقب تو چشم‌ترین هفته رو دریافت کنه و البته مفتخر شد تندیس “چشم شهلا” رو دریافت کنه.

ضایع‌ترین هفته:

لقب ضایع‌ترین این هفته رو باید به اون پلیس کنکوردی محترمی تقدیم کنیم که یه نفر به اسم جیمز میز رو بعد از 14 سال به علت پس ندادن فیلم ویدیویی که کرایه کرده بود دستگیر کرد، خب آخه پلیس مومن و درستکار آخه یه فیلم چیه که به خاطرش بنده خدارو تو دنیا به اسم دزد مشهور کرد.  تندیس هویج نارنجیمون هم تموم شده بنابراین تندیس “زرشک زرشکی” رو به آقای پلیس تقدیم می‌کنیم.

مظلوم‌ترین هفته:

لقب مظلوم‌ترین هفته تقدیم می‌شود به سونی که تو این هجمه خبری اپل و گوگل و بقیه دوستان تنها و مظلوم یه جا تو ژاپن بدون خبر نشسته و بقیه رو نگاه می‌کنه، البته یه خبر هم اومد که یه آپدیت داده برای اکسپریا Z5 که خب یه مشکل جدی داره که بالاتر گفتم. تندیس “آخی طلایی” رو هم به سونی تقدیم می‌کنیم.

5 در مورد “خبرسان؛ گوگل گوگولی!”

  1. سلام
    اقای بکتاش خسته نباشید.این خبرسان هم مثل همیشه عالی بود.
    قرار بود که بنده نکسوس 5ایکس بگیرم که نزدیک هم بودم ولی بنا بر دلایلی که یک دفعه پیش آمد مجبور شدم یک گوشی در حد 1 تومان و میانرده بگیرم.

    به نظر شما ایا هواوی G8 که به اندروید6 هم بروز میشه انتخاب خوبی است.
    با تشکر.خدا نگهدار.

    1. امید بکتاش

      g8 رو از نزدیک کار کردم و تجربه کار باهاش رو دارم نمیگم گوشی بدی هست ولی اون حس بهترین بودن رو القا نمیکنه به نظرم الان g3 الجی با افت قیمت اخیر به مبلغ پرداختی شما نزدیک‌تر باشه و خب طبیعتا بهتر هست. اگه هم هواوی میخواد انر ۷ اسمارت‌فون خوبیه

      1. اخه مشکلی که پیش آمده باعث شده که من گوشی در حد 900 یا حد اکثر 1 تومان بگیرم.در حالی که جی3 یا آنر 7 با گارانتی 1200 است.
        یعنی اگه جی8 بخرم ضرر می کنم؟

        1. امید بکتاش

          نه ضرر نمیکنید g8 با اینکه میان رده هست اما از نظر کیفیت ساخت بسیار خوب هست و مشخصات سخت‌افزاری قابل قبولی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH