گرد و خاکی از جنس سونی! (بررسی‌های اولیه از گوشی Xperia Z)

این روزها همه و همه از گرد و خاک مدل جدید سونی یعنی Xperia Z می‌گویند (البته به غیر از وب‌سایت‌های حامی اپل که کلا انگار کاملا از وجود Xperia Z بی‌خبرند!). ما نیز تصمیم گرفتیم مهم‌ترین خبرهای منتشره در این هفته را در مورد اکسپریا زد و پیش از بررسی تخصصی آن در وبسایت برای شما بازگو کنیم.

باتری: به من امیدوار باش

شخصا پس از معرفی اکسپریا زد با آن سخت‌افزار قدرتمند، زمانی که در مورد باتری‌اش شنیدم، تصمیمی جدی بر تحریم سونی و سیاست‌هایش گرفتم! انصافا هر چه هم سونی از برنامه‌های نرم‌افزاری که موجب افزایش راندمان باتری می‌شوند بگوید باز هم وقتی اسم باتری 2330 میلی‌آمپری را برای این گوشی و این سخت‌افزار قدرتمند می‌شنوید افسردگی می‌گیرد! اما امروز خبری امیدوار کننده منتشر شد. پس از عرضه این گوشی در ژاپن و رسیدن آن به دست خبرگزاری روسیه‌ای Hi-Tech Mail، آن‌ها با استفاده از نرم‌افزار AnTuTu Tester، تستی بر روی باتری این گوشی انجام دادند. البته این نرم‌افزار، مرجع قدرتمندی برای این کار محسوب نمی‌شود اما به هر حال رنج حدودی کارکرد باتری به دست می‌آید.

01

 بر اساس نتیجه این تست گوشی اکسپریا زد بالاتر از مدل‌هایی همچون کهکشانی دوم سامسونگ و Galaxy SL قرار گرفته است. با مراجعه به تست‌های کهکشانی دوم سامسونگ به میزان دوام 40 ساعت برای کار متوسط با گوشی می‌رسیم که در گام اول و با توجه به انجام تست با یک نرم‌افزار غیر تخصصی عددی مورد قبول است و باعث امیدواری بسیاری می‌شود. ظاهرا برنامه‌های نرم‌افزاری سونی واقعا عالی عمل کرده‌اند!

دوربین: من از پردازنده هم سریع‌ترم!

بله! درست خواندید! ظاهرا دوربین این گوشی هوشمند از پردازنده هم در سرعت جلو زده است! باور ندارید؟ پس به نظر شما ثبت 999 عکس پیاپی 9 مگاپیکسلی آن هم در عرض 68 ثانیه چه تعبیر و تفسیر دیگری می‌تواند داشته باشد؟ حیرت کردید؟ خود من هم پس از خواندن این خبر دست کمی از شما نداشتم! دوربین این گوشی نمونه ای فوق سریع و رام نشدنی است! 

02

فیلم برداری: من از تاریکی نمی‌ترسم!

در یک نمونه فیلم‌برداری که از دوربین این گوشی منتشر شده و البته حالت مقایسه‌ای نیز دارد، اکسپریا زد نتایجی جالب در مقایسه با گلکسی نوت 2 و نکسوس 4 ثبت کرده است. بهتر است خودتان عکسی از وسط این فیلم را ببینید.

03

همانطور که مشاهده می‌کنید با قابلیت HDR فعال، این گوشی کاملا متمایز از گلکسی نوت 2 و نکسوس 4 عمل کرده است. نظر شما در این مورد چیست؟

به نظر شما اکسپریا زد تا چه حدی می‌تواند موفقیت‌های سال گذشته سونی موبایل را تکمیل کند؟ جواب این سوال زیاد مهم نیست. مهم‌تر این است که ما واقعا آرزوی دست گرفتن این بچه غول سونی را داریم! و این خود به این معناست که سونی هیجان زیادی در مورد گوشی جدیدش به پا کرده و تا همین جا نیمی از راه موفقیت را طی کرده است.

14 در مورد “گرد و خاکی از جنس سونی! (بررسی‌های اولیه از گوشی Xperia Z)”

  1. با تشکر از سایت خوبتون،خواهشا به محض اینکه به دستتون رسید یه بررسی عالی و توپ انجام بدین که ماهایی که دستمون بهش نمیرسه هم حالشو ببریم.مرسی

  2. این کوشی میاد و دوباره یکی از اون بهتر بابا اینقده هیجان زده نشید. تا ده سال دیگه وقتی به همچین روز ها فکر می کنید به خودتون نخندید و بگید……
    اما در کل عجب مالیه.

    1. پیمان گل‌کار

      قاعدتا نوکیا 808 بهتره، در واقع تمرکز آن گوشی نوکیا بر روی کیفیت دوربینش بود و نه قابلیت‌های گوشی

  3. سلام.آقای گلکار
    من یه گوشی HTC HD7 دارم تقریبا 1 سال کار کرد چقدر می تونم بفروشمش.از هر لحاظ سالمه

  4. علیرضا جان، اول از همه باید به طراحی و کیفیت ساختی که gsmarena بهش *عالی* گفته اشاره میکردی.
    این گوشی فوق العادست. بهترین گوشی مالتی مدیا و بازی هم هست. چون سونی در این زمینه ها واقعا درش سنگ تموم گذاشته.
    هر هفته یک بازی رایگان و اختصاصی و چندین بازی پولی.
    هدفون بینظیرش هم خیلی مورد توجه سایتها قرار گرفته.
    بنچمارک 21000 تایی و quadrant بالای 8000 هم نوید این موضوعه که تا چندین سال کوچکترین کندی درش حس نخواهید کرد و فقط دنبال تعداد هسته و…. نباشید.
    به اضافه نرم افزارهای جدیدی سونی مثل sony car و smart connect و small app پیشرفته تر و….
    در ژاپن که فعلا با استقبال بسیار بالایی مواجه شده، بطوری که سریعا با توجه به اینکه قیمت بالایی هم داره، موجودی گوشی تمام شده. تا ببینیم در کشورهای دیگه چی میشه که درمانش کاریه که سامسونگ میکنه. یعنی تبلیغات وسیع و بس. چون قدرتش کامله یا حداقل عیبهای محدود و قابل چشم پوشی داره.

    1. علیرضا محمدی

      2 نکته هست. اول اینکه خب برای یه نقد درست و حسابی باید گوشی را دست گرفت و ترجمه آخرش همینه!

      نکته دوم اینه که اگر امکان آپلود ویدئو داشتیم خیلی خیلی بهتر میتونستم قدرت اکسپریا زد را نشون بدم اما خب محدودیت زیادی توی این حرکت هست

  5. این گوشی واقعا همه چی تمامه …

    دیزاین عالی – کیفت ساخت بالا – ضد آب و ضد نفوذ گردوغبار – صفحه نمایش با کیفیت full hd – دارای گواهی نامه play station و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH