iOS 9.3.1 یک باگ مفید و مخفی دارد

نسخه iOS 9.3.1 برای برطرف کردن مشکلات iOS 9.3 منتشر شده است و غیر از دلیل اصلی انتشارش، یک ویژگی مخفی هم با خود به همراه دارد.

9to5Mac دریافته است که نسخه جدید iOS می‌تواند دو مود Night Shift و Low Power Mode را به طور همزمان تحت یک شرایط خاص مورد استفاده قرار دهد. برای آنهایی که ممکن است چیزی از Night Shift ندانند باید بگوییم که این ویژگی در واقع با استفاده از فیلتر نور آبی نگاه به صفحه نمایش را پیش از خواب بدون اثر می‌کند و باعث می‌شود که خدشه‌ای به خواب وارد نشود.

iOS 9.3.1

پیش از این برای استفاده از یکی از این مودها مجبور بودیم که دیگری را خاموش کنیم، اما الان می‌توانیم از روش زیر هر دو را همزمان داشته باشیم:

  • Low Power Mode را از بخش تنظیمات فعال کنید.
  • از سیری با دستور Enable Night Shift بخواهید که این ویژگی را روشن کند. سیری پاسخ خواهد داد که برای روشن کردن Night Shift باید مود Low Power را خاموش کند. شما به او پاسخ مثبت بدهید.
  • اما پیش از آنکه پاسختان تایید شود دکمه خواب دستگاه را بفشارید. اینجاست که بوق تایید سیری را می‌شنوید.
  • حالا آیفونتان را باز کنید. خواهید دید که هر دو مود به صورت همزمان در حال اجرا هستند.

احتمالا پس از این کار می‌بینید که Night Shift در تنظیمات و مرکز کنترل به رنگ طوسی در آمده است. مهم نیست در همین حالت هم می‌توانید مودهای Night Shift و Low Power را مثل قبل خاموش کنید.

خوشبختانه این ویژگی جدید یکی از آن باگ‌های دوست داشتنی و کاربردی است که دلمان نمی‌خواهد برطرف شود.

اما هنوز این پرسش باقی می‌ماند که چرا اپل برای این دو مود که می‌توانند مکمل هم باشند، امکان اجرای همزمان در نظر نگرفته است؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH