ComScore: استفاده از اینترنت در دسکتاپ‌ها رو به کاهش است

BN-NO387_cmocom_P_20160414180020اگر شما وقت زیادی را پشت دسکتاپ مشغول گشت و گذار در اینترنت هستید، باید بدانید که فرد بسیار خاصی هستید! بنابر گزارش تازه ComScore، استفاده از دسکتاپ‌ها برای جستجوی اینترنت در حال کاهش است. در طول چهار ماه گذشته، استفاده از دسکتاپ برای جستجوی اینترنت از میزان سال گذشته کمتر بوده است. در دسامبر 2015 این میزان کاهش 9.5 درصد، در ژانویه 6.7 درصد، در فوریه 2 درصد و در مارس 6 درصد بوده است.

گزارش پیشین ComScore به رشد قدرتمند اینترنت موبایل اشاره کرده بود و گفته بود که میزان استفاده از دسکتاپ برای اینترنت، ثابت می‌ماند و شاید اندکی رشد هم داشته باشد. به عبارت دیگر، اینترنت موبایل باعث شده است که افراد زمان بیشتری آنلاین باشند.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، بیشترین استفاده از اینترنت دسکتاپ در سه سال گذشته در ایالات متحده، ماه مارس 2015 با 567 میلیون دقیقه فعالیت بوده است. نه تنها این مقدار افزایش نداشته است، بلکه اینترنت موبایل قسمت بیشتری از سهم دسکتاپ را گرفته و میزان استفاده از اینترنت موبایل به یک میلیارد بار در دقیقه در ماه مارس امسال افزایش یافته است.

ComScore در گزارش خود می‌گوید:

اگر چه میزان استفاده از اینترنت دسکتاپ تقریبا ثابت بوده است، اما در حال از دست دادن سهم بازار به نفع موبایل است، که الان تقریبا 65 درصد از زمان استفاده از رسانه‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده است. اپلیکیشن‌ها، 65 درصد زمان استفاده از ایتنرنت را به خود اختصاص داده‌اند و انتظار می‌رود بیشترین سهم را در سال 2016 نیز داشته باشند.

گزارش ComScore همچنین نشان می‌دهد که 20 درصد افراد 18 تا 34 ساله حتی از PC استفاده نمی‌کنند. در عوض، 97 درصد از موبایل استفاده می‌کنند.

در خلال چند سال گذشته، تحلیلگران این روند را تقریبا پیش‌بینی کرده بودند، اما داده‌های جامعی برای پشتیبانی از این تحلیل وجود نداشت. حتی تا دسامبر 2015، میزان استفاده از اینترنت دسکتاپ، برای 13 ماه متوالی افزایش داشته که در نوع خود جالب است. این روند برای ناشران، شرکت‌های رسانه‌ای و بازاریابان دارای اهمیت فراوانی است. موبایل دارای پیامدهای فراوانی برای این شرکت‌ها بوده و برخی از آنان، علاوه بر دسکتاپ،‌ سرمایه‌گذاری زیادی در موبایل داشته‌اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، شاید بجا باشد که شرکت‌ها، بازنگری اساسی در اختصاص منابع و سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH