اکسپریا X پریمیوم با نمایشگر HDR در راه است

ITresan-1395 (14)در ماه فوریه سال جاری شاهد خداحافظی کردن شرکت سونی با خط تولید همراه هوشمند سری Z بودیم و سری جدیدی با نام X و XA و X performance توسط این شرکت معرفی شدند. به‌تازگی اخباری به گوش می‌رسد که بر اساس آن عضو جدیدی قرار است تا در آینده نزدیک به خانواده X ملحق شود.

این همراه هوشمند که اکسپریا X پریمیوم نام دارد، بر اساس شایعات قرار است تا جایگزین Z5 پریمیوم شود که نخستین همراه جهان با قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4K محسوب می‌شد. به این ترتیب احتمالا تفاوت اصلی اکسپریا X پریمیوم نیز در نمایشگر آن خواهد بود.

گفته می‌شود که این مدل با نمایشگر HDR روانه بازار خواهد شد که به این ترتیب نخستین نمونه در جهان خواهد بود. این امر به این معنی است که این دستگاه می‌تواند 1.07 میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد که در مقایسه با رقم 16.8 میلیون رنگ دستگاه‌های نیرومند امروزی رقمی چشمگیر به‌حساب می‌آید.

اکسپریا X پریمیوم قرار است تا نرخ رفرش 120 هرتزی داشته و از کنتراست 2000:1 بهره‌مند شود. همچنین این مدل قرار است تا شفاف‌ترین نمایشگری باشد که تا به امروز بر روی تلفن‌های همراه وجود داشته است و شفافیت آن برابر با 1000nits خواهد بود که ممکن است تا 1300 نیز بالا برود. برای مقایسه کافی است بدانید که سامسونگ گلکسی S7 تنها از 539nits بهره می‌برد.

این همراه هوشمند به‌ احتمال فراوان به پردازنده اسنپدراگون 820 و 3 گیگابایت رم مجهز بوده و از USB نوع C پشتیبانی ‌می‌کند. البته هنوز زمان قطعی عرضه این مدل اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH