با پادتن جدید HIV میمون‌ها تا شش ماه به این ویروس مبتلا نشدند!

ویروس HIV (ویروس نقص ایمنی) که اکثر افراد آن را با بیماری ایدز می‌شناسند، یکی از چندین و چند بیماری است که تاکنون دانشمندان موفق به تولید واکسنی برای آن نشده‌اند. زمان ورود این ویروس به بدن تا بروز بیماری ایدز ممکن است بین ۶ ماه تا 10 سال و یا بیش‌تر طول بکشد اما در همین مدت فرد مبتلا می‌تواند منتقل‌کننده این ویروس به دیگران باشد.

87395076

هرچند تاکنون هیچ واکسن و یا دارویی برای این بیماری ساخته نشده اما تلاش‌های بسیاری برای یافتن راه‌های درمان و  پیشگیری این بیماری انجام‌شده است و محققان به دستاوردهای مهمی دراین‌باره دست‌یافته‌اند. به‌تازگی نیز گروهی از دانشمندان آمریکایی و آلمانی چهار پادتن ساخته و روی بدن میمون‌ها، آزمایشی موفقیت‌آمیز انجام دادند. در این آزمایش پادتنی از بدن بیماران مبتلا به بیماری ایدز گرفته شده و پیش از آلوده شدن میمون‌ها به این ویروس به بدن آن‌ها تزریق شده است؛ برخلاف انتظار میمون‌ها تا شش ماه به بیماری HIV مبتلا نشدند!

hiv

نتیجه حاصل از این آزمایش این دانشمندان را به ساخت واکسن بیماری ایدز امیدوارتر کرده است.

موسسه بین‌المللی بیماری‌های مسری مالکون مارتین درباره این پروژه تحقیقاتی موفق اعلام کرد که:

برای نخستین بار است که مطالعاتی در زمینه ویروس HIV به موفقیت چشمگیری دست‌ می‌یابد. به کمک این تحقیق موفق و این پادتن احتمالا به‌زودی قادر خواهیم بود واکسن قطعی و کاملی برای HIV تولید کنیم.

پادتن‌های به‌دست‌آمده از این آزمایش در کشورهای برزیل و پرو مورد آزمایش قرارگرفته و به‌زودی این دانشمندان قصد دارند تا این پادتن‌ها را در کشورهای بوتسوانا، آفریقای جنوبی و تانزانیا نیز مورد آزمایش قرار دهند. آزمایش موفق این پادتن امیدها را برای تولید واکسن و پیشگیری از بیماری ایدز بیشتر کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH