محققان بریتانیایی و ساخت یک اسمارت فون خاص که به مکعب روبیک تبدیل می‌شود!

شما اکنون به‌راحتی می‌توانید با لمس چند دکمه در یک اپلیکیشن، یک پیتزا سفارش داده و یا بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید. اما تعامل با دستگاه‌ها، فقط به نمایشگر لمسی محدود نمی‌شود. محققان چند دانشگاه در ایالات متحده و بریتانیا، اسمارت فونی ساخته‌اند که به مکعب روبیک تبدیل می‌شود!

این اسمارت فون که توسط محققان دانشگاه پردو و سه دانشگاه انگلیسی ساخته شده است، Cubimorph نامیده می‌شود. این اسمارت فون در هر شش سطح دارای نمایشگر لمسی OLED است و با استفاده از یک موتور شکل خود را تغییر می‌دهد. شش وجه این اسمارت فون به هم متصل هستند تا از گم‌شدن جلوگیری کنند.

ایده‌ای که در پشت این نوع اسمارت فون‌ها وجود دارد،‌ مواد قابل برنامه‌ریزی است. البته فروش این نوع محصولات در حال حاضر فقط به گیک‌ها امکان‌پذیر است! ولی محققان امیدوارند که در آینده کاربردهای بسیار بیشتری برای این مواد وجود داشته باشد. آنه روداوت یکی از محققان می‌گوید:

Cubimorph اولین قدم در راه ساخت دستگاه‌های ماژولار تعاملی است. هنوز راه زیادی تا قرار دادن این نوع محصولات در دست مشتریان باقی مانده است،‌ اما ما امیدواریم تا بتوانیم بحث جدیدی بین محققان روبوتیک و محققان تعامل انسان-ماشین ایجاد کنیم و باعث شویم این دو گروه از یکدیگر منتفع شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH