آشنایی با استارت‌آپ‌های جذابی که امسال معرفی‌ شده‌اند

اوایل این ماه کنفرانس TechCrunch Disrupt در نیویورک برگزار شد که در آن بسیاری از استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری، ایده‌های خود را عرضه کردند که شامل برخی از جدیدترین محصولات و خدماتی می‌شد که برای اولین بار راه‌اندازی و تولید گشته‌اند. در ادامه با لیستی از برخی کسب‌وکارهای نوین آشنا می‌شویم که امسال معرفی شده‌اند.

BAE: پلتفرمی است که به منظور تنظیم قرارهای ملاقات برای جوامع آفریقایی آمریکایی ایجاد شده‌ است. طبق گفته موسس BAE در بسیاری از نرم‌افزارهای مربوط به تعیین تاریخ ملاقات‌ها، اغلب اوقات تنها در حدود ۱۰/۱ از پیام‌ها بین قومیت‌های مختلف دریافت می‌گردد. BAE محیطی را فراهم می‌کند که در آن به افرادی که در تنظیم قرارهای ملاقات خود اکثرا ناموفق هستند کمک می‌نماید.

Boom by Global Delight: برنامه‌ی است که باعث بهبود کیفیت صدای پخش‌شده بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌گردد که این کار به وسیله شبیه‌سازی صدای فراگیر و ارایه دیگر ویژگی‌های کنترل صوتی مانند اکولایزر و نوار تنظیم شدت صدا صورت می‌گیرد. این نرم‌افزار درحال حاضر برای سیستم‌عامل iOS در دسترس است و بزودی نسخه اندرویدی آن عرضه می‌شود.۱

Cujo: دستگاه زیبایی است که با کارایی آسان خود امنیت اینترنت را برای خانه‌های هوشمند برقرار می‌کند، تا از بروز انواع مشکلات امنیت اطلاعاتی جلوگیری کند.

Diggidi: یک برنامه ارتباطی است که از ابتدا به منظور تعیین قرارهای ملاقات هدف‌گذاری شده‌‌ و این امکان را به افراد می‌دهد که بدون تبادل اطلاعات شخصی به شکل کاملا امن ارتباط داشته‌ باشند. مفهومی که پشت این برنامه‌ است بدین شرح است: هر فرد می‌تواند تصویری را بر روی صفحه آن شخص نمایش دهد و شخص دیگری که آن تصویر را می‌بیند قادر است تا با شخص اول بدون اینکه اطلاعاتی درباره او داشته‌ باشد ارتباط برقرار کند.

Dog Parker: فضای امنی را برای لانه سگ در اختیار می‌گذارد تا در صورتی که افراد برای خرید به بیرون از خانه می‌روند، بتوانند با خیال راحت حیوان خود را ترک کنند.۲

DropCar: این برنامه به افرادی که در شهر رانندگی می‌کنند این امکان را می‌دهد تا بتوانند در صورتی که به دیدن کسی می‌روند شخص دیگری بتواند از جای پارک آن‌ها استفاده نماید (این قابلیت برای کسانی مناسب است که به مدت کوتاهی در شهرستان‌ها هستند و اغلب هزینه اندکی را برای پارکینگ پرداخت می‌کنند).

Geoobital: چرخ یدکی است که یک دوچرخه معمولی را به یک دوچرخه برقی تبدیل می‌کند و قادر است تا ۳۲ مایل در ساعت حرکت کند. این دستگاه به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا بدون عرق کردن به محل‌کار خود بروند، یا مسیرهای طولانی را طی کنند که پیش از این قادر به پیمودن آن نبوده‌اند.۳

Hired: سایت استخدامی است که به مدیران این امکان را می‌دهد تا به صورت ناشناس از کارمندان آینده‌نگر درخواست‌های محاسبه آن‌ها را دریافت کنند که شامل حقوق و مزایای پیشنهادی آن‌ها می‌شود. بنابراین برای شرکت‌هایی که وقت کافی برای انجام مصاحبه ندارند، تضمینی را برای جبران خسارت ارایه نمی‌کند.

Kukun: برآوردی را از آنچه که باید برای بازسازی خانه خود از فروشگاه خاص تهیه ‌کنید ارایه می‌کند.

Landi: به عنوان یک بستر خدماتی با ارایه مربیان و مشاوران متخصص به بانوان کمک می‌کند تا مسیر شغلی خود را یافته و آن را ادامه دهند. Landit به بانوان کمک می‌کند تا راه‌کار شخصی و تخصصی خود را ایجاد کنند.۴

Mistbox: ابزار هوشمندی است که با اسپری کردن هوای مطبوع، بخور سرد را از آن خارج می‌کند و طبق ادعای این شرکت، مصرف برق و هزینه وسایل خنک‌کننده را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

Modiface: نرم‌افزار واقعیت‌ افزوده‌ای است که اجازه می‌دهد تا مردم پیش از انجام آرایش و استفاده از سبک خاصی آن را مشاهده کنند.۵

Primo Connect: نرم‌افزار و سرویسی است که خدمات متنی و صوتی را فراهم می‌کند که بر اساس شماره تلفن افراد کار می‌کند و می‌تواند با جابه‌جایی بین دستگاه‌های مختلف برای کسانی که اغلب مایلند تا تماس بین‌المللی برقرار کنند این قابلیت را به صورت رایگان برای تماس‌های درون‌مرزی در اختیار بگذارد. هدف پریمو این است که افراد با دسترسی به اینترنت بتوانند از خدمات تماس صوتی یا ارسال پیام بهره‌مند شوند و همچنین با استفاده از ارتباط وای‌فای برای دستگاه‌هایی که قابلیت برقراری تماس را ندارند این امکان را فراهم کند.

Sportstrace: با استفاده از یک دوربین این نرم‌افزار حرکات شخص را هنگام تمرین ورزشی (مانند ضربه به توپ بیسبال) ضبط می‌کند و سپس این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر آن حرکات خود را در طول تکرارهای مختلف با هم مقایسه نماید. همچنین راهنمایی‌های را برای بهبود عملکرد او ارایه می‌کند.

Upscored: پروفایل متقاضیان کار را تحلیل می‌کند و با استفاده از الگوریتم علوم داده‌ای، آن‌ها را با کارهایی تطبیق می‌دهد که به احتمال فراوان در آن حیطه استخدام خواهند شد.۶

Timelooper: نرم‌افزار واقعیت مجازی است که اجازه می‌دهد تا مردم با رویدادهای تاریخی دوباره زندگی کنند و آن‌ها را در مکان‌هایی قرار دهد که در حال بازدید آز آن هستند.۸

Vquick: نرم‌افزاری است برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری ویدیو که قابلیت‌های جالبی را مانند یک روزنامه نگار در اختیار شما می‌گذارد تا بدین طریق ویدیوهای خود را به طور خودکار از طریق دوربین جلو و عقب دستگاه ثبت کنید، همانند کاری که یک روزنامه نگار در حین مصاحبه انجام می‌دهد.

VicoVR: دستگاه مستقلی است که (بدون نیاز به کامپیوتر یا سنسورهای پوشیدنی دیگر) با فعال کردن بلوتوث، حرکات بدن را به طور کامل برای واقعیت مجازی ثبت می‌کند و اجازه می‌دهد تا با اینگونه از سیستم‌ها ارتباط برقرار کنید.

This Feb. 2, 2016 image made from video shows Timelooper co-founder Yigit Yigiter looking through a Google cardboard virtual reality headset as he sees a recreation of the Great Fire of London in 1666. The Timelooper app allows users to experience key moments in London history with just a smartphone and a cardboard headset. (AP Photo)

Zootly: با ارایه ۲ مدل حرکتی قابل برنامه‌ریزی و بر حسب تقاضا، هنگام خرید مشخص می‌کند که آیا فرد می‌تواند کالای خود را به خانه ببرد یا اینکه برای حمل آن نیاز به پیک دارد.

2 در مورد “آشنایی با استارت‌آپ‌های جذابی که امسال معرفی‌ شده‌اند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH