تبدیل تصاویر زنده به انیمیشن‌های GIF توسط اپلیکیشن Motion Stills

بسیاری از افراد از Google Photos برای نگهداری عکس‌های خود استفاده می‌کنند. به این ترتیب و به خاطر عدم پشتیبانی گوگل از تصاویر زنده که اپل با معرفی آیفون ۶S و ۶S پلاس از آن رونمایی کرد، اینگونه عکس‌ها بدون مصرف خواهند شد. پس اگر شما می‌خواستید که تصاویر خود را روی این سیستم ذخیره کنید، باید از اپلیکیشن‌های مختلف برای تبدیل آنها به فایل‌های گیف (GIF) استفاده می‌کردید؛ سپس آن را در گالری دیوایس خود ذخیره می‌کردید و در نهایت تصویر متحرک با پسوند گیف را در Google Photos بارگذاری کرده و تصویر اصلی را حذف می‌کردید. این روند کمی پیچیده به نظر می‌رسد و می‌توان گفت که از اکوسیستم اپل به دور است.

تا به امروز، من از اپلیکیشنی به نام Lively برای انجام این کار استفاده می‌کردم. اما گوگل چندی پیش از اپلیکیشن اختصاصی خود با نام Motion Stills رونمایی کرد. البته این اپلیکیشن چیزی فراتر از یک تبدیل‌کننده تصاویر زنده به عکس‌های متحرک با پسوند گیف است. ساز و کار این برنامه بدین گونه است که به‌وسیله قابلیت لرزشگیر که به صورت خودکار داخل نرم‌افزار طراحی شده است، کلیه لرزش‌های تصویر که ناشی از تکان‌خوردن دست است را حذف کرده و در نهایت، یک تصویر نرم و زیبا را به شما هدیه می‌دهد که شما را علاقمند می‌کند تا بارها و بارها آن را تماشا کنید! تصویر زیر را ببینید:

sea.0

اما این روند چگونه انجام می‌پذیرد؟ مسئولان گوگل آن را اینگونه توضیح می‌دهند:

ما برای اولین بار و به عنوان پیش‌قدم، این تکنولوژی را از طریق تثبیت بیش از میلیون‌ها کلیپ و با ترکیب‌کردن تصاویر پشت سر‌هم و تبدیل آنها به فایلی با پسوند گیف، این کار را به انجام رساندیم. الگوریتم اپلیکیشن ما از یک برنامه‌نویسی خطی تشکیل شده است که یک خط مشخص برای حرکت دوربین در تصویر در نظر گرفته و با ثابت نگه‌داشتن تصویر پس زمینه و یا حرکت دوربین‌های کوتاه، تمامی لرزش‌هایی که در هنگام تصویر‌برداری رخ داده است را از بین می‌برد.

بزرگترین چالش ما برای انجام این کار، انجام سریع این روند و گرفتن بهترین نتیجه از آن بود. ما با استفاده از تکنیک‌های خاصی مانند شبیه‌سازی موقت، توانستیم روند انجام این کار را حدودا ۴۰ برابر تسریع بخشیم. ما سعی کردیم تا با تکنیک‌هایی مانند استفاده از طرح‌هایی با کیفیت و رزولوشن پایین، به روند رندر تصاویر، دقیقا مانند بازی‌های ویدئویی، سرعت دهیم.

کلیپ‌های کوتاه برای تولید یک سیکل تکرار‌پذیر مناسب به نظر می‌رسند. به همین دلیل، ما قابلیت تکرار‌پذیری بهینه‌شده را در این اپلیکیشن قرار داده‌ایم تا بهترین نتیجه را برای شما در پی داشته باشد. بر این اساس، بهترین قسمت ممکن برای شروع و پایان کلیپ در نظر گرفته شده و فریم‌های تار نیز از آن حذف خواهند شد.

برای ثابت نگه داشتن تصویر پس‌زمینه، نرم افزار Motion Stills به صورت هوشمندانه‌ای، آن را از سایر اجزای تصویر جدا می‌کند. این موضوع، کار بسیار سختی است. به خصوص هنگامی که اجزای تصویر در حال حرکت باشند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تصویر شخص اصلی با نقطه‌های قرمز رنگ و تصویر پس‌زمینه با نقطه‌های سبز رنگ مشخص شده است.

motionstillgif2.0

کمپانی گوگل چندین بار روی این موضوع تأکید داشته است که انجام این روند، به هیچ ارتباط خارجی نیاز نداشته و تمامی این امور روی دیوایس کاربر انجام می‌شود و حتی شما به اکانت گوگل نیز برای انجام این کار نیاز ندارید! زمانی که فایل با پسوند گیف آماده شد، می‌توانید آن را به‌راحتی با دوستان خود از طریق پیغام، ایمیل یا با استفاده از نرم‌افزارهای دیگر به اشتراک بگذارید. در این صورت، فیلمی که با صدا نیز همراه است به‌جای یک فایل با پسوند گیف برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود.

نرم افزار Motion Stills هم اینک به رایگان در اپ‌استور اپل موجود است.

2 در مورد “تبدیل تصاویر زنده به انیمیشن‌های GIF توسط اپلیکیشن Motion Stills”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH