چگونگی شناسایی اجزای تصویر در iOS 10 توسط اپل

در سیستم عامل iOS 10 امکانی معرفی شد که به واسطه آن، اپلیکیشن Photos قادر خواهد بود تا اجزای تصاویر شامل صورت، مناظر طبیعی، اشیا و… را بدون هیچ‌گونه نیازی به خروج اطلاعات از دیوایس، شناسایی کند.

زمانی که شما iOS 10 را روی دیوایس خود نصب کنید و وارد اپلیکیشن Photos شوید، عملیات شناسایی اجزای تصویر و پردازش آنها به صورت خودکار شروع خواهد شد. شایان ذکر است که این اتفاقات در هنگام شب و زمانی که دستگاه شما به شارژر متصل است، انجام شده و به این ترتیب، سایر فعالیت‌های دستگاه هنگام کار کردن شما با آن دچار کاهش سرعت نشده و باطری دستگاه نیز مصرف نخواهد شد. به محض پایان یافتن این عملیات، کلیه عکس‌های گذشته شما برای جستجوی بهتر ایندکس خواهند شد.

این عملیات که بر روی iOS اتفاق می‌افتد، دقیقا بر روی سیستم عامل مک نیز تکرار می‌شود. البته ذکر این نکته نیز لازم است که این قابلیت، بر روی نسخه جدید سیستم عامل مک با نام macOS Sierra وجود دارد که در فصل پاییز عرضه خواهد شد.

اطلاعات ایندکس شده در حال حاضر، تنها بر روی دیوایس انجام شده و بین دیوایس‌های شما سینک نخواهد شد. اما ظاهرا مسئولان اپل در حال کار بر روی این موضوع هستند و گفته شده که روزی این اتفاق نیز خواهد افتاد. سیستمی امن و محرمانه در این زمینه باید طراحی گردد تا تصاویری که قرار است بین دیوایس‌ها انتقال پیدا کند، در امن‌ترین حالت ممکن اتفاق بیافتد.

در مورد عکس‌های جدیدی که توسط دیوایس گرفته می‌شود یا در دستگاه خود ذخیره می‌کنید، این روند کمی متفاوت است و آنها در لحظه ایندکس شده و نیازی به صبر برای انجام این موضوع نیست. توسط پردازنده قوی A9 و پردازنده گرافیکی وابسته به آن، این اتفاقات در کسری از ثانیه رخ می‌دهد.

عملیات پردازش و تشخیص جزئیات تصویر به صورت کامل در درون دیوایس اتفاق افتاده و هیچ نیازی به اتصال دیوایس به سرورهای اپل برای این منظور نیست. پس شما می‌توانید در کمال اطمینان خاطر، به این قابلیت اعتماد کرده و از آن استفاده نمایید.

1 در مورد “چگونگی شناسایی اجزای تصویر در iOS 10 توسط اپل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH