علائم راهنمایی و رانندگی جدید ویژه کاربران اسمارت فون‌ها!

اینکه اسمارت فون‌ها می‌توانند خطرناک باشند، مسئله‌ای واقعا جدی است و اصلا نباید آن را شوخی تلقی کرد. جدای از انفجارها و آتش سوزی‌های ناشی از گرم شدن بیش از حد باتری، این بار نحوه استفاده از خود دستگاه باعث حواس‌پرتی و بروز خطر در خیابان و یا حتی پیاده‌رو شده است. اینجاست که پلیس راهنمایی رانندگی کره جنوبی وارد عمل شده و در یک اقدام خلاقانه، دست به طراحی و اضافه کردن دو تابلوی جدید در سطح شهر سئول زده است.

دولت سئول اجازه نصب این دو علامت جدیدی که می‌بینید را داده تا از بروز اتفاقات بیشتر توسط معتادان به استفاده از تلفن همراه که در همه حال سرشان در گوشی است، جلوگیری کند. این علائم هشداردهنده به کاربران می‌گوید که در مسیری قرار دارید که بیشترین معتادان به اسمارت فون از آن عبور می‌کنند و بایستی شما بیشتر احتیاط کنید. تابلوی سمت چپ در خیابان‌های شلوغ شهر سئول نصب خواهد شد که به رانندگان وسایل نقلیه هشدار می‌دهد تا مراقب عابران عبوری مشغول به تلفن همراه باشند. اما تابلوی سمت راست جالب‌تر بوده و برای نصب در پیاده‌روها طراحی شده تا به عابران پیاده هشدار دهد که از تلفن همراه خود در حین حرکت استفاده نکنند.

البته طبق برنامه‌ریزی شهر سئول قرار است در ۵ منطقه شاهد نصب این تابلوهای جدید باشیم، ولی سوال اینجاست که آیا این اقدام به ترک اعتیاد افراد به استفاده بی‌رویه از تلفن هوشمند منجر می‌شود؟‍‍! پاسخ این پرسش در طی زمان روشن خواهد شد.

https___blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_127095_seoul-smartphone-warning-signs

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH