مدیاتک برد مخصوص توسعه دهندگان Helio X20 را معرفی کرد

حتما تا به حال نام کیت‌های توسعه دهندگان رازیری پای به گوش‌تان خورده، رایانه‌هایی کوچک و ساده‌ای که برای توسعه دهندگان و مصارف آموزشی تولید می‌شوند. اما این بار مدیاتک بردی مشابه با محصولات رازبری پای را معرفی کرده است. مدیاتک یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه نیمه رسانا‌ها در تایوان است که در چند سال اخیر موفقیت چشمگیری داشته، با وجود اینکه این شرکت تا به حال نتوانسته به بازار آمریکا راه پیدا کند، اما چیپ‌هایی که تولید می‌کند در بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازارهای آسیایی و به خصوص بازار چین که بزرگ‌ترین آن‌هاست، یافت می‌شوند.

در حال حاضر چیپ (Helio X20 (MT6779 یکی از چیپ‌های قدرتمند بازار است که توسط تولید کننده تایوانی، Hsinchu برای مدیاتک توسعه یافته و شامل ده هسته‌ پردازشی است که دو هسته‌ آن از نوع Cortex-A72 و هشت هسته از نوع Cortex-A53 به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-T880 است. این چیپ تنها چیپست خانواده Helio است که به هسته‌های Cortex-A72 مجهز شده (البته مدل X25 هم هست که نسخه اورکلاک شده X20 است). این چیپ پرچم‌دار سال گذشته مدیاتک است، اما موفقیت آن باعث شده تا این کمپانی با همکاری Linaro یک برد مخصوص توسعه دهندگان را معرفی کند که از Helio X20 در آن استفاده شده است. این برد با مشخصات بردهای ۹۶ Linaro مطابقت دارد و از اندروید مارشملو ۶.۰ پشتیبانی می‌کند. البته هنوز از این که آیا این برد از سیستم عامل دیگری هم پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، حرفی زده نشده است.

اما مشخصات سخت افزاری این برد:

  • رم ۲ گیگابایتی LPDDR3
  • ۸ گیگابایت حافظه داخلی eMMC 5.1
  • درگاه میکرو USB
  • دو پورت USB 2.0
  • درگاه HDMI
  • وای‌فای و بلوتوث ۴.۱ و GPS

Helio-X20-Development-Board-KK

مانند تمامی کامپیوترهای تک برد، که بر پایه بردهای ۹۶ هستند، این برد هم از درگاه اترنت پشتیبانی نمی‌کند. بر اساس آمار رسمی ارایه شده، این برد دارای بسط اتصال ۴۰ پین سرعت پایین،‌ ۶۰ پین سرعت بالا و ۱۶ پین آنالوگ است که از هدست، اسپیکر و آنتن پشتیبانی می‌کند.

با افزایش تمایل جامعه توسعه دهندگان به پلتفرم اندروید، نبود یک برد کامل برای این افراد یک مشکل جدی بود. اما مدیاتک با استفاده از بردهای ۹۶ Linaro، کار را برای این توسعه دهندگان ساده‌تر کرده. جفری جو، از مدیران ارشد مدیاتک می‌گوید:

با برد مخصوص توسعه دهندگان جدیدی که ارایه کردیم، ما به توسعه دهندگان امکان تجربه پردازش بی‌عیب و نقص و مصرف بهینه انرژی چیپ Helio X20 را داده‌ایم. ما به دنبال نوآوری بیشتر در محصولاتی هستیم که از چیپ‌های ما استفاده می‌کنند و همچنین اپلیکیشن‌های اندرویدی که بر روی زندگی روزمره و هوش ما تاثیر می‌گذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH