پروژه ساخت Apple Campus 2 به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود

پروژه عظیم دفتر اصلی جدید شرکت اپل در کوپرتینو که از زمان استیو جابز فقید در جریان است، کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. به خاطر فرم دایره‌ای و دونات شکل عجیب و غریب این ساختمان عظیم، لقب سفینه فضایی را به‌ آن داده‌اند. در حالی‌که شرکت اپل آن را مقر دوم خود می‌داند و به Apple Campus 2 معروف است.

این طرح بزرگ توسط شرکت فاستر و همکاران طراحی شد و در پروسه طراحی آن استیو جاز نقش تعیین کننده‌ای داشت. همچنین در جلسات شورای شهر کوپرتینو برای دریافت مجوزهای مورد نیاز ساخت این مجموعه عظیم که شکل شهر را دگرگون می‌کرد، استیو جابز شخصا وارد عمل شد و توانست با پرزنت معروف خود نظر مساعد شهردار و اعضای شورای شهر را جلب کند. اما پس از فوت وی پروژه وارد مراحل ساخت شد و طی برنامه‌ریزی‌ها امید می‌رفت که تا سال ۲۰۱۷ بازگشایی شود.

ITresan-Style-800X600

با توجه به تصاویر ارسالی از درون‌هایی که بر فراز این کارگاه ساختمانی پرواز می‌کنند، به جزییات خوبی از طرح و روند پیشرفت ساخت آن دست می‌یابیم. می‌دانیم که این ساختمان انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تامین خواهد کرد و آن هم به روشی کاملا پاک و از طریق انرژی خورشیدی! تمام سقف این سفینه از پنل‌های خورشیدی پوشیده شده تا ۱۶ مگاوات برق تولید کند. ولی این تمام ماجرا نیست و حالا می‌دانیم که ۴ مگاوات برق هم از طریق سلول‌های سوختی تامین خواهد شد.

campus-2-4-1280x636

فضاهای خدماتی با استانداردهای جدید نیز از دیگر ویژگی‌های قابل تامل این دفتر مرکزی است. از پارکینگ مسقف با گنجایش ۱۱ هزار خودرو گرفته تا فضای ورزشی کارمندان به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع. خبر خوب برای کارمندان شرکت اپل این است که هر دو فضای در نظر گرفته شده بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و از اولین فضاهای آماده خواهند بود.

campus-2-3-1280x641

بعد از لذت بردن از خرید و کاربری دیوایس‌ها، حالا اپل به لذت بردن از کار کردن برای کارمندانش می‌اندیشد. کلا فلسفه اپل روی تجربه کاربری است و این اتفاقی است که برای کارمندان آن نیز قرار است بی‌افتد. اینکه در فضایی مملو از درختان و گیاهان سرسبز قدم بزنید و در حالی که قهوه می‌نوشید به بررسی آینده محصولات خود فکر کنید، واقعا بهشتی برای کارکنان خواهد بود.

نظر شما در این‌باره چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH