بازی شتاب در شهر ۲ به صورت رسمی رونمایی شد

صبح روز یک‌شنبه، سومین روز از مرداد ماه ۱۳۹۵، در محل فرهنگسرای سرو، مراسمی با موضوع رونمایی از بازی ویدیویی شتاب در شهر برگزار شد. این مراسم که با تاخیر نسبتا طولانی آغاز شد، ثمره تلاش ۵ساله استودیو آروین با سرپرستی مهندس حسین احمدی است که به همراه تیم سازنده بازی، در این مراسم حضور داشتند و به معرفی بازی شتاب در شهر پرداختند.

در ابتدای مراسم، مهندس احمدی توضیحاتی در خصوص سابقه بازی‌سازی در ایران ارائه داد و همچنین اضافه کرد که استودیو بازی‌سازی آروین، تا به امروز چه مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و اعضای این گروه، با چه چالش‌هایی مواجه بوده‌اند. طبق گفته‌های حسین احمدی، مدیر ارشد پروژه، این تیم از سال ۸۱، با تولید بازی هنر رانندگی، پا در عرصه طراحی بازی‌های کامپیوتری گذاشت. هدف گذاری این استودیو به گونه‌ای بوده که آن‌ها سعی در این داشتند تا زمینه کاری خود را بر روی یک موضوع متمرکز کنند تا بتوانند در آینده در فیلد خود، بهترین عملکرد را داشته باشند. لذا این استودیو، کار خود را در زمینه تولید بازی‌های ویدیوای با موضوع Racing ادامه داد و محصولاتی با نام فوتبال ماشین‌ها، رانندگی در دلیجان و شتاب در شهر یک را به بازار عرضه کرد که طبق آمار، استقبال خوبی از آن‌ها صورت گرفته بود. او در ادامه اشاره کرد که تمام ابزارهای مورد استفاده برای ساخت بازی، تولید داخل است و از هیچ موتور بازی آماده‌ای برای ساخت شتاب در شهر استفاده نشده است. از نکات قابل توجه در حرف‌های مهندس احمدی، باید به این مورد اشاره کرد که تیم سازنده، قصد دارد ساخت این بازی را ادامه دهد و شتاب در شهر را در قالب نسخه‌های مختلف، در آینده‌ای نه چندان دور به بازار عرضه کند.

خیلی از افراد سازنده شتاب در شهر، این بازی را با Need for Speed مقایسه می‌کنند و همان‌طور که از صحبت‌های مهندس احمدی برداشت می‌شد، آن‌ها سعی داشتند بازی‌ای را بسازند که قابل مقایسه با نمونه پرطرفدار خارجی آن باشد و در کنار آن، برگ زرینی در دفتر صنعت بازی سازی ایرانی به نام خود ثبت کنند.

در انتها، ایشان به توضیحاتی در خصوص گیم‌پلی و داستان بازی پرداختند. از تغییراتی که در جدیدترین نسخه شتاب در شهر اعمال شده، اضافه کردن داستان به بازی است. دیگر خبری از ماموریت‌های حوصله سر بر و خسته کننده در بازی نیست و این ورژن از شتاب در شهر، هر لحظه شما را با چالش جدیدی رو به رو می‌سازد که به جذابیت هر چه بیشتر این بازی کمک شایانی می‌کند. همچنین ماشین‌ها و امکانات آن‌ها، نسبت به نسخه قبلی این بازی ( شتاب در شهر یک) پیشرفت‌های چشمگیری داشته و شما می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحل و به دست آوردن پول در محیط بازی، ماشین خود را تغییر دهید و امکاناتی به آن اضافه کنید.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۰۵۲۴۸

نقشه بازی، وسعتی معادل ۷۰ کیلومتر مربع دارد و تمامی استانداردهای روز بازی سازی دنیا در ساخت آن رعایت شده است. از دیگر امکانات این بازی، بخش آنلاین آن است که جدیدا به گیم پلی اضافه شده است. تمام گیمرهایی که از این بازی استفاده می‌کنند،می‌توانند به صورت آنلاین امتیازهای خود را ببینند و با سایر کاربران در اقصی نقاط ایران، به رقابت بپردازند.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۱۱۰۴۸

در ادامه این مراسم، مهندس فرهادی، رئیس شرکت پرنیان پی‌سی که به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور داشت، به روی سن آمد و صحبت‌هایی در ارتباط با این بازی و نحوه عرضه آن در بازار کشور انجام داد. وی در بخشی از سخنان خود به این موضوع پرداخت که جوانان ایرانی، سرشار از استعداد و خلاقیت هستند و  با سرمایه گذاری بر روی آن‌ها و استفاده از فکر و ایده‌هایشان، می‌توان محصولی با کیفیت جهانی تولید کرد. طبق گفته‌های مهندس فرهادی، این شرکت با ۱۰۰۰ مرکز انتشار آثار فرهنگی به طور مستقیم همکاری داشته و قرار شده که ۱۰۰.۰۰۰ نسخه از این بازی در فروشگاه‌های مختلف فرهنگی در تمامی استان‌ها وارد بازار شود. قیمت این بازی ۱۰.۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده و قرار است از ۱۰ مرداد ماه، در فروشگاه‌ها قابل دسترسی باشد.

همچنین شرکت پرنیان در راستای حمایت از گیمرهایی که از این بازی استفاده می‌کنند، تصمیم دارد به ۱۰نفر اولی که امتیازات آن‌ها در بخش آنلاین بازی نسبت به سایرین بیشتر باشد، جوایز نفیسی را اهدا کند.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۱۰۰۰۸

این مراسم، مهمان‌های ویژه‌ای هم داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به محمود صیدانلو، ریاست فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری اشاره کرد. وی در صحبتی که در مراسم داشت، این موضوع را مطرح کرد که باید به نیازهای جوانان امروز، توجه کافی را انجام داد و فدراسیون از هر حرکتی که منجر به کشف استعدادهای رانندگی می‌شود، حمایت خواهد کرد. شروین یگانه، قهرمان اتومبیل‌رانی کشور هم در این مراسم بود که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۱۰۷۱۲

در انتهای مراسم، اعضای تیم سازنده بازی به همراه سرمایه گذار و سایر افراد فعال در این پروژه، عکس یادگاری گرفتند و خبرنگاران به پرسیدن سوالات خود از سازندگان پرداختند.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۱۱۹۲۵

7 در مورد “بازی شتاب در شهر ۲ به صورت رسمی رونمایی شد”

  1. اخه چقدر دیگه کپی بازی موست وانتد 1و2 باحال تره اینه یه بازی ایرانی مثل جی تی ای بسازین که ادم مجبور نباشه همش جی تی ای نصب کنه من الان gta v دارم مجبور شدم خیلی از جاهاشو پاک کنم چون زشت بود و اخرش هم خیلی گرافیکش اومد پایین

  2. رضا وارسته

    خوب سعی بر اینه که یه روزی مستقل شیم ولی ۵ سال برا یه بازی اون هم تست نشده و حتما ایراداتی داره

  3. جالبه بدونید سورس های این بازی ها در مارکت ها فروخته میشه و اگر سرمایه داشته باشید قادر خواهید بود سورس رو بخرید و تغییرات ایجاد کنید و یه چیزی بندازید بیرون به عنوان بازی ! حالا حالاها صنعت گیمینگ ایران یه صنعت جهان سومی مثل باقی چیزا باقی خواهد ماند !

  4. آخه تا کی میخوایم کپی کنیم بعد به اسم خودمون بزنیم؟؟؟؟؟ بنیاد بازی سازی دقیقا وظیفش چیه؟ چه اقدام موثری از موقعی که تشکیل شده انجام داده؟؟؟؟

  5. بجای اینکه این بازیارو از نمونه ی خارجیش کپی کنن یه بازی مثل GTA برای ایران بسازن آدم حال کنه

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH