مقایسه هواوی میت ۸ و ایسوس ذن‌فون زوم: مبارزان شرقی!

مسابقات مرحله گروهی آی‌تی‌رسان کاپ در حال انجام است و روز به روز با رسیدن به مراحل بعدی بر جذابیت آن افزوده می‌شود. یکی از جذابیت‌های این دوره از مسابقات، حضور برخی از محصولاتی است که شاید تاکنون در این سطح از جام با ما شرکت نداشته‌اند. بالاخره مسابقه است و گاه نتایجی رقم می‌خورد که هیچ کس انتظارش را نمی‌کشد. خب چون تماشاگران به شدت منتظر شروع رقابت هستند، با معرفی دو گوشی این مسابقه به سراغ آغاز بازی رفته و با گزارش جذاب آن در خدمت شما هستیم.

در این بازی یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر دنیا یعنی هواوی میت ۸ با لباس سفید رنگ در سمت راست حضور داشته و در آن سوی میدان یکی از جدیدترین اسمارت فون‌های ایسوس با نام ذن‌فون زوم با لباس سیاه در سمت چپ خودنمای می‌کند. با ما باشید تا زور آزمایی این دو محصول شرقی را با هم ببینیم.

۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

به رسم ادب هم که شده گوشی بزرگ‌تر کار را آغاز می‌کند. پرچم‌داران هواوی همیشه ظاهر زیبا و شیکی داشته و با رنگ‌های خاصشان دل همه تماشاگران را می‌برند! بدنه‌ای تمام فلزی و روشن، نور آفتاب را به چشمان تماشاگران منعکس می‌کند و باعث خوشحالی آنان می‌شود.

در آن سوی میدان ایسوس زوم، با بدنه‌ای سیاه رنگ و پیراهنی چرمی با ظاهری شیک وارد میدان شده است تا نبردی بین یک کالای کلاسیک و اسپرت شکل گیرد. بیاید با هم کلیت هر یک را کمی بررسی کنیم.

هواوی میت ۸ از یک بدنه یکپارچه تمام فلزی بهره برده که پیش از این نمونه آن را زیاد دیده‌ایم. گوشی مسابقه ما دارای رنگ نقره‌ای و سفید است که جلای خاصی دارد. در قسمت جلویی، حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار کم بوده و همین آن را بسیار زیبا کرده است؛ در قسمت بالا هم لنز دوربین و سنسور دیده می‌شود و نهایتا در قسمت پایین هم لوگوی هواوی خود نمایی می‌کند.

سمت راست گوشی تقریبا همانند ۹۹ درصد محصولات فلزی هواوی میزبان دکمه پاور و ولوم بوده و بخش چپ نیز سوکت سیم کارت و رم میکرو اس‌دی قرار دارد. در قسمت بالایی جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد و نهایتا در قسمت پایین سوراخ‌های اسپیکر و پورت میکرو یواس‌بی قرار گرفته است.

right-side

نگاهی گذرا به پشت میت ۸ هم بد نیست! یک لنز بزرگ از حدقه بیرون زده گرد، در کنار فلش دو گانه و نهایتا حسگر اثر انگشت توجه شما را جلب می‌کند.

خب به سراغ محصول خاص ایسوس می‌رویم. بگذارید تا هنر این کمپانی را نیز کمی چک کنیم.

همان‌طور که گفته شد تم کلی این محصول به رنگ مشکلی است. از جلوی گوشی گرفته تا قاب چرمی پشت آن! در قسمت جلو و حاشیه بالا، لنز دوربین و لوگوی ایسوس حضور داشته و در پایین نیز سه دکمه مجازی همیشگی این کمپانی دیده می‌شوند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز نه آن‌چنان زیاد بوده که در ذوق بزند و نه آن‌چنان کم که کاربر ذوق کند!

Down

سمت راست گوشی را یک نوار فلزی مانند پوشانده است که شما را یاد محصولات سیب گاز زده می‌اندازد، در بالای این قسمت دکمه‌ای بلند وجود دارد که به طور ویژه جهت زوم اپتیکال دوربین گوشی طراحی شده است. کمی پایین تر دکمه پاور و نهایتا در قسمت زیرین نیز دکمه شاتر برای ثبت عکس و دکمه‌ای بسیار ریز برای ثبت فیلم وجود دارد.

zoom

قسمت بالا محل حضور جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد و قسمت پایین نیز میزبان پورت میکرو یواس‌بی است.

Up

به محض برگرداندن گوشی، انگشت تعجب به دهان همه تماشاگران حرکت می‌کند! وجود یک دایره بزرگ بسیار عجیب و غریب که در ابتدا ممکن است فکر کنید که این قسمت محل خروج چیزی باشد! شاید این طراحی شما را یاد دوربین گوشی P990 خدا بیامرز سونی اریکسون بیاندازد.

Back

قاب پشتی از چرم طبیعی درست شده است که ایسوس بر روی ساخت و کیفیت آن مانور زیادی می‌دهد. قسمت بالا آرم اینتل به صورت خیلی نامحسوس حضور داشته و در بخش پایین نیز اسپیکر حضور دارد.

خب بگذارید تا نظر کارشناسی داور را جویا شویم:

نظر دادن در خصوص طراحی و ظاهر یک محصول کمی سلیقه‌ای است. اما اگر بخواهیم بین این دو گوشی کمی داوری کنیم، باید از چند منظر به آن نگاه کرد. ظاهر محصول هواوی به دلیل فلزی بودنش بسیار لوکس و زیباست و نباید از آن گذشت. اما خب بزرگ بودن دستگاه ممکن است کمی شما را اذیت کند.

در سوی مقابل ایسوس محصولی را با تمرکز بر روی قابلیت ویژه دوربینش روانه بازار کرده است، پس قطعا در این راه کمی از زیبایی آن کاسته شده است. ظاهر گوشی کلاسیک بوده و حس اسپرت بودن هواوی را ندارد. به شخصه از لحاظ زیبایی به هواوی نمره بالاتری می‌دهم!

دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

وارد ده دقیقه دوم می‌شویم؛ در ابتدای بازی هواوی توانست با ظاهر جذابش کمی گوی سبقت را از ایسوس زوم برباید. باید دید که در ادامه آیا ایسوس توان رقابت با این پرچم‌دار چینی را دارد یا خیر.

به وزن، ابعاد و کیفیت ساخت می‌رسیم. همان‌طور که گفتیم میت ۸ کمی بزرگ به نظر می‌رسد. خوب است بدانید ابعاد این محصول ۱۵۷.۷ در ۸۰.۶ میلی‌متر بوده و ضخامت آن ۷.۹ میلی‌متر است. این محصول فلزی با وزنی برابر ۱۸۵ گرم به بازارهای جهانی عرضه شده است. خب این مورد می‌تواند پاشنه آشیل این غول چینی باشد.

قطعا اگر خانم هستید و یا دستان کوچکی دارید، برای کار با میت ۸ حتما به مشکل بر خواهید خورد. البته که شما با یک محصول ۶ اینچی روبرو بوده و باید این موضوع را پیش از خرید مد نظر قرار دهید. اما از لحاظ کیفیت ساخت می‌توان گفت هیچ ایرادی به میت ۸ وارد نیست. طراحی بی نظیر یک پارچه، بدنه فلزی زیبا و قدرتمند و محل قرار گیری مناسب حسگر اثر انگشت و دکمه‌ها باعث می‌شود تا نام یک پرچم‌دار برازنده میت ۸ باشد.

Logo

اما ایسوس هم در آن سوی میدان حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این اسمارت فون ۵.۵ اینچی با ابعادی برابر ۱۵۸.۹ در ۷۸.۸ میلی‌متر عرضه شده و ضخامت آن ۱۲ میلی‌متر است. جالب است بدانید وزن این محصول دقیقا با میت ۸ برابر است.

خب این برای یک محصول با نمایشگر کوچک‌تر، نقطه ضعف بزرگی به شمار می‌رود. وزن بالا در کنار ضخامت بیش از حد آن، شما را با یک جسم بزرگ و سنگین روبه‌رو می‌کند! اگر جز آن دسته از افراد هستید که دوست ندارید جسم بزرگی در جیب شما باشد، شاید خرید ایسوس زوم کمی شما را اذیت کند. حال باید دید بهره گیری از یک دوربین با قدرت زوم اپتیکال، در این وزن و ضخامت موثر بوده است یا خیر.

اما در مورد کیفیت ساخت باید بگوییم که ایرادی به این محصول آسیایی وارد نیست. قاب پشتی با جنس چرمی‌اش کاربر را راضی می‌کند. البته همین موضوع، مشکل سر خوردن گوشی از دست را نیز بر خلاف هواوی میت ۸ برطرف ساخته است.

خب، ببینیم داور مسابقه برایمان چه دارد: در مورد وزن و کیفیت ساخت باید بگویم که هر دو شبیه به هم هستند! اما خب وزن بالا برای محصول ۵.۵ اینچی ایسوس کمی نامناسب جلوه می‌کند. از سوی مقابل سایز بیش از حد بزرگ میت ۸ تا حدی عنوان «گوشی» را از آن گرفته و وی را به سمت تبلت شدن سوق داده است!

ترجیحا در این قسمت امتیازی برابر را برای آن‌ها در نظر می‌گیرم!

دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

خب، به ۱۰ دقیقه سوم بازی می‌رسیم که این دو تیم باید نمایشگر خود را برای یکدیگر روشن کنند! همان‌طور که می‌دانیم میت ۸ یک نمایشگر ۶ اینچی داشته و ایسوس کمی کوچک‌تر بوده و سایزی ۵.۵ اینچی دارد. این موضوع می‌تواند برای میت هم نقطه قوت باشد و هم نقطه ضعف!

میت ۸ برای نمایشگر خود از فناوری IPS-NEO بهره برده و ایسوس از IPS استفاده کرده است. در حوزه وضوح هر دو کمپانی به رزولوشن مناسب Full HD بسنده کردهاند. اما در بخش چگالی پیکسلی ایسوس به لطف سایز کمتر نمایشگرش ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ را برای محصولش قرار داده و میت ۸ این عدد را برابر ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ انتخاب نموده است.

هر دو کمپانی به سراغ آخرین نسل محافظ نمایشگر یعنی Corning Gorilla Glass 4 رفته‌اند و تا اینجا به صورت پایاپای جلوی یکدیگر صف کشیده‌اند. نسبت نمایشگر به بدنه در پرچم‌دار هواوی برابر ۷۸ درصد بوده و این عدد در محصول خاص ایسوس ۶۶.۶ درصد است که به وضوح برتری هواوی در این قسمت نمایان است.

تصاویر و رنگ‌های نشان داده شده در هر دو محصول تقریبا یکسان بوده و این شرایط از زوایای مختلف نیز تغییر چندانی ندارد. همچنین به لطف روشنایی مناسب هر دو نمایشگر تصاویر زیر نور آفتاب خوانا بوده و آن‌چنان شما را به زحمت نخواهد انداخت.

اما خب برای اینکه تماشاگران خسته نشده و فقط به توضیحات تئوری گوش فرا ندهند، به سراغ مقایسه نمایشگرها می‌رویم تا بهتر نتیجه را ببینید.

Display-1 Display-2 Display-3 Display-4

Display-5 Display-6

نظر کارشناسی داور : اینکه با این شرایط تقریبا مساوی بتوان یکی از این محصولات را در حوزه نمایشگر به عنوان مدل برتر انتخاب کرد، کار واقعا سختی است!

ترکیب رنگ‌ها به لطف پنل های IPS تقریبا برابر است. حال شاید برخی که بیشتر دقت می‌کنند، تصاویر را در هواوی کمی بهتر ببینید. اما خب شخصا در این قسمت نتیجه را مساوی اعلام می‌کنم.

دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

وارد بخش جذابی از مسابقه این دو محصول جذاب می‌شویم؛ در این بخش هر دو محصول باید کاربر را از کار با رابط کاربری و قابلیت‌های نرم افزاری خود راضی کنند. هوآوی و رابط کاربری‌اش را که به اندازه کافی می‌شناسید. جدیدترین نسخه این رابط کاربری جذاب یعنی Emotion UI 4.0 با انبوهی از امکانات نرم افزاری جذاب بر روی میت ۸ حضور دارد.

این پرچم‌دار چینی با اندروید ۶.۰ عرضه شده که به احتمال زیاد به یک نسخه بالاتر ارتقا پیدا خواهد کرد؛ هرچند این موضوع به طور رسمی از سوی هواوی اعلام نشده است.

اما به آن‌سوی میدان رفته و کمی با ایسوس زوم سخن می‌گوییم. رابط کاربری این محصول ASUS ZenUI نام دارد. شاید اگر تاکنون با محصولات ایسوس کار نکرده باشید، کمی طول بکشد تا با این رابط کاربری عجین شوید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این رابط کاربری، تعدد نرم‌افزارهای از پیش نصب شده ایسوس است که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد آن‌ها قابل حذف شدن هم نیستند و شما باید با تا ابد با آن‌ها کنار بیایید و هر ازگاهی با اینکه از آن‌ها استفاده‌ای نیز نمی‌کنید، آپدیتشان نمایید.

ایسوس ذن‌فون زوم با اندروید ۵.۰ یا همان آب‌نبات چوبی عرضه شده اما این کمپانی شرقی اعلام کرده است که اندروید نسخه ۶.۰ را نیز برای آن عرضه می‌کند. باید اعلام کنیم که بر خلاف هواوی که معمولا بر روی آپدیت محصولاتش به نسخه‌های بالاتر همیشه ضعیف بوده و آن‌ها را فراموش می‌کند، ایسوس این موضوع را کاملا جدی گرفته و حتی امکان این که اندروید N نیز برای این محصول به طور کاملا ناگهانی عرضه شود، وجود دارد.

بیایید تا با نگاهی گذرا به برخی از قسمت‌های رابط کاربری این دو محصول وارد نیمه دوم مسابقه شویم:

UI-Mate-8

UI-final

نظر کارشناسی داور

نظر در مورد رابط کاربری باز کمی به سلیقه و البته نیاز کاربر مرتبط می‌شود. شخصا از هر دو رابط کاربری و امکانات ارائه شده آن‌ها راضی هستم. هرچند معتقدم رابط هواوی کمی سبک‌تر و البته کارآمدتر است. ایسوس باید سعی کند کمی رابط کاربری‌اش را سبک کند یا حداقل به کاربر اجازه دهد بتواند در مورد حضور یا عدم حضور برنامه‌های پیش‌فرض تصمیم‌گیری نماید.

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت‌افزار

همان‌طور که می‌دانید نیمه دوم را نیمه مربیان می‌دانند و این دو گوشی تلاش کردند تا در فاصله بین دو نیمه برای خواباندن مچ حریف خود تصمیم‌های زیادی بگیرند.

این بار دو محصول پیش روی ما هیچ کدام از چیپست‌های کمپانی کوالکام مخصوصا اسنپدراگون استفاده نکرده‌اند و همین کمی مسابقه را جذاب می‌کند! هواوی بر روی این پرچم‌دارش از HiSilicon Kirin 950 بهره برده است. این پردازنده ۸ هسته‌ای از ۴ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره برده است. این پردازنده قدرتمند با رابط گرافیکی Mali-T880 MP4، چهار گیگابایت رم (در برخی نسخه‌ها ۳) و ۶۴ گیگ حافظه داخلی (در برخی نسخه‌ها ۳۲ گیگابایت) چنان سخت‌افزاری را به جنگ فرستاده که بعید است کسی بتواند پیش روی آن مقاومت کند.

البته باید بگوییم که این محصول با دارا بودن اسلات مخصوص کارت حافظه می‌تواند حافظه داخلی‌اش را تا ۲۵۶ گیگابایت نیز افزایش دهد (البته توجه کنید که باید یا محصولی دو سیم کارت داشته باشید یا تک سیم و کارت حافظه را!)

ایسوس زوم با دیدن این قدرت نمایی هواوی، کمی با ترس جلو آمده و چیپست اینتل خود را معرفی می‌کند! ایسوس زوم، از پردازنده ۴ هسته‌ای Intel Atom Z3590 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز صحبت می‌کند. این چیپست با رابط گرافیکی PowerVR G6430، چهار گیگابایت رم و حافظه‌های داخلی ۳۲/۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی خود اصلا ضعیف به نظر نمی‌رسد اما خب باید دید که توان رقابت شانه با شانه با غول هواوی را دارد یا خیر. ایسوس البته با قرار دادن اسلات مربوط به کارت حافظه به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان حافظه پیش فرض را تا ۲۵۶ گیگابایت نیز افزایش دهد.

اما خب همه این‌ها توضیحاتی تئوری بود، برای اینکه عملکرد این دو مدل را ببینید بد نیست نگاهی به ویدیو زیر بیندازید. در این ویدیو تست‌های انتوتو، GeekBench و Bonsai از هر دو مدل گرفته شده و می‌توانید عملکرد این دو را بسنجید.


نظر کارشناسی داور:

همه چیز مشخص است؛ ترجیح می‌دهم چیزی نگویم!

دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

تقریبا به نیمه‌های بازی رسیدیم، عرق از سر و صورت هر دو تیم سرازیر شده است. اما در این قسمت ایسوس تلاش می‌کند تا با دوربین قدرتمندش و البته زوم اپتیکالی که بر روی خود دارد، مچ هواوی و دوربینش را بخواباند.

بگذارید این بار با ایسوس شروع کنیم، این محصول که با نام زوم به بازار عرضه شده، برای شما یک قابلیت منحصر به فرد دارد که شاید در اسمارت فون‌های بازار بسیار کم دیده باشیم. ایسوس زوم با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/2.7 و میزان ۳ برابر زوم اپتیکال وارد بازارهای جهانی شده است. البته این دوربین به سیستم فوکوس لیزری، فناوری OIS و دو فلش LED دو رنگ نیز مجهز شده است.

ایسوس زوم می‌تواند با وضوح Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. پیش از اینکه به سراغ دوربین هواوی برویم باید بگوییم که دوربین دوم ایسوس زوم نیز ۵ مگاپیکسل قدرت دارد!

camera

خب بررسی مقایسه نرم افزاری دوربین را بگذاریم پس از آشنایی با دوربین میت ۸!

هواوی چند وقتی است که بر روی دوربین پرچم‌داران خود خیلی متمرکز شده و سعی می‌کند محصول بی نقصی را روانه بازار کند. میت ۸ با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/2.0، فناوری OIS، سیستم فوکوس خودکار و دو فلش LED دو رنگ وارد بازارهای جهانی شده است. سایز سنسور این دوربین  ۱/۲.۸ اینچ بوده و انبوهی از امکانات نرم افزاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Camera-UI

در حوزه فیلم‌برداری دوربین، میت ۸ می‌تواند در وضوح فول اچ‌دی با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرده و این میزان با وضوح HD به ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم می‌رسد.

در قسمت دوربین دوم نیز میت ۸ با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 توان فیلم‌برداری با وضوح فول اچ‌دی را نیز دارد. اما بد نیست پیش از دیدن نمونه تصاویر ثبت شده با این دو دوربین، کمی هم به قابلیت‌های نرم افزاری آن اشاره کنیم.

هواوی در قسمت دوربین خود، با وجود قابلیت‌هایی چون Slow-Motion یا Time Laps می‌تواند لحظات جذابی را برای شما رقم بزند. در کنار این ویژگی حضور افکت‌های فراوان تصویری، قابلیت Beauty Light Painting، سیستم تنظیمات پیشرفته عکاسی و فیلم‌برداری، پانوراما، HDR و …واقعا بی‌نظیر عمل کرده است. در بخش دوربین سلفی این قابلیت‌ها بسیار کمتر شده و تنها به سیستم Time Laps، افکت‌های تصویری و فیلم برداری با وضوح HD محدود می‌شود.

خب، به سراغ دوربین زوم ایسوس می‌رویم تا ببینیم از لحاظ نرم افزاری برای جنگیدن با هواوی چه چیزی در چنته دارد.

وقتی قاب پشتی ایسوس زوم را دیده و متوجه آن فضای بزرگ در نظر گرفته شده برای دوربین می‌شویم، قطعا توقع داریم که ایسوس برای این حوزه سورپرایز بزرگی برایمان در نظر گرفته باشد.

camera-UI

وارد نرم افزار دوربین که می‌شویم، همان فضای همیشگی پیش روی شماست. با لمس یکی از گزینه‌های پایین سمت راست نمایشگر که به شکل ۴ مربع کنار هم ترسیم شده است، وارد ویژگی‌های نرم افزاری این دوربین می‌شویم. بهره گیری از قابلیت‌هایی چون سیستم تنظیمات پیشرفته عکاسی و فیلم‌برداری، سیستم Beautification ،Super Resolution، قابلیت تصویربرداری در شب، قابلیت تصویر برداری در نور بسیار پایین، افکت‌های تصویری، ایجاد تصاویر Gif، حالت Slow Motion ،Time Lapse و نهایتا Smart Remove شما را کمی سر ذوق می‌آورد.

به سراغ دوربین سلفی می‌رویم، در این حوزه نیز قابلیت‌هایی چون Beautification ،Selfie Panorama ،HDR، تصویر برداری در شب و نور کم، Time Laps و SlowMotion وجود دارد که در نوع خود جالب و جذاب است.

اما پس از شرح این قابلیت‌ها بیایید تا تصاویر ثبت شده را با یکدیگر مقایسه کنیم تا نتیجه کار بهتر معلوم شود:

Asus-1
Asus Zoom
mate-8-1
Mate 8
asus-3
Asus Zoom
mate-8-3
Mate 8
asus-4
Asus Zoom
mate-8-4
Mate 8
P_20160727_051131_BF
Zenfone Zoom
IMG_20160727_091112
Mate 8

نظر کارشناسی داور:

دوربین و عکس‌برداری همیشه یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های یک اسمارت فون به شمار می‌رود. با اینکه دوربین ایسوس زوم از لحاظ تئوری و تبلیغی باید با قابلیت زوم اپتیکال خود بهتر از رقیبش عمل کند، اما این اتفاق نیفتاده و بنده معتقدم در این حوزه پرچم‌دار هواوی یک سر و گردن بالاتر است!

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

چیزی به پایان بازی نمانده و این دو گوشی همچنان در حال حمله به سوی یکدیگر هستند! البته باید پذیرفت که ایسوس زوم آن‌چنان قدرتی برای دفاع مقابل هواوی میت ۸ ندارد.

به پخش چند رسانه‌ای و سرگرمی می‌رسیم! میت ۸ با سایز ۶ اینچی، وضوح بالا و سرعت فوق العاده‌اش، ذره‌ای ایراد در این حوزه ندارد. اصلا شاید اگر این‌گونه بگوییم که این محصول برای سرگرمی، بازی، دیدن فیلم و … یکی از بهترین‌های بازار است، گزاف نگفته‌ایم.

mutimedia

وجود اسپیکرهای قدرتمند با صدای بی نظیر و همچنین بهره‌گیری از هدفون‌های باکیفیت نیز شما را برای شنیدن موسیقی قطعا ترغیب می‌کند.

اما خب ایسوس در این حوزه چه دارد تا بگوید؟ زوم البته آن‌چنان عقب نیست، وجود یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی و چگالی پیکسلی مناسب، چشم شما را به هیچ وجه اذیت نخواهد کرد. البته محل قرارگیری اسپیکر این محصول کمی بد است اما کیفیت صدا با هدفون‌های موجود در جعبه واقعا لذت بخش است.

شاید در این قسمت ضخامت این محصول کمی شما را بیازارد که خب کم موضوعی نیست!

نظر کارشناسی داور:

همان‌طور که در گزارش شنیدیم، هر دو محصول در این قسمت آن‌چنان ضعیف نیستند. نقطه قوت هر کدام نمایشگرهای مناسب و وضوح بالای آن‌هاست. مهم‌ترین نقطه ضعف هواوی در این بخش سایز بزرگ گوشی است که شاید کار با آن را کمی برای بانوان سخت کند و از سوی مقابل مهم‌ترین نقطه ضعف ایسوس نیز ضخامت بالا و البته محل بد قرارگیری اسپیکر است.

دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

اواخر بازی است، در این قسمت با دو محصول متفاوت با قدرت‌های مختلف باتری روبرو هستیم. ایسوس محصول خود را با یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپری غیر قابل تعویض عرضه کرده که در حالت نرمال یک روز تمام را کنار شما خواهد بود. البته شما پس از باز کردن قاب پشتی این محصول چشمتان به جمال این باتری روشن خواهد شد، اما خب توان تعویض آن را نخواهید داشت.

در مقابل میت ۸ چون نمایشگری بزرگ دارد، به سراغ باتری غول پیکر و غیر قابل تعویضی رفته و یک نمونه ۴ هزار میلی‌آمپری برای آن انتخاب کرده است. در هر صورت باتری این محصول با یک استفاده روال و عادی می‌تواند تا یک روز و نیم شما را از حضور در کنار پریز برق بی نیاز کند.

zenfon

mate-8

نظر کارشناسی داور:

اصولا در قسمت باتری نمی‌دانم چه می‌شود گفت! به نظر من تمامی باتری‌ها در بهترین حالت می‌توانند یک تا یک و نیم روز با کاربر همراه باشند؛ مگر اینکه قید بهره گیری از وای‌فای و دیتا را زده که این میزان به دو روز هم خواهد رسید!

در مورد این دو گوشی نیز ترجیح می‌دهم رای به تساوی این دو بدهم!

دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

به ده دقیقه پایانی بازی رسیدم و دو گوشی در زمین خود با پاس‌کاری‌های کوتاه انتظار سوت پایان بازی را می‌کشند. بگذارید تا در این چند دقیقه کمی امکانات این دو محصول را مرور کنیم.

هواوی میت ۸ به عنوان یک پرچم‌دار قدرتمند، تقریبا در حوزه امکانات نقص خاصی ندارد. وجود امکاناتی چون وای فای، بلوتوث ۲.۴، جی‌پی‌اس، فناوری NFC، انواع و اقسام سنسورها، حسگر اثر انگشت و سیستم شارژ سریع باتری گواه این ادعاست.

در مقابل ایسوس نیز از همین شرایط پیروی کرده است. امکاناتی که در میت ۸ وجود دارد تقریبا در ایسوس زوم نیز وجود داشته و تنها جای حسگر اثر انگشت در این محصول خالی است. متاسفانه باید بگوییم که هر دو محصول فراموش کرده‌اند تا از درگاه مادون قرمز بهره گیرند.

لازم به ذکر است که ایسوس زوم محصولی تک سیم بوده و میت ۸ قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارد. البته هر دو محصول توانایی مکالمه و پشتیبانی از شبکه‌های ۴G LTE را دارا هستند.

cover-Back

نظر کارشناسی داور: نظر خاصی ندارم!

وقت اضافه: قیمت

اما در این یکی دو دقیقه وقت اضافه قیمت را هم اعلام می‌کنیم تا سریع‌تر بازی به اتمام برسد.

هوآوی میت ۸ این روزها با قیمت حدودی ۱ میلیون و هشتصد و هزار تومان در بازار به فروش رسیده و ایسوس زوم نیز قیمتی معادل ۱ میلیون و ششصد هزار تومان دارد.

موقعیت‌های خطرناک میت ۸ بر روی دروازه ایسوس زوم

طراحی زیبا و یکپارچه فلزی

دوربین قدرتمند با امکانات نرم افرازی بالا

سخت‌افزار فوق قدرتمند

اسپیکرهایی خوش‌صدا

موقعیت‌های خطرناک ایسوس زوم بر روی میت ۸

وجود زوم اپتیکال

قاب پشتی با طرح چرم مصنوعی

وجود فوکوس لیزری

[totalpoll id=”130539″]

64 در مورد “مقایسه هواوی میت ۸ و ایسوس ذن‌فون زوم: مبارزان شرقی!”

  1. گوشی هایی که کمپانی هواوی ساخته اگه بهش اعتماد کرد و محصولات بالا رده اش رو خرید هیچ موقع ناراضی نمیشه مگه کسانی که دل به یه گوشی نمیدن و مدام گوشی عوض میکنن

  2. mate 8 از طراحی واقعا زیبا ، باریک تر سخت افزار قوی وکیفیت بالای نسبت به ایسوس برخوردار است طراحی وامکانات گوشی های ایسوس بیشتر قدیمی ساده وحجیم هستند واز کیفیت وکارایی خوبی در سطح گوشی های بازار برخوردار نیست .

  3. من که میت ۸ دارم کوشی بی نقصیه غیر از سایز که قبل از خرید یه بار دستتون بگیرین ببینید چطوریه تو داوری اصن راضی نبودم مخصوصا تو باتری باتری این گوشی بینظیره مساوی شدنشون برام سواله.یعنی ایناییم که برای به ایسوس دادن یه بارم با این گوشی کار نکردن

  4. با سلام خدمت دست اندر کاران
    میخواستم یک گله بزرگ بکنم اونم اینکه وقتی یک گوشی رو میخواید بررسی کنید از نسخه فولش استفاده کنید! میت نقره ای با ۳ گیگ رم و حافظه ۳۲ هستش خیلی دور از انصاف هستش که با نسخه ۴ گیگ طلایی یا موکا شرکت نکنه خواهشا رعایت کنید. نه برای میت بلکه برای همه گوشیا ممنون.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      ما فقط مدل گوشی‌ها رو انتخاب می‌کنیم و اینکه چه نسخه‌ای در آی‌تی‌رسان کاپ حاضر میشه به عهده خود سازنده هست
      شاد باشید

  5. نصف بیشتر کسایی که میگن هواوی فکر کنم اصلا با ایسوس کار نکردن…
    تجربه استفاده از ایسوس واقعا لذت بخشه…
    شاید الان توی این رقابت هواوی به نظر برتر باشه اما انصافا ایسوس هم حرفی برای گفتن داره و گوشی خیلی خوبیه

  6. Mate 8 و Mate S دو تا گوشی خیلی خوب از هواوی هستن و توی این رقابت هم برتری کاملا با نمایندهء هواوی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH