اسمارت فون ساخته گوگل چگونه خواهد بود؟!

اخبار جدید می‌گویند که گوگل قصد دارد خودش وارد دنیای اسمارت فون‌ها شود و یک گوشی اختصاصی بسازد. گوگل با همکاری دیگر سازندگان گوشی‌های نکسوس را به بازار عرضه می‌کند، ولی گوشی‌های نکسوس مال خود گوگل نیستند. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اگر گوگل واقعا چنین قصدی دارد، گوشی این شرکت به چه شکلی می‌تواند باشد؟!

گوشی گوگل احتمالا بر دستیار صوتی، Fi telephone گوگل، سرویس داده گوگل و سیستم Daydream برای واقعیت مجازی مبتنی خواهد بود. در زیر چهار احتمال را برای گوشی گوگل بررسی می‌کنیم.

قاتل آیفون

برخی منابع می‌گویند که گوگل گوشی پریمیومی را آماده کرده است. این گوشی گران بوده و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در کنار ظاهری زیبا در خود دارد. به عبارتی گوشی احتمالی، آیفون گوگل خواهد بود.

اما این گوشی پریمیوم می‌تواند به رابطه گوگل و سامسونگ ضربه بزند. گوشی‌های سامسونگ مانند نوت و گلکسی گوشی‌های پریمیوم اصلی اندروید هستند و بیشترین فروش را دارند.

محصولی مانند نکسوس

گوگل تقریبا شش سال است که به همکاران خود در ساخت گوشی‌های نکسوس کمک می‌کند، پس اندکی از طراحی اسمارت‌فون که بتواند اندروید را در خود داشته باشد، آگاه است. بنابراین اگر گوگل تصمیم بگیرد که محصولی شبیه نکسوس بسازد که در کنار قیمت مناسب امکانات عالی داشته باشد، چندان تعجب‌برانگیز نخواهد بود. به عبارت دیگر، تمرکز محصول جدید باید بر نرم‌افزار باشد تا سخت‌افزار.

گوشی ساخته‌شده مبتنی بر پروژه ماژولار Ara

گزینه بعدی می‌تواند ساخت یک گوشی واقعا ماژولار باشد. همکاران پیشین پروژه Ara به دلیل مشکلاتی خاص از پروژه عقب کشیده‌اند. به عنوان مثال، Yezz شرکتی که در میامی قرار دارد، قرار بود که برای پورتوریکو گوشی ماژولار بسازد، که عقب‌نشینی کرد. گوگل سعی کرد که در کنفرانس ماه مه خود قابلیت‌ها و پیشرفت‌های گوشی‌های ماژولار را نشان دهد.

گوگل حتی ممکن است پیش از ال‌جی و موتورولا که اکنون به نحوی گوشی ماژولار دارند، دست به کار شود. البته گوشی ماژولار برای بخشی از بازار و کاربران است، اما پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد و البته ریسک آن هم بالاست. ولی هر کاری که ریسکش بالا باشد، ممکن است پاداش زیادی نیز داشته باشد.

گوشی پروژه تانگو

آخرین گزینه گوگل می‌تواند استفاده از پروژه تانگو باشد. ساخت چنین ندلی می‌تواند معیارهای جدیدی برای اسمارت‌‌فون‌ها تعریف کند. گوگل با همکاری لنوو گوشی Phab Pro2 با نمایشگر بزرگ را ساخته که اولین گوشی سازگار با پروژه تانگو است. اگر گوگل چنین مدلی را بسازد، باید نمایشگر بزرگی داشته باشد و قیمت آن در محدوده ۵۰۰ دلار باشد.

گوشی گوگل می‌تواند مزیت‌ها و معایب خود را داشته باشد. با همه این‌ها می‌توان مهم‌ترین نقطه ضعف تولید این گوشی را در آزرده‌کردن شرکای گوگل دانست. البته گوگل گفته که کماکان به گوشی‌های نکسوس وفادار است. مزیت مهم گوشی گوگل کنترل هر چه بیشتر این کمپانی بر اکوسیستم خود است. بعلاوه، با گسترش فعالیت گوگل به خانه‌های هوشمند، این غول دنیای جستجو می‌تواند درآمد زیادی از امپراطوری خود داشته باشد.

1 در مورد “اسمارت فون ساخته گوگل چگونه خواهد بود؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH