کانسپت: تم تمام روشن برای نسخه رومیزی ویندوز 10

طرحی مفهومی از تم سفید برای نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰، زاییده هم‌آغوشی نسخه دسکتاپ ویندوز و سیستم عامل موبایلی ویندوزفون است. مایکروسافت از مدت‌ها پیش سودای گذاشتن دستان این دو سیستم عامل رومیزی و همراه را در دست هم، در سر می‌پروراند.

هسته اصلی و قلب تپنده سیستم عامل ویندوز ۱۰ یعنی OneCore با ایجاد زیرساختی یکپارچه برای پلتفرم Universal App، تجربه‌ای سازگار و دل‌نشین را در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران نهایی قرار می‌دهد. بنابراین، امکان استفاده از قابلیت‌های هر دو سیستم عامل در ویندوز ۱۰ در کنار هم فراهم شده است، مانند قابلیت Wi-Fi Sense و دستیار مجازی دوست داشتنی کورتانا.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر سیستم عامل، امکان سفارشی‌سازی است و مایکروسافت نیز گزینه‌های شخصی‌سازی خود را در برنامه یونیورسال ستینگ (Universal Setting) برای کاربران نسخه‌های رومیزی و موبایلی ویندوز ۱۰ دوچندان کرده است. آرایه‌ای از رنگ‌های گوناگون با گزینه‌ای که بتوان خیلی سرراست، رنگ پس‌زمینه دسکتاپ یا منوی استارت را تغییر داد، همچنان در دسترس است. با این حال، یک جای کار لنگ می‌زند و شما نمی‌توانید آن چنان که شاید و باید، تجربه کار با سیستم عامل خود را بهتر از همیشه رقم بزنید، چرا که به یک ویژگی مهم دسترسی ندارید و آن یک تم تمام روشن برای دسکتاپ است!

اکنون ممکن است سؤالی به ذهن شما متبادر شود که «آیا مایکروسافت، فکری برای گنجاندن گزینه تغییر تم در به‌روزرسانی سالانه تنظیمات ویندوز نکرده است؟» این درست همان چیزی است که ما به دنبالش هستیم. سیستم عامل ویندوز ۱۰ در شماری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خاص، رنگ‌های خاکستری و سفید را به نمایش می‌گذارد، اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم عامل، یعنی امکان گسترش تم روشن به پوسته در این پلتفرم از قلم افتاده است. اگر هم قابلیت تم تمام روشن، فعال شود، برخی از مناطق کلیدی دسکتاپ مانند اکشن سنتر، منوی استارت، نوار وظیفه یا تسک‌بار، همچنان بدون تغییر باقی می‌مانند. در این میان، یک تغییر کوچک برای نمایش سراسری تم روشن می‌تواند سر و شکل سیستم عامل را کمی یکدست‌تر بکند، چیزی که در تصاویر کانسپت زیر قابل مشاهده است:

mehmeh2meh3

نکته قابل تامل اما اینجاست که مایکروسافت، پیش از این در بیلد نخست Threshold گزینه‌ای برای فعال‌سازی تم روشن در ویندوز گنجانده بود، اما با درخواست اینسایدرها برای یک تم تیره، بلافاصله اقدام به حذف آن کرد.

notifications

آیا شما هم فکر می‌کنید که مایکروسافت باید قابلیت استفاده از تم روشن را در پوسته دسکتاپ ویندوز ۱۰ فعال کند؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH