با ۲۰ تا از زیباترین بازی‌های پلی‌استیشن آشنا شوید

بازی‌های ویدیویی در طول چندین سال تکامل یافته‌اند و از گرافیک بد چند ضلعی استفاده شده در اولین Metal Gear Solid به توسعه بازی Detroit: Become Human با گرافیک عالی رسیده‌اند. البته طراحی بصری عالی همه چیز نیست چون برخی از زیباترین بازی‌ها مربوط به ۱۰ سال گذشته هستند که از کارگردانی هنری فوق‌العاده بهره می‌برند. از آنجایی که دنیای بازی‌ها بسیار وسیع و متنوع است، ما در این مقاله فقط بر روی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن تمرکز می‌کنیم که البته انتخاب میان آن‌ها نیز امری سخت است.

با ما و معرفی این ۲۰ بازی زیبا همراه باشید.

۲۰. The Unfinished Swan

۲۰-the-unfinished-swan

“The Unfinished Swan” یک بازی خیره‌کننده است که فاصله بین هنرهای زیبا و سرگرمی را پر می‌کند. شما در یک محیط خالی این بازی را شروع می‌کنید، سپس جوهر تیره‌ای بر روی محیط پرتاب می‌شود و به آهستگی قادر به دیدن جزئیات اطراف خود می‌شوید.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ویتا

۱۹. Kingdom Hearts 2

۱۹-kingdom-hearts-2اگرچه “Kingdom Hearts 2” یک بازی تاثیرگذار از نظر فنی نیست ولی باید شرکت Square Enix را به علت ترکیب Final Fantasy و موجودات دیزنی در یک دنیای منجسم و زیبا تحسین کرد. سری سوم آن سال آینده یا دو سال آینده برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد و ما چشم انتظار نمونه جدید این بازی ۱۰ ساله هستیم.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۲

۱۸. “God of War 3 Remastered”

۱۸-god-of-war-iii-remasteredسری بازی “God of War” به عمل‌ها و مبارزات وحشیانه فردی خیالی از افسانه‌های یونان معروف است. بهره‌مندی از هنر تاریک و ریگ مانند در این اثر زیبا و عجیب و غریب است، همانند فیلم‌هایی که کوئنتین تارانتینو می‌سازد.

پلتفرم‌ ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۱۷. Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

cf49d9518b985b84ba16b1bc8a664bae_1920_KRمجموعه بازی “Final Fantasy” به عنوان یک نمونه با تصاویر بصری مبتکرانه شناخته شده است که در بازی معرفی شده برای پلی‌استیشن ۴ به خوبی مشهود است. شماره بعدی این بازی “Final Fantasy XV” اواخر امسال معرفی خواهد شد.

پلتفرم‌ ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۱۶. Ico

۱۶-icoاگرچه این بازی ماجراجویانه در ۱۵ سال قبل ارائه شده ولی هنوز یکی از خیره‌کننده‌ترین محصولات از نظر بصری است. شما نقش یک پسر جوان را بازی می‌کنید که نوسط دختری در اطراف قلعه راهنمایی می‌شوید و به کشف اسرار و مبارزه با شیاطین زیادی می‌پردازید. سبک هنری و بالغ آن کمتر رقیبی حتی در امروزه دارد.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۲

۱۵. Silent Hill

۱۵-silent-hill

این مورد را می‌توان یک بازی معرفی کرد که در حال حاضر عالی نیست ولی در زمان معرفی مورد توجه زیادی قرار گرفت. در بازی “Silent Hill” شما در نقش هری میسون برای پیدا کردن دختر گمشده خود، در این شهر جستجو می‌کنید. از آنجایی که ارائه مناظر سه‌بعدی فراتر از توانایی‌های پلی‌استیشن اولیه بود، سازندگان این بازی را به گونه‌ای طراحی کردند که همه چیز از دید شما پنهان و کاملا مه‌آلود باشد، این فضای مه‌آلود باعث القا حس ترس می‌شد. اگر شما طرفدار برنامه “Stranger Things” هستید باید بدانید که طراحی وارونه آن از بازی Silent Hill الهام گرفته شده است.

پلتفرم‌ ارائه شده: پلی‌استیشن ۱

۱۴.Hohokum

۱۴-hohokum“Hohokum” یک بازی فکری عجیب است که به نوعی یک نوآوری و درخشندگی هنری محض است. شما به عنوان یک مار نازک با قابلیت پرواز در حال کاوش اسرار نهفته دنیای بازی هستید و باید با ساکنان مسخره آن تعامل کنید.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ویتا

۱۳. Puppeteer

۱۳-puppeteer

عروسک‌ها ترسناک هستند و این بازی با ترکیب عروسک‌ها و آلیس در سرزمین عجایب، یک جهان دست‌ساز منحصر بفرد در دنیای بازی‌ها ساخته است.

پلتفرم‌ ارائه شده: پلی‌استیشن ۳

۱۲. Flower

۱۲-flower

Flower به هیچ عنوان یک بازی سنتی نیست، شما با فشار دادن دکمه‌ها و تکان دادن جوی‌استیک در این دنیا حرکت می‌کنید. این بازی را نمی‌توان به راحتی توصیف کرد ولی با اولین تجربه حس فوق‌العاده‌ای به شما دست می‌دهد.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ویتا

۱۱. The Witness

۱۱-the-witness

اگرچه این بازی برای رایانه‌های شخصی نیز ارائه شده ولی قدرت و زیبایی آن منحصرا برای پلی‌استیشن است. این بازی یکی از بحث‌ برانگیزترین انتخا‌ب‌های این لیست است چراکه زمان زیادی را از مردم می‌گیرد. این بازی معمایی در یک دنیای باز (open-world) اتفاق می‌افتد و شما در یک جزیره ترک شده قرار دارید و باید با گردش در آن معما‌های زیادی را حل کنید. جدا از نطر افراد مختلف در رابطه با آن، به سادگی می‌توان این بازی را زیبا توصیف کرد.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴ و PC

۱۰. Little Big Planet 3

۱۰-little-big-planet-3

نوبت به یک بازی با نگاه دست‌ساز رسیده، مجموعه Little Big Planet، که همیشه برای برش تصاویر جذاب مورد توجه قرار گرفته است و همچنین شخصیت‌های موجود در آن گویی از نخ واقعی، پارچه و کرباس ساخته شده‌اند.

پلتفرم ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۹. Shadow of the Colossus

۹-shadow-of-the-colossus

این بازی توسط سازندگان Ico ساخته شده که از طراحی بصری یکسان بهره می‌برد. شما به عنوان یک جوان ماجراجو وظیفه جنگیدن با هیولاهای بسیار بزرگ را برعهده دارید، این هیولاها واقعا بزرگ هستند. در زمان معرفی یک شروع طوفانی را تجربه کرد و هم اکنون نیز این اثر زیبا جلوه می‌کند.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۲

۸. Infamous Second Son

۸-infamous-second-son

سری بازی “Infamous” به عنوان یک جز اصلی اکوسیستم پلی‌استیشن در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. در این مجموعه شما قادر به گشت و گذار آزادانه در شهر توسط شخصیت‌هایی با قدرت‌های فوق‌العاده هستید و همچنین می‌توانید به هر سبکی که دوست دارید در این بازی‌ها پیشرفت کنید. نمونه اخیر آن یعنی Infamous Second Son یک موفقیت بزرگ در بخش بصری است. شخصیت دلسین رو قدرت‌های زیادی دارد ولی جالب‌ترین و زیباترین آن‌ها قدرت “نئون” است که به شما اجازه می‌دهد با نور خاصی در شهر بگردید.

پلتفرم ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۷. Abzu

۷-abzu

اگرچه این بازی جدید است و تنها یک ماه از عمر آن می‌گذرد ولی بدون شک سزاوار عنوان یکی از زیباترین بازی‌های پلی‌استیشن است. شما نقش یک غواص را برعهده دارید که در دریایی زیبا و پر رمز راز کاوش و در میان بسیاری از موجودات دریایی، اشعه‌ها و گیاهان شنا می‌کند و وظیفه برگرداندن قسمت‌های آسیب دیده به زندگی دوباره را دارد.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴ و PC

۶. Bloodborne

۶-bloodborne

زیبا کلمه مناسبی برای توصیف این بازی نیست و استفاده از واژه وحشتناک بهتر است. Bloodborne یک دستاورد هنری نه تنها در زمینه ارائه یک محیط فوق‌العاده، بلکه در مورد هیولایی وحشتناکی که شما را مورد حمله قرار می‌دهند نیز صدق می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با چراغ‌های روشن به انجام این بازی بپردازید.

پلتفرم ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۵. Resogun

۵-resogun

 

این بازی اکثرا با بسته‌بندی پلی‌استیشن‌های ارائه شده در سال ۲۰۱۳، همراه بود و یکی از زیباترین بازی‌های این اکوسیستم محسوب می‌شد. این بازی مخلوطی از سبک هنری آینده با طراحی قدیمی (پیکسلی شکل ولی سه‌بعدی) است که جلوه زیبایی دارد.

پلتفرم ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۴. Ratchet and Clank

۴-ratchet-and-clankاین بازی براساس فیلمی از پیکسار ساخته شده که برخلاف فیلم، مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

پلتفرم ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۳. The last of Us Remastered

۳-the-last-of-us-remasteredThe Last of Us یکی از بزرگترین افتخارات دنیای بازی‌های ویدیویی است که اولین بار برای پلی‌استیشن ۳ در اواخر ۲۰۱۳ ارائه شد و اخیرا نمونه بازسازی شده آن برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شده که یک مرحله جلوتر از نمونه قبلی است. به جرات می‌توان این بازی را یکی از بهترین نمونه‌ها با جلو‌ه‌های بصری و داستان فیلم مانند عالی، نام برد.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳

۲. Uncharted 4

۲-uncharted-4به عقیده یکی از نویسندگان سایت، Uncharted 4 بهترین بازی در این صنعت است. این بازی توسط Naughty Dog تولید شده که وظیفه ساخت بازی قبلی را نیز به عهده داشته است. سری بازی‌های Uncharted گل سرسبد پلی‌استیشن در چند سال اخیر بوده‌اند و همواره بهترین کیفیت‌ها را داشته‌اند.

پلتفرم ارائه شده: پلی‌استیشن ۴

۱. Jouney

۱-journey
به شماره یک می‌رسیم، بازی Journey بدون شک یکی از زیباترین بازی‌های ساخته شده تاکنون است. شما در نقش یک شخصیت ساکت در یک صحرا حرکت کرده و با موجودات و سازه‌های مختلف تعامل می‌کنید. همانند بازی Flower امکان توصیف این اثر نیز وجود ندارد و خود باید آن را تجربه کنید.

پلتفرم‌های ارائه شده: پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۳

7 در مورد “با ۲۰ تا از زیباترین بازی‌های پلی‌استیشن آشنا شوید”

  1. مهدی ده نبی

    ممنون بابت این مطلب فوق العاده ?

    Uncharted واقعا بی نظیر و محشره. با تمام اطمینان میشه گفت که این بازی٬ بهترین بازی موجود برای پلی استیشن ۴ هستش و رو دستش نیست اصلا

    1. محمد قریشی

      با سلام و تشکر از نظر شما دوست عزیز
      واقعا بازی Uncahrted 4 بی‌نظیره و یک بازی کامل محسوب میشه. به همه دوستانی که پلی‌استیشن ۴ دارند پیشنهاد می‌کنم که این بازی را حتما تجربه کنند.

  2. قطعا و یقینا God of War بی نظیر ترین بازیه و هنوز خیلی مونده تا بازی مثل اون ساخته بشه
    اما بازی Infamous Second Son هم خیلی خوبه
    Uncharted 4 هم واقعا محشره
    مرسی بابت مطلب خوبتون…

    1. محمد قریشی

      سلام، خوشحالم که مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است.
      بله، بازی The Last Of Us ارزش خرید بالایی دارد البته ارزش خرید بازی آنچارتد ۴ بیشتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH