گوشی اندرویدی نوکیا

مدیر پیشین Rovio برای بازاریابی گوشی‌های جدید نوکیا استخدام شد

برای سالیان سال، توکیا یکی از بزرگترین سازندگان گوشی‌های همراه در سراسر دنیا بود. اما پس از سال ۲۰۰۷ بسیاری از سهم خود را در بازار از دست داد. این برند، اکنون بخشی از شرکت HMD Global است.

HMD Global از کارمندان سابق نوکیا و مایکروسافت تشکیل شده که حق تولید اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های با برند نوکیا را خریداری کرده‌اند. سه ماه پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد که بخشی از نوکیا را می‌فروشد. حالا بنظر می‌رسد که HMD Global در ساخت گوشی‌های نوکیا عظمی جدی دارد، چون پکا رنتالا، مدیر عامل پیشین Rovio سازنده بازی‌ انگری بردز را به عنوان مدیر بازاریابی استخدام کرده تا گوشی‌های نوکیا را به بازار عرضه کند.

رنتالا پس از آنکه ساختار Rovio را تغییر داد و بسیاری از کارمندان آن را اخراج کرد، از سمت خود کناره گیری کرد. رنتالا به خوبی برند نوکیا را می‌شناسد، چون از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ کارمند آن بوده است. او در سه سال آخر کار در نوکیا، معاون بازاریابی این شرکت بوده و پس از آن به صنایع غذایی مهاجرت کرده است. در دو سال گذشته، عضوی از شرکت وایرلس JOT Automation بوده است. در کل، می‌توان گفت که رنتالا تجربه زیادی در بازاریابی و سمت‌های اجرایی دارد.

نوکیا بخش موبایل خود را در سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت فروخت و در حال حاضر بر روی ساخت تجهیزات مخابراتی تمرکز دارد. مایکروسافت تقریبا بخش اعظمی از برند نوکیا را رها کرده و حق ساخت را به FIH Mobile که زیر شاخه‌ای از فاکس‌کان بوده فروخته است. HMD Global و FIH Mobile با یکدیگر گوشی‌های نوکیا را خواهند ساخت. اطلاعات بیشتری در این مورد در دسترس نیست.

HMD Global سه ماه پیش و به منظور کسب لایسنس تولید گوشی‌های نوکیا تشکیل شد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی تبلت‌ها و گوشی‌های نوکیا را در بازار خواهیم دید،‌ اما برخی از شایعات حکایت از آن دارد که برخی از محصولات در پاییز امسال معرفی می‌شوند.

Nokia-Logo-AH1-1600x899

2 در مورد “مدیر پیشین Rovio برای بازاریابی گوشی‌های جدید نوکیا استخدام شد”

  1. نوکیا واقعا حیف بود

    این Z luncher زیاد جالب نیست برای رابط کاربری یک گوشی

    همچنین آیا دوربین های نوکیا با همون لنز معروف کارزال زایس اگه درست گفته باشم 🙂 خواهد بود یا خیر

    و آیا همان طراحی های با کیفیت را خواهد داشت ؟

    به نظرم نوکیا برای شروع باید از گوشی های ارزون و میان رده شروع کنه تا خودشو در بازار جا کنه .

    بعد ای کاش گوشی های دارای کیبورد فیزیکی معرفی کنه و نقشه نوکیا رو مانور زیادی بده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH