پیش‌بینی رشد ۵ درصدی فروش اسمارت‌ فون‌ها در سال جاری

اگر گمان می‌کنید که سال جاری می‌تواند سال آغاز رکود در بازار گوشی‌های هوشمند باشد، بهتر است کمی بیشتر تامل کنید. مطابق مطالعات تحلیل بازار انجام شده توسط موسسه Canalys، فروش اسمارت‌فون در سال جاری با رشدی ۵ درصدی به ۱.۴ میلیارد دستگاه خواهد رسید.

بازار آسیا-اقیانوسیه نقش عمده‌ای در این افزایش رشد ایفا می‌کند (البته به استثنای چین). هند نیز علی‌رغم اینکه با محدودیت‌های ناشی از درآمد سرانه پایین دست به گریبان است، شاهد رشد خیره‌کننده ۲۱ درصدی در فروش اسمارت‌فون خواهد بود. فیلیپین نیز که یکی دیگر از بازارهای داغ برای فروش گوشی‌های هوشمند است، مطابق پیش‌بینی تحلیلگران افزایش ۲۶ درصدی فروش اسمارت‌فون‌ها را تا پایان سال میلادی جاری تجربه خواهد کرد.

موسسه Canalys خاطرنشان می‌کند که بازارهایی از قبیل اروپای غربی و آمریکای شمالی که در دو فصل ابتدایی سال ۲۰۱۶ با افت محسوس فروش گوشی‌های هوشمند مواجه شدند، با آغاز نیمه دوم سال و به لطف عرضه نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل یعنی آیفون ۷ و ۷ پلاس، جانی دوباره خواهند گرفت. پژوهشگران به آیفون به عنوان ناجی بازارهای این دو منطقه نگاه می‌کنند و انتظار دارند که سال ۲۰۱۶ با رشد تک‌رقمی فروش اسمارت‌فون‌ها در این مناطق ثروتمندنشین، به پایان برسد.

حتی با وجود افزایش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری، ۲۰۱۶ سال پرفروغی برای اپل نخواهد بود. تحلیلگران وال ‌استریت انتظار دارند فروش آیفون در طول سال مالی اپل که در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد، ۹ درصد کاهش یابد. ایشن دات یکی از تحلیلگران حوزه فناوری، آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس اپل را فاقد جایگاهی تاثیرگذار در بازار دانسته و اپل را به خاطر دست‌کم گرفتن چینی‌ها سرزنش می‌کند. تحلیلگری دیگر، جسی دینگ نیز گفته است که:

آیفون ۶s نتوانست نقش برگ برنده اپل را در رقابت با سایر کمپانی‌ها بازی کند و آیفون SE نیز بعید به نظر می‌رسد که بتواند گره از کار اپل در بازار آسیای شرقی باز کند. در مقابل، برند‌های محلی توانسته‌اند با ارایه کیفیتی قابل قبول و قیمتی رقابتی، نبض بازار را در دستان خود بگیرند.

انتظار می‌رود که اپل در سال ۲۰۱۷ با افزایشی ۵ درصدی در فروش خود به مدار رشد بازگردد. با توجه به اینکه سال آینده، اهالی کوپرتینو دهمین سالگرد معرفی اولین نسل از گوشی آیفون را جشن می‌گیرند، می‌توان انتظار داشت که شاهد معرفی ویژگی‌ها و امکانات تازه و شگفت‌انگیزی توسط ارزشمندترین برند جهان باشیم. در نهایت، فروش آیفون ممکن است در سال آینده، در صدر پیش‌بینی‌های تحلیلگران وال استریت قرار بگیرد.

Apple-iPhone-SE--the-official-images-gallery

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH