۶ راه‌کار فوق‌العاده برای افزایش شارژدهی آیفون‌های اپل

تلفن‌های همراه روز به روز سریع‌تر می‌شوند، اما در این حین عمر باتری آن‌ها چندان بهبود نیافته‌ است. آیفون‌های امروزی هنوز هم در تلاش‌اند تا در صورت استفاده مکرر شما از آن‌ها یک روز کامل را دوام بیاورند. به منظور افزایش عمر باتری گوشی‌های آیفون راه‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانند در شرایط طولانی‌تری همراه شما باشند. در ادامه نحوه انجام این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

بررسی اپلیکیشن‌های پرمصرف

تصور اینکه با بستن برنامه‌ها به وسیله سوایپ کردن موجب افزایش عمر باتری گوشی خود می‌شوید، اشتباه است. در واقع، احتمال این وجود دارد که همچنان نرم‌افزار مربوطه در حال مصرف باتری باشد و آیفون شما آن‌ را برای دسترسی در زمان دیگر در حافظه گوشی بارگذاری کرده باشد.

در آی‌اواس ۷، اپلیکیشن‌ها می‌توانند در پس‌زمینه مشغول استفاده از باتری دستگاه باشند. برای بررسی این نرم‌افزارها به مسیر  Settings > Battery بروید. به پایین صفحه رفته و به دنبال اپلیکیشن‌های درحال اجرا بگردید. این بخش نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای مختلف در طی ۲۴ ساعت گذشته یا هفته قبل چقدر از باتری شما را مصرف نموده‌اند. علاوه براین می‌توانید بفهمید که اپلیکیشن‌ها تا چه مدتی در پس‌زمینه در حال اجرا بوده‌اند. در صورتی که برنامه‌ای بدون آگاهی شما استفاده زیادی از باتری می‌کند، می‌توانید از اجرا شدن آن در پس‌زمینه جلوگیری کنید و یا آن را به طور کامل حذف نمایید.

۱

استفاده از حالت Low Power برای شروع یک روز طولانی

در آی‌اواس ۹، اپل حالتی به نام Low Power Mode را به این سیستم‌عامل اضافه کرده‌ است که در هنگام پایین رفتن سطح باتری به کمک شما می‌آید. در گوشی‌های آیفون به طور خودکار در صورتی که سطح باتری گوشی به ۲۰ درصد برسد پیشنهاد استفاده از این حالت داده می‌شود۰.

وجود این قابلیت بسیار مفید خواهد بود، اما باید توجه کنید که اگر قرار است به مدت زیادی از دسترسی به شارژر دور بمانید، بهتر است که خودتان این قابلیت را فعال کنید. برای این منظور به قسمت Settings > Battery رفته و گزینه “Low Power Mode” را در حالت روشن قرار دهید.

۲لازم نیست تا همیشه از حالت Low Power Mode استفاده نمایید، چرا که باعث می‌شود تا از همگام‌سازی خودکار ایمیل‌ها در پس‌زمینه و به روزرسانی اتوماتیک برنامه‌ها جلوگیری کند.

بهینه‌سازی تنظیمات آیفون

روش دیگر برای صرفه‌جویی در مصرف باتری آیفون بهبود تنظیمات آن است. به عنوان مثال، در صورتی که هیچ‌گاه از بلوتوث دستگاه استفاده نمی‌کنید، لازم است تا آن را غیرفعال کنید. کاهش روشنایی نمایشگر و اطمینان از خاموش شدن صفحه به طور منظم، غیرفعال کردن اعلان‌ها و همچنین محدود کردن دسترسی برنامه‌ها به سرویس‌های مکانی نیز به کاهش مصرف باتری شما کمک می‌کند. علاوه براین، بهتر است تا به جای بررسی خودکار ایمیل‌ها این کار را به شکل دستی انجام دهید.

۳راه دیگری که وجود دارد فعال‌سازی حالت هواپیما (Airpalne Mode) در زمانی است که نیازی به تماس تلفنی، پیام‌رسانی یا اینترنت سیم‌کارت خود را ندارید. وجود آنتن‌دهی ضعیف و اسکن گوشی برای یافتن سیگنال قوی‌تر، عامل دیگری است که موجب مصرف غیرمعمول باتری دستگاه می‌شود.

مراقبت از باتری

حتما رعایت این نکات را شنیده‌اید که می‌بایست گاهی‌اوقات باتری گوشی را تخلیه کنید، آن را در حالت شارژدهی رها نکنید و یا به طور کامل باتری گوشی را خالی نکنید و همیشه کمی از شارژ باتری را نگه دارید. پیروی از این وظایف ممکن است شما را سردرگم کند، زیرا تناقض زیادی در این رابطه وجود دارد.

اما حفظ سلامت باتری و رعایت نکات مربوط به آن بسیار اهمیت دارد، چرا که به طولانی‌تر شدن عمر آن کمک می‌کند. در اینجا به مواردی که می‌بایست به آن‌ها توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

در صورت امکان، به جای اینکه همیشه درصد شارژ باتری دستگاه را روی ۱۰۰ قرار دهید، سعی کنید این مقدار را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حفظ کنید. نباید اجازه دهید تا در اغلب اوقت باتری گوشی به ۰ درصد برسد، هرچند که بهتر است گاهی اوقات این کار را انجام دهید. قرار دادن آیفون در مکان‌های داغ، مانند جایی که نور مستقیم خورشید تابش می‌کند، برای باتری شما مضر خواهد بود. همچنین نگه‌داشتن باتری آیفون در حالت ۰ درصد به مدت طولانی باعث آسیب‌ زدن به آن می‌شود.

البته، مهم نیست که تا چه اندازه از باتری گوشی مراقبت می‌کنید، چرا که همه باتری‌ها به مرور زمان خراب می‌شوند. در نهایت، به احتمال زیاد مجبور می‌شوید تا باتری آیفون خود را تعویض کنید یا حتی گوشی جدیدی خریداری کنید.

برای اطلاع از وضعیت سلامت باتری، شرکت اپل راه ساده‌ای را پیش روی شما قرار نداد‌ه‌ است. با این حال، می‌توانید با نصب نرم‌افزارهایی مثل Battery Life برای آیفون یا اپلیکیشن‌ CoconutBattery روی مک از احوالات باتری گوشی خود آگاه شوید.

۴اگر باتری شما با توجه بررسی‌های انجام شده توسط برنامه‌های فوق در وضعیت سالم قرار نداشته باشد و خود شما نیز این موضوع را فهمیده‌باشید، مجبور هستید تا به فکر باتری تازه‌ای برای گوشی خود باشید. باتری‌ گوشی‌های آیفون غیر قابل تعویض توسط کاربر است، بنابراین می‌بایست آن را نزد یکی از نمایندگی‌های مجاز بسپارید.

خرید قاب مجهز به باتری

راه حل دیگری که عمر باتری طولانی‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد، خرید کیس باتری‌دار مناسب است. این محافظ‌ها علاوه بر حفاظت از گوشی، شامل باتری اضافه‌ای هستند که باعث افزایش پایداری باتری شما می‌شوند. علاوه براین، می‌توانید در هر زمانی که مایل بودید، آن را از گوشی خود خارج کنید و از آن به عنوان یک باتری قابل حمل بدون کابل استفاده نمایید.

۵بکارگیری این روش برای بهبود ظرفیت باتری بسیار موثر خواهد بود. استفاده از محافظ ممکن است آیفون شما را کمی ضخیم‌تر نشان دهد و وزن آن را زیاد کند، اما می‌تواند تا دو برابر به عمر آن اضافه کند.

تهیه شارژ مناسب

اگر راه حل استفاده از محافظ باتری‌دار شما را قانع نمی‌کند، می‌توانید پیش از رفتن به سفر از به همراه داشتن شارژر و وجود مکان مناسب برای شارژ کردن اطمینان حاصل کنید. لازم نیست تا همیشه در کنار خود پریز برق داشته باشید یا برای این کار از رایانه استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک شارژر مخصوص خودرو تهیه کنید و در هر زمانی که داخل ماشین هستید آیفون خود را به آن متصل کنید.

همچنین می‌توانید از پاوربانک‌ها و باتری‌های قابل حمل برای این منظور استفاده کنید و از در دسترس بودن منبع برق حتی در وسط بیابان خیال خود را راحت کنید. تنها کافی است این دستگاه‌ها را همیشه در حالت شارژشده قرار دهید و همراه خود داشته باشید. پاوربانک‌ها به وسیله کابل یواس‌بی قادر هستند تا گوشی و دستگاه‌های قابل حمل دیگری را نیز شارژ کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH