استیو جابز سال‌ها پیش به دنبال ساخت تلویزیون اختصاصی اپل بود!

۵ سال پس از درگذشت استیو جابز و انتشار زندگینامه او، اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی تلویزیون اختصاصی خود بوده است. در زندگینامه والتر آیزاکسون هم گفته شده که استیو جابز راهی برای ساخت تلویزیون یافته است.

اخبار جدید حکایت از آن دارد که استیو جابز به خبرنگاری گفته بود که در فکر ساخت تلویزیون اپل است. استیو جابز برنامه داشته که حتی پس از کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی بر روی این تلویزیون کار کند. این گزارشگر می‌گوید:

او واقعا ضعیف بود. شنیدن جزییات سخنانش سخت بود. اما واقعا هیجان‌زده بود. اگر شما پنج دقیقه پس از مکالمه با من صحبت می‌کردید، من می‌گفتم که او قصد دارد که تلویزیون را دوباره اختراع کند. این تلویزیون شبیه محصولات اپل خواهد بود، با کیفیت و خاص! اما چیزی که واضح است او به چیزی بیشتر از سخت‌افزار فکر می‌کرد.

حال پنج سال گذشته و ما چیزی نمی‌بینیم. پس از انتشار کتاب والتر آیزاکسون، شایعاتی مطرح شد که تا سال‌ها باقی ماند. اپل نیاز به یک محصول انقلابی دارد و شاید این محصول انقلابی می‌تواند یک تلویزیون باشد.

اما در این پنج سال چه چیزی تغییر کرده است؟ جواب کوتاه این است که از نظر مالی، اپل به جایی رسیده که حتی استیو جابز هم تصور نمی‌کرد. اپل توانسته محصولاتش را بهبود بدهد و استعدادهای مهمش را همچنان نگه دارد. اما تیم کوک در ارایه محصولات جدید و انقلابی همچون استیو جابز، ناکام مانده است یا حداقل ما چیزی از محصولات جدید اپل نمی‌دانیم. گرچه پنج سال زمان کمی برای ارزیابی عملکرد تیم کوک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH