شرکت DJI از یک تثبیت‌کننده جدید برای گوشی‌های هوشمند پرده برداشت

در هفته گذشته شرگت DJI از یک تثبیت‌کننده جدید با نام Osmo پلاس رونمایی کرد، حال این سازنده هواپیماهای بدون سرنشین (Drone) چینی امروز مدل جدیدی را برای تلفن‌های همراه معرفی کرده است. همان‌گونه که از اسم آن می‌توان حدس تفاوت عمده این دو دستگاه مربوط به عدم وجود دوربین جداگانه در مدل معرفی شده امروز است و شما باید از گوشی هوشمند خود برای تصویر برداری استفاده کنید. شاید آن را یک دسته برای گرفتن عکس‌های سلفی تصور کنید ولی DJI با ارایه نرم‌افزار مخصوص و همچنین یک حلقه برای تثبیت گوشی شما، کارایی آن را کاملا افزایش داده است.

DSC00026.0

از ویژگی اصلی این مدل می‌توان به وجود یک حلقه ۳ محوره اشاره کرد که بین ۳ حالت عمودی، افقی و واژگون قابل استفاده است. در بررسی ما از اولین Osmo، از قدرت کاهش لرزش‌های ویدیو توسط آن شگفت زده شدیم و امروز پس از کار با مدل جدید، تلاش این شرکت برای ارتقا محصول جدید خود را تحسین می‌کنیم، البته گفتم این نکته خالی از لطف نیست که کیفیت تصاویر و سرعت فریم ویدیوهای ضبط شده بستگی به گوشی هوشمند شما و توانایی‌های آن دارد. اپلیکیشن طراحی شده توسط DJI حالت‌های عکس‌برداری بیشماری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به پانوراما، نوردهی طولانی مدت و یک حالت بسیار جالب برای ثبت تصاویر سریع نام برد که برای تغییر حالت‌های ذکر شده شما باید دکمه آن را بکشید و با سه بار حرکت دادن مداوم آن دوربین به حالت سلفی تبدیل می‌شود.

DSC00010.0

مفید‌ترین ویژگی موجود، ردیابی فعال است که قبلا این شرکت چینی در برخی هواپیماهای خود از آن استفاده کرده است، توسط آن شما قادر خواهید بود تا سوژه مورد نظر را انتخاب کنید تا دسته Osmo با حرکت شما و توسط حلقه ذکر شده در بالا، گوشی هوشمند قرار گرفته بر روی خود را به آرامی بچرخاند و آن شی را دنبال کند. این فرآیند کاملا از خطا در امان نیست و ما دوبار در زمان استفاده از نسخه تولید محدود آن متوجه گم کردن شی مورد نظر توسط این دسته شدیم، البته این اتفاق در زمان شلوغی و حرکت سریع شی به وجود آمد. شما احتمالا از این ویژگی برای دنبال کردن خودروهای مسابقه‌ای استفاده نخواهید کرد ولی برای فیلم‌برداری از اشیا تقریبا آهسته، کاملا مناسب است.

DSC00038.0

استفاده از این ویژگی برای تعقیب چهره بسیار جالب است، شما می‌توانید آن را بر روی میز قرار داده و حالت مربوطه را تنظیم کنید، حال با گردش در اتاق این دستگاه تمامی حرکات شما را دنبال خواهد کرد. ویژگی دیگر آن مربوط به امکان پخش تصاویر زنده از طریق یوتیوب و Weibo است، البته DJI فیسبوک را برای قوانین پخش زنده سرزنش می‌کند. اگرچه عمر باتری آن با توجه به مدل اصلی افزایش چشمگیری داشته (۴.۵ ساعت در برابر کمتر از ۱ ساعت) ولی همچنان قادر به همراهی کاربر برای یک روز کامل نیست. مخاطبان مورد نظر DJI برای این دستگاه تنها افراد علاقمند به استفاده بیشتر از دوربین تلفن‌های همراه خود هستند البته از آن می‌توان برای ثبت تصاویر در تعطیلات هم استفاده کرد ولی استفاده از گوشی هوشمند امری ساده‌تر و کم دردسرتر است.

DSC00050.0

ما باید زمان بیشتری برای آزمایش این دسته صرف کنیم تا از عملکرد آن در محیط‌های بیرونی مطمئن شویم و همچنین مقایسه‌ای با دیگر دستگاه‌های تثبیت‌کننده انجام دهیم. قیمت این وسیله ۳۹۹ یورو خواهد بود که قطعا باعث کاهش فروش آن می‌شود چراکه متقاعد کردن کاربران برای پی بردن به ارزش این دستگاه و کاهش لرزش‌های دست کار دشواری برای DJI محسوب می‌شود. فروش این دسته از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH