سونی و تغییر نوع طراحی در خط تولید

سونی در دو محصول آخرش یعنی Xperia XZ و Xperia X Compact که در نمایشگاه IFA امسال در برلین رونمایی شدند، نهایت دقت و تلاش خود را کرده تا طرفداران خود را راضی نگه دارد. دو دیوایس اشاره شده، حاصل تفکرات یک ساله طراحان و سازندگان سونی است. اما چه چیزی باعث شده تا این دو تلفن هوشمند متفاوت به نظر بیایند؟!

برای رسیدن به پاسخ این سوال، روز پنج‌شنبه و بعد از معرفی محصولات اشاره شده، ملاقاتی با آقای Don MEsa مدیر ارشد بخش بازاریابی کمپانی سونی ترتیب دادیم تا از ایشان در این مورد سوال کنیم. همانطور که می‌دانید، شرکت سونی در نمایشگاه IFA امسال از گجت‌های زیادی در حوزه دیوایس‌های پوشیدنی، اینترنت اشیا و تلفن‌های هوشمند رونمایی کرد. Xperia XZ و Xperia X Compact دو تلفن هوشمندی هستند که کمپانی سونی در اواخر مراسم خود در این نمایشگاه، به علاقمندان معرفی نمود.

IFA-2016-sony-interview

مدل Compact، یک تلفن هوشمند میان‌رده به حساب می‌آید و سونی به وسیله آن، می‌خواهد سابقه خود در زمینه طراحی و تولید را به معرض نمایش بگذارد. بهترین تلفن هوشمند این شرکت در این رده را می‌توان X Performance دانست که دیوایسی با پردازنده Snapdragon 820 به حساب می‌آید که حتی می‌تواند به عنوان یک پرچم‌دار تمام عیار محسوب شود. من در مصاحبه‌های اخیری که با آقای Mesa داشتم، حدودا دوبار در مورد خط تولید Xperia Z و نابودی آن سوال کردم که هربار ایشان با واژه “خیر” به من پاسخ داد، اما این در حالی است که اتفاقات و رویدادهای جدید چیز دیگری می‌گویند.

در این مصاحبه، ایشان به دو تلفن هوشمندی اشاره می‌کند که در نگاه اول، کاربر را گیج می‌کنند. هر دوی این محصولات، دیوایس‌هایی رده بالا با پردازنده Snapdragon 820 هستند. اما رمز و راز تولید این محصولات در چیست؟ اگر Xperia XZ یک محصول رده بالا به حساب می‌آید، پس هدف از تولید X Performance چه بوده؟ مسئولان سونی از طرفداران برند خود می‌خواهند که چگونه به این وقایع نگاه کنند؟!

IFA-2016-sony-interview-1

آقای Mesa در این باره می‌گوید:

ما در هنگام طراحی و تولید Xperia XZ به آن به چشم یک دیوایس رده بالا و پرچمدار نگاه می‌کردیم. باید بگوییم که در پشت تولید هر یک از محصولات سری X، فلسفه‌ای پنهان شده است. دیوایس‌های این سری بر پایه بنچمارک‌ها تولید می‌شوند. تلفن هوشمند X Performance برای شرکت سونی به عنوان یک شهرت جهانی به حساب می‌آید و پردازنده Snapdragon 820 قرار گرفته در آن، به ما نشان داد که راه درستی را در پیش گرفته‌ایم.

اگرچه X Performance از قیمت بالایی برخوردار است، اما نمی‌توان آن را موفقیت بزرگی نسبت به خط تولید Xperia Z به حساب آورد. سری خاصی که از طراحی قابل قبولی برخوردار بود، اما خلآ خلاقیت و نوآوری در آن کاملا حس می‌شد و توانایی رقابت بالایی با سایر محصولات را نداشت. پس Xperia XZ با همان پردازنده، اما دوربین بهتر، لرزشگیر تصویر در پنج جهت و طراحی صنعتی کلاسیک شرکت سونی را می‌توان به عنوان یک دیوایس پیشرفته به حساب آورد.

IFA-2016-sony-interview-2

در حقیقت، تلفن هوشمند Xperia XZ را می‌توان دارای DNA خط تولید Xperia Z دانست. آقای Mesa این ایده را رد نمی‌کند و می‌گوید که سری Z محصولات سونی به صورت کامل بازنشسته نشده و جای تعجبی نخواهد بود اگر محصول دیگری را با این نام ببینید. پس مهم‌ترین محصول شرکت سونی، یعنی Xperia XZ را می‌توان تا حدودی یک محصول در رده Xperia Z‌ها به حساب آورد یا این محصول، در رده X‌ها جای خواهد گرفت؟ آقای Mesa می‌گوید که Xperia XZ را باید ترکیب این دو سری به حساب آورد.

Xperia XZ در تاریخ ۲۳ اکتبر در کشور آمریکا عرضه خواهد شد. این در حالی است که Xperia X کمی زودتر و حدود ۲۵ سپتامبر به این کشور پای خواهد گذاشت. شرکت سونی گزارش داده است که قیمت این محصولات کماکان مشخص نیست، اما به زودی اعلام خواهد شد.

3 در مورد “سونی و تغییر نوع طراحی در خط تولید”

  1. سلام
    این تغییر در طراحی بسیار خوب بوده ، برای شروع خوبه

    اما مشکل اصلی و مهم رابط کاربری هست . واقعا افتضاح و خشک و سرد است .

    یعنی انقدر ایکن های این رابط کاربری ساده و بی روح هست که بالجبار هر کسی باید یک لانچر نصب کند

    1. همین رابط کاربری ساده هم طرفدارای خودشو داره..یکیش من…بین اکثر گوشیایی که تست کردم با رابط کاربری سونی ازهمه بیشتر راحتترم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH