بررسی اپلیکیشن تیکه: کیبوردی با قابلیت‌های جادویی

خیلی افراد، سبک‌های متفاوتی در هنگام تایپ کردن دارند. از آن جایی که کیبورد و راحتی کار با آن، می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سرعت تایپ و راحتی شما داشته باشد، به نظرمان آمد برنامه‌ای را به شما معرفی نماییم تا با استفاده از آن، بتوانید هم راحت‌تر تایپ کنید و هم از انبوهی از امکانات جالب بهره‌مند شوید.

تیکه” نام اپلیکیشنی است که توسط گروه اپچی ساخته شده است. این برنامه علاوه بر کیبورد دو زبانه‌ای که در خود دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید استیکرهای محبوب و تیکه کلام‌های در فیلم‌ها را در کیبوردتان داشته باشید و در مکالمه‌های‌تان بتوانید از آن استفاده نمایید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا نگاهی جامع به این اپلیکیشن بیندازیم.

در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان دانلود کنید اما برای این که بتوانید به برخی از استیکرها یا ویدیوها دسترسی داشته باشید، باید از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده نمایید. با نصب برنامه تیکه، در ابتدا نحوه کار با برنامه و امکانات مربوط به شما نشان داده می‌شود تا در مورد آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

Screenshot_2016-09-06-11-38-51

پس از آن، برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیبورد را از طریق تنظیمات گوشی فعال کرده و آن را به عنوان کیبورد اصلی به دستگاه معرفی نمایید. وقتی تمام این مراحل را پشت سر گذاشتید، وارد فضای اصلی برنامه خواهید شد. نکته‌ای که در نگاه اول نظر شما را به خودش جلب می‌کند، زیبایی و جذابیت رابط کاربری نرم افزار است. کاملا مشخص است که سازندگان “تیکه” وقت زیادی را صرف طراحی محیط کاربری کرده‌اند که واقعا قابل تقدیر بوده و امیدواریم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این اپلیکیشن باشیم.

Screenshot_2016-09-06-11-39-57

برنامه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که در منوی بالا قابل دسترسی هستند. در تب خانه، می‌توانید جدیدترین و پر بازدیدترین استیکرها و ویدیوها را مشاهده نمایید. علاوه بر آن، اصطلاحاتی که بیشتر توسط کاربران “تیکه” استفاده گردیده نیز در بخش خانه به نمایش در خواهند آمد تا شما در صورت تمایل، بتوانید آن‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید.

Screenshot_2016-09-06-11-41-33

بخش‌های ویدیو، استیکر و نوشته، سایر قسمت‌های تشکیل دهنده برنامه هستند. با ورود به بخش ویدیو، می‌توان لیستی از کلیپ‌های کوتاه مربوط به فیلم‌های تلویزیونی یا با موضوع طنز را مشاهده کرد. با انتخاب هر کدام از ویدیوها، توضیحات کلی در مورد محتویات آن کلیپ به شما نمایش داده خواهد شد. نکته منفی در این مورد، تعداد کم ویدیوها هستند که قطعا در آپدیت‌های بعدی، باید در اولویت سازندگان قرار بگیرد.

Screenshot_2016-09-06-13-11-48

در بخش استیکر، می‌توانید به تعداد زیادی از استیکرهای جالب و بامزه دسترسی داشته باشید. از آنجا که برنامه تلگرام کاربران زیادی را در ایران دارد، بدیهی است که مسائل و ابزاری که به نوعی با این اپلیکیشن پیام رسان در ارتباط هستند، قطعا توسط ایرانی‌ها مورد استقبال قرار خواهند گرفت. شما قادر خواهید بود از استیکرهایی که در تیکه قرار داده شده‌اند، در هنگام گفتگو با دوستان‌تان در تلگرام استفاده کنید. علاوه بر استیکرهای رایگان، برخی از استیکرها به صورت پولی در برنامه قرار گرفته‌اند و می‌توانید با پرداخت درون برنامه‌ای، آن‌ها را دریافت نمایید. همچنین این قابلیت وجود دارد تا استیکرهایی که در برنامه دارید، توسط سایر برنامه‌های پیام رسان مانند واتس‌اپ و لاین نیز استفاده نمایید. باید به این نکته اشاره کرد که ضعف خلاقیت در بخش استیکر به طور واضح به چشم می‌خورد. به شخصه بسیاری از استیکرهایی که در “تیکه” قرار گرفته بود را قبلا دیده بودم. امیدواریم سازندگان بتوانند از طریق همکاری با طراحان گرافیکی مختلف، استیکرهای جذاب‌تری به این مجموعه اضافه نمایند.

Screenshot_2016-09-06-11-41-58

نوشته هم از بخش‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا جدیدترین تیکه کلام‌ها و اصطلاحات را در کیبورد خود داشته باشید و بدون این که نیاز به حفظ یا تایپ کردن داشته باشید، آن‌ها را برای دوستان‌تان ارسال نمایید.

Screenshot_2016-09-06-13-13-01

با مراجعه به بخش دسته‌بندی، می‌توانید استیکرها و متن‌های موجود در برنامه را بسته به موضوع آن‌ها مشاهده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به چیزی که می‌خواهید دست پیدا نمایید. البته هنوز بخش‌هایی از این دسته بندی، خالی است که امیدواریم در آپدیت‌های بعدی، تکمیل شوند. با  کشیدن صفحه به سمت راست نیز می‌توانید منوی کناری برنامه را مشاهده نمایید. از این طریق خواهید توانست به منوی تنظیمات برنامه دسترسی پیدا کرده و تغییرات مربوط به کیبورد را در این بخش اعمال نمایید. علاوه بر این، کیبورد “تیکه” از اموجی‌های زیادی هم پشتیبانی می‌کند که به صورت پیش فرض بر روی آن قرار گرفته است.

Screenshot_2016-09-06-13-13-34

در انتها باید اشاره داشته باشیم که “تیکه” یک برنامه کاربردی است. به نظر یکی از امکاناتی که می‌تواند به این برنامه اضافه شود، قرار گرفتن تم‌های متنوع بر روی کیبورد است. همچنین امیدواریم به تعداد استیکرها و ویدیوهای موجود بر روی اپلیکیشن اضافه شود تا کاربر، امکانات بیشتری را در دسترس داشته باشد.

می‌توانید این برنامه را از کافه بازار دریافت نمایید.

bazar-logo-1

1 در مورد “بررسی اپلیکیشن تیکه: کیبوردی با قابلیت‌های جادویی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH