هفت ویژگی که می‌توانست آیفون ۷ را جذاب‌تر کند

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دو روز پیش معرفی شدند که نسبت به نسل‌های قبلی تغییر چندانی نداشته‌اند. بالاخره ظرفیت پایه از ۱۶ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت ارتقا پیدا کرد، اسپیکرهای استریو اضافه شدند و آیفون هم دارای استاندارد IP67 شد که به معنی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این دو دستگاه نسبت به نسل قبلی سریع‌تر، قدرتمندتر و دارای دوربین بهبود یافته هستند و دو رنگ مشکی جدید به رنگ‌ بندی آیفون نیز اضافه شده است.

اما آیا این کامل‌ترین گوشی هوشمند است؟! خب هیچ گوشی هوشمندی کامل نیست و در حالی که اپل مدعی است این “بهترین آیفون ساخته شده تا به این تاریخ” است و ما هم این ادعا را تایید می‌کنیم، اما چند ویژگی وجود دارد که به نظر نبودشان در آیفون ۷ و ۷ پلاس حس می‌شود.

طراحی جدید؟

new-design1

گرچه رنگ‌های جدید ظاهر آیفون را جذاب‌‌تر کرده‌اند اما باز هم از زبان طراحی مشابهی در آیفون استفاده شده است، به طور کلی ظاهر آیفون ۷ همان است که در آیفون ۶ و ۶s دیده بودیم. درست است که این ظاهر با ابعاد ۴.۷ اینچی ارگونومی بسیار خوبی دارد و جذاب است اما تکرار طراحی برای شرکتی مثل اپل که طراح بزرگی همچون سر جاناتان آیو را دارد، اصلا جذاب نیست.

نسبت صفحه نمایش به بدنه

better-screen-to-body-ratio1

در حالی که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند با کاهش حاشیه صفحه نمایش و افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه سعی در جلب رضایت کاربران دارند، این نسبت در آیفون جدید ۶۵.۷۱ درصد است که نسبت به رقبای اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد به خصوص که بسیاری از آن‌ها تا ۷۳ درصد و بالاتر پیش رفته‌اند. اگر حاشیه‌ها در آیفون کاهش یابد مطمئنا ظاهری به روزتر و ارگونومیک‌تر به دستگاه می‌دهد به ویژه نسخه پلاس که ابعاد آن بسیار بزرگ است در حالی که رقبایی مانند نوت ۷ با اندازه نمایشگر بزرگ‌تر، ابعاد کلی کوچک‌تری دارد.

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

۳۵-mm-headphone-jack1

با توجه به بازخوردهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌توان به این نتیجه رسید که بهتر بود اپل باز هم از این استاندارد معمول استفاده می‌کرد. از واکنش‌های منفی گرفته تا عباراتی مانند “اشکال ندارد، این گوشی ارزشش را دارد” می‌توان فهمید که عده زیادی از حذف این درگاه خوشحال نیستند. اما از آنجایی که اپل همیشه از تصمیمات خود سر سختانه حمایت می‌کند و هیچ‌گاه پا پس نمی‌کشد به نظر می‌رسد پس از این دیگر شاهد حضور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آیفون‌ها نخواهیم بود و شاید تنها راه‌کار برای راضی کردن مخالفان قرار دادن تبدیل پورت لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری است که به طور رایگان به همراه آیفون ۷ و ۷ پلاس عرضه می‌شوند.

رزولوشن

resolution

در حالی که رزولوشن ۲K یا QHD در حال تبدیل شدن به استاندارد (بخصوص برای گوشی‌های پریمیوم) است، آیفون ۷ پلاس از رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد و تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ را ارایه می‌دهد که قابل قبول است. اما آیفون ۷ همچنان از رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ یا همان رتینای اپل استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی آن ۳۲۶ پیکسل بر اینچ است. اپل همیشه اصرار دارد این رزولوشن به قدری کافی است که نتوان پیکسل‌ها را با چشم غیر مسلح دید اما اگر رزولوشن نمایشگر آیفون ۷ را بالاتر می‌برد تصمیم عاقلانه‌تری بود.

پشتیبانی از قلم اپل

work-with-apple-pencil1

هنگامی که در شایعات عکس‌هایی از آیفون ۷ پلاس (یا آیفون پرو) منتشر می‌شد، کانکتور هوشمند با پورت ۳ نقطه‌ای در پشت آن دیده می‌شد که باعث برانگیختن کنجکاوی کاربران و افزایش امید آن‌ها به پشتیبانی فبلت اپل از قلم اپل شده بود، مانند چیزی که در آیپد پرو دیدیم. همه امیدوار بودیم که حداقل آیفون ۷ پلاس از Apple Pencil پشتیبانی می‌کرد اما متاسفانه این امکان وجود ندارد.

بیرون زدگی دوربین از بدنه

iphone-7-plus

خوشبختانه دوربین آیفون ۷ به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است و دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس هم استانداردی است که این روزها وجود آن در گوشی‌های رده بالا حس می‌شود. اما بیرون زدگی بیش از حد دوربین این گوشی‌ها اصلا خوشایند نیست و همان‌طور که سامسونگ را برای بیرون زدگی دوربین گلکسی S6 سرزنش کردیم، این بار هم از اپل برای چنین اتفاقی که زیبایی گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد انتقاد می‌کنیم. با وجود حذف جک ۳.۵ میلی‌متری به نظر می‌رسد فضای کافی برای دوربین وجود داشت تا از بیرون زدگی آن به این حد جلوگیری شود.

شارژ سریع

quick-charging1

شارژ سریع این روزها در بین گوشی‌های رده بالا و رقبای آیفون یک استاندارد است که بسیار هم کاربردی است. اما کمبود این ویژگی در آیفون حس می‌شود. ممکن است بگوییم وجود شارژ وایرلس چندان قابلیتی ضروری محسوب نمی‌شود، اما این که نتوان در یک ساعت اتصال گوشی به برق شارژ آن را به حداکثر رساند یک نکته منفی است.

نظر شما درباره این آیفون جدید، نکات منفی و جنبه‌های مثبت آن چیست؟

3 در مورد “هفت ویژگی که می‌توانست آیفون ۷ را جذاب‌تر کند”

  1. با افزایش رزولوشن اصلا موافق نیستم.یه مثل هست که میگه اگه بقیه پریدن تو چاه دلیل نمیشه تو هم بپرى تو چاه.اینکه تعداد پیکسل ها را چهار برابر کنى تا کیفیت١٠درصد بیشتر بشه به نظرم اصلا عاقلانه نیست.
    و یه چیز دیگه تا حالا ندیدم کسى بگه نسبت صفحه نمایش به گوشى من زیاده و این بده.مهم زیبایى گوشى هست که به نظرم آیفون به اندازه کافى زیبا هست.

    1. دوست عزیز شما کجا دیدی ؟ این قالیت واسه من خیلی مهمه مراسم رو هم انلاین نگاه کردم کسی چیزی نگفت ک شارژ سریع داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH