سامسونگ گلکسی Tab A 10.1 2016 با قلم S Pen را معرفی کرد

بعد از شایعات زیاد و افشای مشخصات فنی و رندرهای آن، بالاخره امروز سامسونگ از تبلت جدید خود رونمایی کرد، گلکسی Tab A 10.1 نسخه ۲۰۱۶ که به قلم S Pen مجهز است. متاسفانه این تبلت جدید اکنون تنها در سایت کره‌ای این شرکت مشاهده می‌شود. گلکسی Tab A تبلت‌های میان‌رده سامسونگ را تشکیل می‌دهند که عموما از مشخصات سخت‌افزاری ضغیف‌تری نسبت به گلکسی Tab S برخوردارند. گلکسی Tab A جدید به نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل مجهز است که تفاوتی با نسخه پیشین خود ندارد.

پردازنده ۸ هسته‌ای اگزینوس ۷۸۷۰ با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز قدرت این دستگاه را تامین می‌کند که همراه با ۳ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید مارشملو عرضه می‌شود، هنوز اطلاعی از احتمال یا زمان عرضه اندروید نوقا برای آن در دسترس نیست. باتری ۷۳۰۰ میلی‌آمپری این مدل قادر به همراهی کاربر برای مدت طولانی خواهد بود. دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی همراه با فلش LED و دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی وظیفه ثبت تصاویر را برعهده دارند، همچنین خبری از پورت USB Type-C در این تبلت نیست و خریدار از طریق microUSB قادر به شارژ کردن و انتقال اطلاعات خود است.

ضخامت ۸.۲ میلی‌متری و بدنه کاملا پلاستیکی باعث کاهش وزن آن شده است و قلم S Pen عرضه شده، یکی از ویژگی‌های کلیدی این دستگاه را تشکیل می‌دهد. سامسونگ برخی از ویژگی‌های قلم S Pen همراه با تعدادی از برنامه‌های مخصوص رابط کاربری تاچ‌ویز را به این تبلت افزوده، البته هنوز معلوم نیست که این قلم همانند نمونه استفاده شده در گلکسی نوت ۷ دارای حساسیت یکسانی برای فشار باشد. به‌نظر می‌رسد این تبلت برای استفاده به‌صورت عمودی طراحی شده باشد، چراکه دکمه خانه، برگشت و برنامه‌های اخیر در زیر آن قرار دارند. احتمالا این تبلت با تغییرات کمی در مشخصات فنی، راهی بازار دیگر کشورها خواهد شد و هزینه‌ای برابر با ۴۰۰ دلار یا کمتر از خریدار درخواست کند. باتوجه به مشکلات به‌وجود آمده برای پرچم‌دار جدید این شرکت کره‌ای، سامسونگ مشتاق است تا حداقل یک دستگاه را بدون حاشیه عرضه کند.

samsung-galaxy-tab-a-with-s-pen-660x492

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH