داستان زندگی من و گلکسی اس ۴! (نگاهی جدی بر سوپر فون سامسونگ)

cover-s4

از آنجایی که همیشه گوشی‌های متعدد و رنگارنگی به دستم می‌رسد، برای همین عادت ندارم که گوشی اصلی خودم را تند و تند عوض کنم. شاید بگید در این مواقع آدم‌ها شبیه مردهای تنوع طلب می‌شن (چه اخلاق بدی!)، چون با گوشی‌های زیادی سر و کار دارند، خیلی زود قبلی دلشون را می‌زنه و می‌روند به سراغ بعدی! اصلا چه دلیلی داره که تن به یک وصلت دایم بدن؟! در ظاهر با یکی هستند و در اصل با صد و یکی!

اما من این قضیه را نفی می‌کنم، کلا کاری که آدم با گوشی اصلی خودش داره و اعتمادی که به اون می‌کنه، به هیچ مدلی دیگه‌ای نخواهد داشت. حتی اگر سه ماه دستش باشه! می‌دونه که بالاخره از دستش خواهد داد، پس بهتره دل بهش نبنده!

چند وقت پیش، پس از مدت‌ها تصمیم گرفتم در زمینه گوشی موبایلم یک تجدید فراشی بکنم! مدل قبلی دیگه داشت کم کم بهانه‌گیری می‌کرد و مثل روزهای اول پا به پام نبود. کمی رخسارش زرد شده بود و با ذره‌ای تند راه رفتن نفسش می‌گرفت و می‌گفت شارژم کن! من هم که بیکار نبودم تا همش بنشینم پای شارژ و بالاخره چون دیدیم با هم مشکل داریم، تصمیم به جدایی گرفتیم! اما از اون جایی که من یک روز را هم بدون همسر، آخ ببخشید، بدون گوشی نمی‌توانستم سر کنم، سریع یک دسته گل خریدم و به خواستگاری رفتم. در این بین موارد زیادی را هم ملاقات کردم. اچ‌تی‌سی وان با اون ظاهر شکیل و مجلسی، مهر خیلی زیادش سبب عدم وصلت ما شد! اکسپریا زد با اون استحکام مثال زدنی، قرتی بودنش دلم را زد و اپتیموس جی با امکانات کاملش، شرایط خانواده‌اش کمی مرددم کرد! پس از کلی تحقیقات به گلکسی اس ۴ رسیدم که پدرش ادعای خیلی زیادی بر روی همه چیز تمام بودن دخترش داشت! شعار همراه زندگی را نیز چاشنی کار کرده بود و به همین خاطر خیلی مشتاق شدم تا از نزدیک آن را مشاهده کنم. وقتی تبلیغات و توانایی‌های آن را هم بر روی کاغذ دیدم و خواندم، فهمیدم که از هر دکمه اس ۴، هزار تا هنر می‌ریزه و خلاصه با کمی مشورت و سلام و صلوات رفتیم خواستگاری! لحظه اولی که از نزدیک گوشی را دیدم، کمی ظاهر متوسطش دلم را زد و گفتم یه کم به ما اهمیت نداده تا به خودش برسه! اما بعد یاد گوشی قبلی خوشکلم افتادم و گفتم، مهم اخلاق و رفتار هست نه قیافه! اون هست که برای همیشه با آدم می‌مونه و ظاهر، تکراری می‌شه. خلاصه با آنکه مهر اس ۴ هم کمی بالا بود اما قرار شد چند وقتی را با هم نامزد باشیم و سپس ببینیم به درد هم می‌خوریم یا نه! ادامه این داستانی که می‌خوانید، قصه نامزدی من و اس ۴ است و چون شبیه این گوشی را زیاد می‌بینید و ممکن است شما هم خواستگار خواهر و برادرهای دو قلوی این مدل باشید، پس حتما این تجربه‌ها را بخوانید تا با چشم باز تصمیم بگیرید!

s4-in-hand

ظاهر

برای اولین بار که با اس ۴ بیرون رفتم، کمی بیشتر در ظاهرش دقیق شدم. یکی از لبه‌های تیز و تند انتقاد همیشه به سمت همین بخش از فرزندان ارشد سامسونگ نشانه رفته، جایی که پدر دست از ساخت مدل‌هایی از جنس پلاستیک (و یا به قولی فیبر کربن) بر نمی‌دارد. حتی بخشی چون نوار دور گوشی که بسیاری فکر می‌کردند فلزی است، تهی از کار در اومد و تنها طرحی شبیه به فلز دارد. چهره گوشی بسیار شبیه به اس ۳ طراحی شده و با توجه به اینکه مدل قبلی هم انتقادات زیادی را برانگیخته بود، اصرار سامسونگ بر ادامه این روند، شاید گناهی دو چندان باشد! اما واقعا چرا این سازنده مطرح انقدر بر چنین امری اصرار دارد؟!

در وهله نخست باید به این مورد دقت کرد که طراحی اس ۴ در برابر اس ۳ یک شاهکار است! فکر نکنید با همان نگاه اول عاشق اس ۴ شدم و این حرف را می‌زنم یا چون اس ۳ دست رد به سینه‌ام زده بود می‌خواهم ازش انتقام بگیرم! مسئله اینجاست که مدل جدید با آنکه نمایشگر بزرگ‌تر، قدرت بیشتر و امکانات بهتر دارد، اما اندازه‌اش نه تنها بزرگ نشده، بلکه کوچک‌تر هم شده تا عنوان شاهکار حداقل در این بخش لایق آن باشد. وزن نیز با ۳ گرم کاهش به ۱۳۰ گرم رسیده تا واقعا با یک باربی طرف باشیم (خوش به حال خودم!).

s4-alone

اما چطور این امر امکان پذیر شده است؟! دلیل اصلی را باید در حاشیه‌های بسیار باریک دور نمایشگر یا bezzle دانست که سبب شده بدون نیاز به افزایش در ابعاد گوشی، نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشیم. همچنین فضای بالا و پایین هم کوچک‌تر شده تا این امر از افزایش طول گوشی جلوگیری کند. اما آیا واقعا همه چیز برای چنین طراحی‌ای خوب است؟! اگر همین قاب باریک در گلکسی بعدی حذف شود، مطلوب‌تر خواهد بود؟! بر خلاف باور عمومی بایستی گفت خیر! شاید در ظاهر به نظر خوب برسد اما در عمل این گونه نیست (حداقل با فناوری لمسی فعلی). حال چرا؟!

infrared

در زمانی‌که گوشی در آغوش من بود (محرم بودیم‌ها!)، متوجه شدم که فضا برای انگشتان محدود شده است. به طور مثال وقتی که شما مجبور هستید گوشی را به صورت افقی بگیرید (مثلا در هنگام تماشای فیلم)، احتمال برخورد انگشت با نمایشگر و یا دکمه‌های لمسی پایین آن زیادتر است (به خصوص کلیدها). و یا زمانی که گوشی را به صورت افقی در دست گرفته‌اید، به علت لمس بسیار حساس و دقیق، ممکن است از کنارها بدون اختیار نمایشگر لمس شود و ضمن اعمال یک کار غیر منتظره، برخی از مواقع تاچ اصلی عمل نکند (به دلیل آنکه ابتدا گوشی لمس از کنار را تشخیص داده و مثلا وقتی دارید پیامک با یک دست می‌زنید، حروف در تایپ دچار اشتباه می‌شوند). پس با این توصیفات باید گفت که حذف قاب کناری بیش از یک حد خاص، نمی‌تواند به صورت کامل مفید باشد و باید یک استانداردی را نیز برای آن در نظر گرفت. موردی که به نظر می‌رسد سامسونگ حد ماکسیمم را برگزیده و به همین خاطر هر چه دستان و انگشتان پهن‌تری داشته باشید، احتمال رد شدن از خط قرمز استاندارد بیشتر شده و به نظر می‌رسد که بهترین انگشتان برای کار کردن با این خوش اندام، یک باربی باشد! (مگه مرد باربی هم داریم؟!) ضمن اینکه به شخصه محل تعبیه شده میکروفن ورودی صدا را نیز نپسندیدم. این مکان در زیر گوشی قرار دارد و بارها برای من پیش آمده بود که هنگام مکالمه، به صورت غیر ارادی یکی از انگشتانم بر روی آن قرار گرفته و پس از کلی سخنرانی، طرف مقابلم چیزی نشنیده بود و یا حتی فکر کرده بود که گوشی را قطع کرده‌ام!

mic-s4

لباسی که اس ۴ به تن کرده دارای بافت‌های ریزی بر روی آن است که نشان از خوش سلیقگی‌اش در هنگام خرید دارد و حداقل آدم را به این دلخوش می‌کند که اگر جنس لباسش مارک نیست، ظاهر مدل‌های مدرن را دارد.

lenz-s4

بر روی چهره گوشی برای هر چه زیباتر شدن، از نسخه سوم گوریلا گلس استفاده شده است که نسبت به قبل نه تنها سبک‌تر شده، بلکه استحکام آن نیز افزایش یافته است. البته ما از ترس پدر زن جرات نکردیم که با یک تیزی آن را امتحان کنیم! عملکرد کلیدهای لمسی پایین که در اطراف دکمه فیزیکی مستطیلی قرار دارند، بسیار خوب و دقیق است.

s4-touch-keys

پورت‌های ورودی محافظی ندارند و بدین خاطر مستعد ورود گرد و غبار هستند. لنز تعبیه شده در پشت نسبت به سابق اندازه بزرگ‌تری دارد و تک فلاش LED در زیر آن، برای نور افشانی در شب اعلام آمادگی می‌کند. عملکرد کلید پاور در سمت راست و دکمه یک‌پارچه صدا در بخش چپ اس ۴ هم خوب و قابل قبول است.

power-key volume-key

چرا ازدواج کنم؟

Kiss وزن پایین
Kiss طراحی خوش دست
Kiss بافت مدرن بر روی بدنه

چرا طلاق بگیرم؟

Undecided جنس بدنه دلچسب نیست
Undecided باریکی زیاد از حد bezzle گاهی اوقات دردسر ساز است
Undecided محل تعبیه ورودی صدا مناسب نیست

نمایشگر

هر چقدر که برای یک کدبانوی خانه، بلد بودن آشپزی و هنرهای خانه داری اهمیت دارد، برای یک گوشی نیز کیفیت نمایشگر مهم است، جایی که باید بی‌تعارف گفت از هر پیکسل صفحه نمایش هزار تا هنر می‌باره! اس ۴ اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر فول اچ‌دی است. همچنان از فناوری Super AMOLED در آن استفاده شده و از طرفی چیدمان پیکسل و ساب پیکسل‌ها نیز برای ارتقای عملکرد نمایشگر بهبود یافته‌اند که به آن لقب الماسی داده شده است (امیدوارم برای مهریه الماس دیگه نخواد!).

monitor

یکی از ایراداتی که همیشه به این کدبانو گرفته می‌شد، کمبود تعداد ساب پیکسل‌ها به واسطه چیدمان خاص PenTile بود، اما الان به قدری تعداد آن‌ها در ابعاد ۵ اینچی بالا رفته است، که نمی‌توان هیچ ایرادی را بدین خاطر به اس ۴ گرفت و بایستی نمره کامل را به آن داد. زاویه دید نمایشگر فوق العاده عالی است، خالص بودن رنگ مشکی احساس خوبی را از همراهی با گوشی به شما می‌دهد و خوانایی آن در زیر نور آفتاب نیز قابل قبول است. البته در اینجا یک نکته تامل برانگیز نیز وجود دارد، میزان نور سفید در گلکسی اس۴ نسبت به اس ۳ افزایش نسبتا محسوسی داشته است اما در زیر نور آفتاب، این اس ۳ است که کمی بهتر عمل می‌کند. دلیل چیست؟! ظاهرا شیشه محافظ گوریلا در نسخه سوم هر چقدر که مستحکم‌تر، سبک‌تر و باریک‌تر شده، اما میزان انعکاس نور در آن یک گام به عقب رفته تا در نور زیاد، انعکاس نسبتا بالایی را شاهد باشیم.

یکی دیگر از ایراداتی که به نمایشگرهای AMOLED همیشه گرفته می‌شود، اشباع رنگ بالای آن‌هاست که کمی تصاویر به نمایش در آمده را از واقعیت دور می‌کند. البته سامسونگ با دادن آپشن‌های نسبتا زیادی، تلاش کرده تا نشان دهد زیبایی یک گوشی به آرایش غلیظش نیست! و کاربر می‌تواند با انتخاب آن‌ها، منظره طبیعی‌تری را مشاهده کند، موردی که تا حد زیادی در آن موفق بوده است.

همچنین به اس ۴ این ایراد وارد شده که با حرکت سریع در منوها و یا مرورگر، نوشته‌ها و تصاویر مات و تار می‌شوند. به همین خاطر گوشی را برداشتم و با سرعت بین منوها و مرورگر حرکت کردم، با مقایسه با چند مدل دیگر، متوجه شدم که یک تاری خیلی خفیف (به خصوص در منو) مشاهده می‌شود، اما این مورد نه آزار دهنده است و نه مهم! در واقع کسی هنگام ورق زدن منو به نوشته آیکون‌ها دقت نمی‌کند که حالا بخواهد تار شدن آن‌ها برایش مهم باشد. به نظر من منتقدان اس ۴ گاهی اوقات از سر ناچاری! به مواردی گیر می‌دهند که هیچ ارزش انتقادی ندارد و فقط با این کار در صدد ایجاد یک حساسیت بی‌جا هستند. پس اعتراض در این بخش وارد نیست!

برای مقایسه کیفیت نمایشگر، هیچ گوشی شجاعی را پیدا نکردیم که داوطلبانه بخواهد کیفیت خود را در کنار اس ۴ داستان ما به نمایش بگذارد و برای همین از این کدبانوی هنرمند درخواست کردیم تا به صورت تک نفره برایمان نمایش اجرا کند. تصاویر زیر محصول همین اجرای هنرمندانه است.

dis1 dis2 dis3 dis4

همان طور هم که می‌بینید، شاید کیفیت همین نمایشگر برای بسیاری جهت انتخاب گوشی به منظور ازدواج کافی باشد، اما چون ما یک تجربه نا موفق در این بخش داشتیم (فکر کنم بیشتر از یکی!)، برای همین با وسواس بیشتری وارد مراحل بعدی شدیم.

چرا ازدواج کنم؟

Kiss کیفیت فوق‌العاده عالی نمایشگر
Kiss زاویه دید بی‌نظیر
Kiss کنتراست رویایی

چرا طلاق بگیرم؟

Undecided بازتابش نور نمایشگر کمی بالاست

سخت افزار

برای یک همسرِ خانم، شاید زور بازو امر حیاتی‌ای نباشد، اما برای ما که بود، چون این بانو باید فعالیت زیادی داشته باشد و این همه هنری که به آن می‌بالد، فقط با توانایی بالا عملی خواهد شد.

S4 یکی از معدود پرچمدارنی است که در دو نسخه سخت‌افزاری عرضه می‌شود. یکی با چیپست مخصوص سامسونگ یعنی اگزینوس 5 اکتا و دیگری با چیپست قدرتمند کوالکام یعنی Snapdragon 600. البته اینکه در چیپست دوم از لفظ قدرتمند استفاده کردیم دلیل بر قوی‌تر بودن آن نسبت به اگزینوس نیست. جالب اینجاست، با آنکه هسته‌های Krait برای خودشان اسم و رسمی پیدا کرده‌اند و فرکانس هر کدام تا رقم فوق‌العاده 1.9 گیگاهرتز هم بالا رفته است (در اچ‌تی‌سی وان 1.7 گیگاهرتز است) اما در برابر هسته‌های A15 اگزینوس با فرکانس 1.6 گیگاهرتز در اگزینوس، کمی ضعیف‌تر عمل می‌کنند. البته ما هر دو مدل را در اختیار نداشتیم و نتایج را از بنچمارک سایت‌های معتبری چون GSMARENA خدمت شما عرض می‌کنیم. اگرچه این اختلاف خیلی کم است، ولی به هر حال خوشحال باشید که در کشور ما نسخه اگزینوس عرضه می‌شود (زیرا ما احتیاجی به شبکه 4G نداریم) و واحد گرافیکی PowerVR SGX 544MP در کنار ۲ گیگابایت رم، از دیگر خصیصه‌های این بانوی قدرتمند هستند! لازم به توضیح است که این پردازنده ۸ هسته دارد! اما به صورت دو دسته ۴ تایی عمل می‌کند. چهار هسته A7 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز برای مصارف سبک و عادی و چهار هسته A15 برای عملکردهایی که به نیروی بیشتری نیاز دارند و بدین خاطر این نوع از معماری را big.LITTLE می‌نامند.

تصمیم گرفتم که توانایی S4 را در آزمون بنچمارک پی بسنجم، قبل از شروع دیدم گوشی خود را به شدت گرم می‌کند، وقتی دلیلش را جویا شدم به نتیجه ۱۴۸ میلی ثانیه‌ای اچ‌تی‌سی وان اشاره کرد و گفت برای من خیلی افت دارد از اون کم بیارم و در اینجا فهمیدیم S4 کمی حسود هم است! رقم به دست آمد ۱۴۳ میلی ثانیه برای رسیدن به خط پایان، نشان داد که مدال طلای تمام دوران را باید به این محصول پر سرعت سامسونگ برای عملکرد بی‌نظیرش داد.

البته ما به این آسانی‌ها هم بی‌خیال S4 نشدیم و با اصرار از وی خواستیم که در آزمون Quadrant Professional هم شرکت کند. تصاویر زیر، حاصل نتایج این امتحان چهار مرحله‌ای است.

cpu-s4 gr-s4 memory-s4 io-s4

S4 در برنامه NenaMark2 تعداد فریم ۶۰ را در هر ثانیه به دست آورد تا نشان دهد که در این بخش با هیچ کسی شوخی ندارد!

پخش فیلم و کلیپ با هر کیفیتی، به روانی بر روی گوشی انجام می‌شود، صدای تک اسپکر گوشی هم در حد قابل قبولی قرار دارد. با نصب برنامه‌ای چون MX Player می‌توانید خیال خود را از پخش تمام کدک‌های صوتی و تصویری راحت کنید.

movie-s4

S4 اما با یک اتهام نیز رو به رو بود، آن هم داغ کردن بیش از حد در هنگام اجرای بازی‌های سنگین است، موردی که به اسلاف گذشته سامسونگ نیز وارد می‌کردند. به همین خاطر یک بازی سنگین به نام Modern Combat 4 را بر روی آن ریخته و برای دقایقی مشغول بازی شدم. بایستی اذعان کرد گوشی در سنگین‌ترین صحنه‌ها هم کم نمی‌آورد و با روانی کامل بازی اجرا می‌شد، اما هر چقدر که این بازی جذاب شما را گرم می‌کند، دمای گوشی را دو برابر بالا برده، به طوری که نگران سلامتی آن خواهید شد! در واقع بایستی تا حدی این اتهام را به S4 وارد دانست زیرا گوشی در هنگام بازی کردن گرم نمی‌شود، بلکه داغ خواهد شد و این میزان در حدی است تا شما را به فکر وا دارد که آیا S4 به مرگ طبیعی خواهد مرد و یا در یک حادثه آتش سوزی خواهد سوخت! (البته بعد از ۱۲۰ سال!)

game-s4

چرا ازدواج کنم؟

Kiss قدرت بسیار عالی سخت‌افزاری
Kiss پخش روان فیلم و بازی

چرا طلاق بگیرم؟

Undecided داغ کردن بیش از حد

نرم افزار

باید این بخش را یکی از آن دست مواردی دانست که سامسونگ نه تنها ادعای زیادی بر رویش دارد، بلکه با تمرکز ویژه بر ارتقای آن، تلاش می‌کند که محصول خود را گل سر سبد دنیای هوشمندها نشان دهد. البته بایستی به این نکته هم اذعان کرد که به قدری این امکانات زیاد است، که شاید در دریای آن گم شوید و اگر شناگر ماهری نباشید، به همراه گوشی غرق خواهید شد! اما از آنجایی که ما شنا کردن یاد گرفته‌ایم، خیلی آرام پا به ساحل تاچ ویز گذاشتیم و به همراه قایق اندروید، آن هم نسخه 4.2.2، وارد آن شدیم. آنچه در ادامه می‌خوانید، تجربه ما از این سفر کوتاه است (فقط به چند جزیره مهم وارد شدیم و اجازه دادیم که باقی را خودتان سفر کنید!).

در اولین جزیره از دریای تاچ ویز به AirView رسیدیم،  قابلیتی که پیش از این و به کمک قلم S-Pen در گلکسی نوت ۲ نیز وجود داشت و کاری می‌کند تا در فاصله حداکثر ۲ سانتی‌متری، نمایشگر انگشت شما را تشخیص داده و به نوعی ۲ سانتی‌متر در انرژی شما صرفه‌جویی شود! واقعیت این است که کار با این قابلیت از طریق قلم جذاب‌تر است و AirView بیشتر از آنکه کارایی داشته باشد، جذابیت دارد. چند باری که از آن استفاده کنید، بی‌خیالش خواهید شد!

air-view

دومین جزیره با نام AirGesture شناخته می‌شد، جایی که تمام ساکنین آن از طریق ایما و اشاره با یکدیگر صحبت می‌کردند! این قابلیت نسبت به قبل کاربردی‌تر به نظر می‌رسد، به خصوص آنکه می‌توان با حرکت دادن دست خود بر روی گوشی، بدون نیاز به روشن کردن آن، تماس‌ها و پیامک‌های از دست رفته، ساعت و چند گزینه دیگر را به صورت گذرا مشاهده کنید. این قابلیت که از طریق دوربین گوشی کار می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که با حرکت دادن دست خود در گالری یا مرورگر اینترنت، آن‌ها را جا به جا کنید. تماسی را برقرار و یا رد نمایید و یا آیکون برنامه‌ها را بین صفحات جابه‌جا سازید. به شخصه فکر می‌کنم اگر قابلیتی چون زوم کردن در عکس‌ها نیز بدین طریق انجام می‌شد، جذابیتی دو چندان در کار با AirGesture ایجاد می‌گردید.

notification

سومین جزیره کمی شبیه به دیوانه خانه‌ها می‌مانست! همه خیره خیره به شما می‌نگریستند و رد چشمانتان را دنبال می‌کردند. نام این جزیره Smart Scroll/Stay/Pause بود که در آنجا می‌توانستید کارهای عجیبی را بر روی گوشی خود انجام دهید. به هنگام مرور صفحات وب، با بالا و پایین بردن نگاه خود، صفحه به صورتی جادویی حرکت می‌کند، اگر در زمان تماشای ویدیو روی خود را برگردانید، فیلم متوقف می‌شود و با نگاه به نمایشگر و مطالعه متون، صفحه نمایش روشن می‌ماند.

smart-scroll

البته در ظاهر همه چیز خوب است اما ایراداتی در این بخش نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال Smart Scroll همیشه درست عمل نمی‌کند و تنها بر روی مروگر خود گوشی قابل اجراست. همچنین با تاریک شدن محیط، حساسیت این قابلیت‌ها نیز به طور چشمگیری کاهش یافته و به نوعی دیگر عمل نمی‌کنند!

icons

با پارو زدن به یک جزیره بزرگ رسیدیم که محلی‌ها آن را S Voice صدا می‌کردند و بر خلاف قبلی‌ها، پر از سر و صدا بود. همه با یکدیگر حرف می‌زدند و سوالات گوناگون پرسیده و جواب می‌دادند. این قابلیت که ابتدا در گلکسی اس ۳ و پس از عرضه Siri توسط اپل ارایه شد، وظیفه دارد که دستورات صوتی شما را اجرا کند. یکی از ایرادات اصلی آن، نیاز به اینترنت حتی برای اجرای ساده‌ترین امور است. امری که سبب می‌شود به خصوص در کشور ما، برنامه را تا حد زیادی بدون استفاده سازد. در طول مدتی که با S Voice گپ می‌زدم، متوجه شدم نسبت به اس ۳ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای یافته و بسیاری از سوالات حتی بی‌ربط را نیز با شوخ طبعی خاصی پاسخ می‌دهد. البته از آنجایی که شخص صحبت کننده یک خانم است، چندین بار پیش آمد که با من قهر کرد و حتی در هنگام اتصال به اینترنت نیز جوابم را نمی‌داد!

s-voice

جزیره بعدی خالی از سکنه بود و تابلوی Watch on بر رویش نصب شده بود. در اینجا می‌توانستیم از طریق این برنامه، نام تلویزیون خود را وارد دستگاه کرده و گوشی را تبدیل به کنترل کنیم. به همین خاطر وارد برنامه شدم و ال‌جی را برگزیدم. خوشبختانه در همان بار نخست کنترل به خوبی عمل کرد و برد پورت مادون قرمز گوشی نیز در حد قابل قبولی قرار داشت (از کنترل خود تلویزیون بهتر بود!).

watch-on

بعد از دیدن این جزیره چون از پارو زدن خسته شده بودیم، تصمیم گرفتیم به ساحل بازگردیم و در آنجا از توریست‌های دیگر شنیدیم که جزایری چون Group Play ،S Health و S Translator را از دست دادیم!

در کل بایستی گفت دریای تاچ ویز بسیار آبی و رویایی است و هر کسی را مجذوب آرامش و زیبایی خود می‌کند.

چرا ازدواج کنم؟

Kiss برنامه‌های متنوع و رنگارنگ
Kiss عملکرد جذاب و متفاوت تاچ ویز
Kiss استفاده از آخرین نسخه اندروید

چرا طلاق بگیرم؟

Undecided برخی از برنامه‌ها آن قابلیت لازم را ندارند

دوربین

یکی از قسمت‌های مهم در گوشی‌های امروزی همین بخش دوربین است که سامسونگ تنها به تعبیه کردن یک لنز در آن اکتفا نکرده و تا حد امکان، هوشمندی را با لنز ۱۳ مگاپیکسلی‌اش تلفیق کرده است. باید اعتراف کنم به شخصه علاقه خاصی به دوربین گجت‌های همراه ندارم و ترجیح می‌دهم همیشه از دوربین جداگانه استفاده کنم، اما سامسونگ به قدری ماهرانه این امکانات را در فرزند خودش تعبیه کرده، که من را نیز جذب خود ساخت!

camera-s4

در اینجا شما شاهد یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با تک فلاش LED هستید. تصاویر با کیفیت مناسبی گرفته می‌شوند و میزان Aperture یا گشودگی دیافراگم رقم مناسب 2.2 است که البته در مقابل اچ‌تی‌سی وان با f/2.0 کمی پایین‌تر می‌ایستد. اما باید توجه داشت که در اینجا تعداد پیکسل‌های بیش از ۳ برابر هستند و همین امر، در بهبود کلی کیفیت عکس‌ها در برابر رقبا تاثیر به سزایی دارد. نمونه تصاویر گرفته شده با این عکاس خوش ذوق را می‌توانید در زیر ببینید.

cam4 cam3 cam5 cam6 cam1

اما تمام هنر S4 به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه قابلیت‌های گوناگون عکاسی از مزایای آن به شمار می‌رود و همین موارد سبب شده تا خواستگارهای زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال در Dual Camera، دوربین جلویی تصویر شما را به عکسی که گرفتید می‌چسباند! البته تنها یک قاب برای آن در نظر گرفته شده (با حالت تمبری که باطل شده!) و جایگاه آن می‌تواند کمی بر روی عکس شما تاثیر منفی هم داشته باشد! اما برای کسانی که دوست دارند در عکس گرفته شده توسط خودشان حضور داشته باشند، یک ایده بسیار خوب است.

dual-camera

در حالت Sound & Shot شما ۹ ثانیه فرصت دارید هر چیزی که می‌خواهید درباره عکس گرفته شده بگویید و بر روی آن ضبط کنید.

sound-and-shot

در قابلیت Drama یک سوژه متحرک در کادری ثابت، چندین بار عکس‌برداری می‌شود و تلفیقی از آن‌ها یک عکس جادویی را به شما تحویل می‌دهد!

drama

با Animated Photo می‌توانید یک تصویر متحرک Gif بسازید و در حالت Eraser سوژه‌های نامناسب و مزاحم عکس خود را حذف کنید.

animated

در هنگام فیلم‌برداری همچنان کیفیت با شما همراه است، در کلیپ یک دقیقه‌ای که با دوربین گرفتم، حجم آن بالغ بر ۱۲۵ مگابایت شد، جزئیات عالی و کیفیت ضبط صدا عالی‌تر است. حتی قابلیت لرزش‌گیر نیز در هنگام فیلم‌برداری وجود دارد، سرعت زوم بالا بوده و فوکوس، خیلی خوب اجسام را شناسایی می‌کند.

s4-back

چرا ازدواج کنم؟

Kiss کیفیت بسیار خوب دوربین عکاسی و فیلم‌برداری
Kiss قابلیت‌های متنوع و دوست داشتنی

چرا طلاق بگیرم؟

Undecided عدم وجود کلید اختصاصی شاتر

باتری و حافظه

از قدیم گفتند که یک همسر خوب، همیشه و در همه جا پا به پای یارش حرکت می‌کند. پس این مساله اهمیت زیادی دارد که ببینیم S4 تا به کجا همراه ما خواهد آمد. یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری قابل تعویض، حداقل بر روی کاغذ امیدوار کننده است، اما در عمل چطور؟

واقعیت این است که در شرایط استفاده نسبتا زیاد از گوشی، می‌توانید حداقل امیدوار باشید که تا قبل از خواب، S4‌ نیز با شما بیدار خواهد ماند.
اما اگر قرار بر این باشد که به صورت یک سره با S4 کار کنید، کمی شرایط دشوار می‌شود. این مدل برای مکالمه مداوم ۱۱ ساعت دوام می‌آورد (یک رقم قابل قبول)، در هنگام گشت و گذار در اینترنت تا ۷ ساعت می‌توانید بر روی توان آن حساب باز کنید (یک رقم متوسط) و در تماشای فیلم نزدیک به ۱۱.۳۰ دقیقه طاقت می‌آورد (یک رقم خوب).

battery-s4

قرار است S4 باسه حافظه ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه شود که در کشور ما گوشی‌های گارانتی دار همگی نسخه ۱۶ گیگابایتی هستند. مساله آزار دهنده در این بین، دسترسی کاربر به تنها نیمی از این مقدار (۸ گیگابایت) است و به طور حتم مجبور خواهید شد که از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید. در واقع برنامه‌های زیاد و رنگارنگ سامسونگ، حجم زیادی از حافظه گوشی را به خود اختصاص داده و ایکاش قابلیت انتخاب توسط کاربر و حذف برنامه‌هایی که مورد علاقه وی نیست جهت خالی کردن حافظه گوشی وجود داشت.

چرا ازدواج کنم؟

Kiss توانایی قابل قبول باتری
Kiss قابلیت دسترسی به باتری

چرا طلاق بگیرم؟

Undecided توانایی باتری در زمان وب‌گردی می‌توانست بهتر باشد
Undecided حافظه در دسترس برای کاربر، کم است

بگیرم یا نگیرم؟!

واقعیت این است که پس از چند روزی که با S4 گذراندم، از خدا که پنهان نیست از شما هم پنهان نباشه، تصمیم به ازدواج گرفتم! البته مهریه گوشی بالاست و ممکن است بسیاری از اطرافیان ظاهر ساده آن را حتی به تمسخر بگیرند، اما من چون به اخلاق بیشتر از هر چیزی اهمیت می‌دهم، می‌دانم که ما تا مدت‌ها می‌توانیم در کنار یکدیگر با خوشبختی زندگی کنیم، چون S4 یک همراه واقعی زندگی است!

s4-body

خوب‌ها

Big Smile نمایشگر بزرگ با کیفیت عالی
Big Smile قدرت بالا
Big Smile امکانات رنگارنگ نرم‌افزاری
Big Smile دوربین دوست داشتنی

بدها

Unhappy طراحی گوشی جذاب نیست!
Unhappy حافظه داخلی در نمونه ۱۶ گیگابایت کم است

[box type=”info”]مشخصات فنی:

ابعاد: 136.6×69.8×7.9 میلی‌متر
وزن: 130 گرم
نمایشگر: 5 اینچ لمسی با وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.2.2
پردازنده: Quad-core 1.6 GHz Cortex-A15 & quad-core 1.2 GHz Cortex-A7
دوربین: 13 مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری Full HD
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 2600 میلی‌آمپر[/box]

167 در مورد “داستان زندگی من و گلکسی اس ۴! (نگاهی جدی بر سوپر فون سامسونگ)”

  1. سلام آقای گلکار یه سوالی داشتم؟
    به نظر شما اگر یکماه صبر کنم قیمت گلکسی اس 4 چه قدر میاد پایین اگر هم که نمیاد بهتره زد بگیرم یا اپتیموس جی راستی دوربین ، رابط کاربری ، قدرت پردازشی (در حدی که همه چیو اجرا کنه!) برام مهمه
    به نظر شما اپتیموس جی بهتره یا زد در ضمن قیمت برام مهمه یعنی در حد 300 تومن مثلا اگر 4x hd و یا s iii همین کار ها را به نظر شما میکنه؟یعنی اختلاف اونقدری هست که ارزش 400تا 500 تومن بیشترو داشته باشه؟
    و سوال دوم من از ios و سیمبین بل استفاده کردم تا حالا و دلیلم این بود که یه گوشی اندرویدی بعد
    دو سال دیگه آپدیت نمیشه و در ضمن شاید مثلا به مرور زمان کند بشه یا همه ی بازی ها رو اجرا نکنه من حتی تو سیمبین بل هم اینگونه مشکلات رو نداشتم و خیلی برام مهمه که سیستم عامل این طوری نباشه ولی الان دیگه هم آپدیت ها خوب شده و هم گوشی های اندرویدی به قدری قوی که مشکلی در این مورد نداشته باشن و ولی الان سوالم این که آیا اندرویدی ها به مرور زمان کند میشه یا کارایی افت میکنه؟
    راستی پیشاپیش از جوابتون ممنون!

    1. پیمان گل‌کار

      چقدر سوال! بهترین جا برای رسیدن به جواب مناسب انجمن است
      کلی هم بخوام بگم، گوشی‌هایی چون 4X و S3 به خوبی از پس تمام برنامه‌ها و بازی‌های فعلی بر می‌آیند.
      اندروید هم به مرور کند نمی‌شه اما برخی ایرادات ممکن هست که سبب بشه گوشی شما دچار باگ‌هایی شود (بخصوص برای کاربران پر مصرف) که معمولا با فکتوری ریست برطرف می‌شه
      برای دریافت یک مشاوره دقیق، عالی و رایگان، توصیه می‌کنم در http://forum.itresan.com/”>انجمن آی‌تی‌رسان عضو شده و سوال خودتون را در آنجا مطرح کنید.

  2. سلام ممنون از بررسی خوبتون
    من قصد خرید این گوشیرو دارم، یکم قیمتش به نظرم بالاست به نظرتون الان موقع خوبیه برا خریدش یا صبر کنم؟
    سوال دیگه اینکه بین galaxy s3 و LG nexus 4 کدوم رو پیشنهاد میدید؟

    1. محمد جهانی

      صبر کنید شاید اومد پایین تازه خیلی که پایین نمیاد یه دویست تا سیصد هزارتومان افت کنه باز دوباره نجومی میشه! میخواید همین دویست سیصد رو صرفه جویی کنید صبر کنید تا ارزون شه! گلکسی اس 3 بهتره!

  3. سلام واقعا سایت خوبی دارین من تازه باهاش اشنا شدم و خیلی دارم لذت میبرم امیدوارم اینقد خوب باشین که از نارنجی نقل مکان کنیم 🙂
    به نظر شما اگه مشکل قیمت – غیر قابل تعویض بودن باتری – و حافظه sd رو که htc one داره در نظر نگیریم کدوم یکی از این دو گوشی بهتره ؟
    با تشکر

    1. محمد جهانی

      گلکسی اس 4 گوشی بسیار خوبیه فقط داغ شدنش خیلی آزار دهنده اس! اگه با داغ شدنش مشکل دارین اچ تی سی وان ارزش خرید بالایی دارید!

  4. اقای گلکار ی چیزی رو بهش اشاره نکردین و اونم اینه که عدم شبکه 4جی باعث شده تا سرعت این گوشی نسبت به سایر رقبا بیشتر بشه!!!

    1. پیمان گل‌کار

      الان اکثر گوشی‌های پرچمدار از شبکه 4G‌ پشتیبانی می‌کند که این قضیه ارتباط چندانی به سرعت گوشی ندارد

  5. آقای گلکار s4 همسر اخ ببخشید گوشی زندگی هست؟تو این مدت مثلا بعد از این که با گوشی زیاد ور میرفتید مثلا موست وانتد اجرا میکردید، بعد از اینکه از بازی خارج میشدید،گوشی تیک تیک میکرد؟

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی در سرعت به مشکلی بر نمی‌خوره
      برای دریافت یک مشاوره دقیق، عالی و رایگان، توصیه می‌کنم در http://forum.itresan.com/”>انجمن آی‌تی‌رسان عضو شده و سوال خودتون را در آنجا مطرح کنید.

  6. سلام گلکار جون.خوش به حالت درجا همشه گوشیها و تبلتا رو داری.منه نوجوون شیش ماه دارم پول جمع میکنم واسه یه تبلت تازه رسیدم به یک و دویست.
    راهشو بگو ماهم عقب نمونیم جونه شما

  7. با سلام با اینکه دوست داشتم تا آخر بخونم اما تا قبل از بررسی نمایشگر خوندم و از متن زیبات لذت بردم
    امیدوارم موفق باشی.یاعلی

  8. آقا پیمان به جرات می تونم بگم تا الان ریویویی به این زیبایی رو تو هیچ سایتی نخونده بودم احسنت
    قصدم اینه که این هفته یه s4بگیرم

  9. دستت درد نکنه که گذاشتی ولی یه مسابقه با one و z بزار گرچه میدونم فقط تو cpu این میبره تو مقاومت و صفحه z تو بلندگو و دوربین one میبره

  10. سلام آقا پیمان عزیز و ممنون از بررسی قشنگت . یه سوال دارم البته اگه مربوط به اینجه نیست ببخشید ، من ال جی اپتیموس جی رو دیدم و خیلی خوشم اومده ولی نمیدونم به صرفه هست خریدنش یا نه ؟ و اینکه کلا این ال جی ها مشکلی ندارن ؟ و بین اون و اس 3 کدوم بهتره؟ ممنون اگه جواب بدید .

    1. پیمان گل‌کار

      جاش که واقعا اینجا نیست و بهترین جا همون انجمن هست
      کلی هم بگم، اپتیموس جی نسبت به اس ۳ ارزش خرید بیشتری داره و در کل گوشی خوبی هست

  11. اقای گلکار مدل i9505 ایران هست ؟
    ایا بهتر از این i9500 هست ؟

    چه فرقی دارن ؟ یکیش 8 هسته ای و اون یکی 4 هسته در همین 1 مورد فرق دارن ؟
    کدوم بهتره ؟

    1. پیمان گل‌کار

      در مقاله اشاره شده که فرق اصلی در چیپست‌هاست. دلیل آن هم پشتیبانی از شبکه نسل چهارم در I9505 است که در کشور ما کاربردی ندارد
      «برای دریافت یک پاسخ خوب و دقیق، حتما سری به انجمن آی‌تی‌رسان بزنید و سئوالات خود را در آنجا مطرح بفرمایید»

    2. سامسونگ به تمامی کارمندان خودش در ایران مدل i9505 داده وهمینوطر به آمریکا و اروپا هم این مدل برتر رو فرستاده.پس یعنی این مدل بی نقص تره و طبق بررسی ها هم این مدل باتری بهتری نگه میداره و از نظر سرعت در کار کردن با گوشی هم سریعتره. مدل i9500 در سوئیچ کردن پردازنده کند عمل میکنه و اینو یکی از قابلیت هاش معرفی کردن و اسمشو گذاشتن s lag یعنی خیلی لگ میزنه.

      1. نه از ارزش قایل شدن به کاربر های سایتتون خوشم اومد مرسی واقعا عالی من چند مدته عاشق سایتتون شدم

  12. سلام
    میزان طبیعی بودن رنگ سفید در این گوشی چقدره?
    منظورم اینه مثلا وقتی s2 رو کنار ایپد می ذاریم و یه فایل پی دی اف رو تو هر دو باز می کنیم صفحه گوشی کمی زرد به نظر میاد . این مورد در s4 حل شده؟

    1. پیمان گل‌کار

      در S4‌میزان روشنایی به ۴۰۰ نیت رسیده که از همه مدل‌های سامسونگ سری اس بهتر است
      «برای دریافت یک پاسخ خوب و دقیق، حتما سری به انجمن آی‌تی‌رسان بزنید و سئوالات خود را در آنجا مطرح بفرمایید»

  13. سلام آقای گل کار
    ممنون به خاطر بررسی زیبا تون
    من قصد خرید دارم و بین htc one و galaxy s4 دو دلم شخصا با htc خیلی بیشتر حال می کنم چن تا سوال دارم خدمتتو ن ممنون میشم جواب بدید؟
    1-htc one توانای اجرای بازی Modern Combat 4و به خصوص need for speed most wanted رو داره؟(gsm می گفت اجرا نمیشه)
    2-می دونم htcفونت فارسی داره و فارسی رو نمایش میده اما آیا به طور پیش فرض کیبرد فارسی هم داره؟
    3-آیا در پخش فیلم fullHD لگ و مشکل داره؟(میدونم با MX playerبه راحتی حل میشه ولی خالص هر چیز بهتره)
    4-ودر آخر به نظر شما به طور کلی و از هر نظر(از نظر مالی مشکل ندارم) htc one بهتره یا galaxy s4
    ممنون میشه جواب بدید

    1. پیمان گل‌کار

      کوتاه بگم، اچ‌تی‌سی همه چیز را اجرا می‌کند و آن بررسی کاملا اشتباهه (شک نکنید!)
      در نمونه‌ای که من کار کردم کیبورد فارسی نداشت اما حدس می‌زنم نسخه خاورمیانه گوشی کیبورد پیش فرض رو داره
      در کل اگر مشکل مالی ندارید و اچ‌تی‌سی را هم دوست دارید، پس وان بگیرید
      «برای دریافت یک پاسخ خوب و دقیق، حتما سری به انجمن آی‌تی‌رسان بزنید و سئوالات خود را در آنجا مطرح بفرمایید»

  14. و اما بعد!بله دوستان صفحه اکسپریا زد کنتراست و روشنایی بهتری داره و رنگها رو طبیعی تر نشون میده خودم به شخصه وبا شرایط کاملا یکسان در نمایندگی سامسونگ مقایسه کردم در مقابل s4 زاویه دید بهتری داره و رنگها رو گرم تر و غنی تر نشون میده اگر دو گوشی را در کنار هم داشته باشید و دوربین هاشونو روشن کنید متوجه میشین که s4 صحنه رو یه مفدار تیره تر نشون میده.

    1. دوست عزیز ZL و Z با پنل jdc مشکل زاویه دید ندارن ولی از من به شما نصیحت اصلا زاویه دید مهم نیست.مهم کیفیت از روبرو هست که بهترین باشه.چونمشکل زاویه دید واسه خود کاربر نیست.مگه تلویزیونه که همه گوشیتو از بغل دید بزنن؟

  15. من ZLرو به هرسه پرچمدار فعلی اندروید یعنی one. z. s4 ترجیح میدم با دلایلی که عرض میکنم خدمتتون. کیفیت صفحه نمایش بسیار بسیار عالی که حتی از z با پنل Jdc هم کیفیت بالاتری داره و همونطور که دوستان میدونن z با پنل jdc براحتی s4و One رو کنار زد در کیفیت.حالا شما حساب کنید ZL چه کیفیت عجیبی میتونه داشته باشه. در کیفیت و بلندی صدا طبق بررسی gsmarena هر دو گوشی one و s4 رو براحتی کنار زده. در دیزاین و طراحی هم از s4و همone کوچکتره.مادون قرمز داره که خیلی کاربردیه و وسائل خونه رو میشه باهاش کنترل کرد. نمره بنچمارک که باهاش گرفتم بعد از آخرین آپدیت quadrant بهم نزدیک 9000 داد و antutuهم تقریبا 21800 که عالیه این نمره.خلاصه در دوربین هم سونی گفت با آخرین آپدیت مشکلاتش حل شده که و کیفیت دوربین ZLو Z به بالاترین حد خودشون رسیدن.ومنکه از دوربینش در شب و روز بسیار راضی هستم.مهم ترین چیزها در انتخاب گوشی برای من کیفیت صفحه نمایش و صدا بود که رفتم سراغ ZL.

    1. میشه لطف کنی لینک مطلبی که نشون میده Z با پنل JDC براحتی S4 و One رو گنار زده در کیفیت، بزاری تا منم ببینم؟ کدوم سایت یا کارشناس این مقایسه رو کرده و به این نتیجه رسیده؟!

  16. محمد مظفری

    اقا پیمان حالا که گوشی رو خریدی و در دسترست هست لطف کن 1 کلیپ ویدیویی با دوربین ضبط کن ما ببینیم چرا سایت های دیگه با اینکه دوربین اکسپریا زد ضعیفه اما فیلم برداری زد رو بهتر از 4 می دونن!

  17. ببخشید اینکه میگن بعضی از موقع ها لگ داره ردست است یا نه؟ این گوشی بیشتر داغ میکند یا htc one؟ قبلا من در قسمت های قبل از شما پرسیده بودم این بهتر است یا htc one شما گفتید htc one ولی حالا انگار نظرتات عوض شده. دلیلش چیست؟
    با تشکر

    1. پیمان گل‌کار

      من جایی اعلام نکردم که اچ‌تی‌سی وان کاملا بهتر است، الان هم نمی‌گم که اس ۴ بهتر است. این دو گوشی هر دو عالی هستند و بسته به استفاده شما و نظر شخصی‌تون، می‌تونه یکی بهتر باشه
      فکر می‌کنم اس ۴ بیشتر داغ کنه! البته بازی به این سنگینی رو بر روی وان اجرا نکردم

  18. سلام
    لدفن گوشی huawei ascend w1
    سیستم عامل ویندوز رو بررسی کنید
    ببینیم ویندوزفون چطوره
    آقا پیمان سرعت در ویندوزفون چطوره ؟

  19. چرا صفحه نمایش g proرا با s4مقایسه نکردید؟به نظر من که ال جی کیفیت بهتری داره و رنگها را صد ردصد طبیعی با غلظت مناسب نشان میدهد.لطفا مقایسه ای بین این دو ترتیب دهید

  20. اقای گلکار از شما بعید بود شما که xperia s داشتین چرا؟شما می خوای یه عمر با زنت زندگی کنی و هر روز تو صورتش نگاه کنی چطور میتونید به اس4 نگاه کنید مخصوصا اینکه قبلش گوشی زیبایی چون xperia s داشتین این یک عقب گرد در زمینه طراحی به حساب میاد ببخشید کمی تند صحبت کردم

  21. سلام آقا پیمان .واقعا تحلیلتون درست وکافی بود چون من خودم گلکسی s4 دارم
    فقط باتری خیلی زود تموم میشه آیا راهکاری یا نرم افزاری برای این کار وجود داره؟(کارهای تکراری مثه کم کردن نور صفحه و…رو انجام دادم ولی بازهم…)
    2- آیا فرق خاصی بین نسخه های کره ای یا ویتنامی وجود داره؟

    1. پیمان گل‌کار

      راهکار خاصی به ذهنم نمی‌رسه! مگر نصب چند تا برنامه که آن‌ها هم در همه موارد موفق عمل نمی‌کنند
      فرق خاصی هم نباید بین این نسخه‌ها باشه

  22. وای
    عالی و متفاوت
    ولی حال میداد به خاطر قیافش طلاقش میدادید
    نکنه لز پدر زنتون ترسیدید
    خخخخخخ
    حالا مرد میخوام سرش هوو بیاره
    راستی
    چرا صفحه نمایششو با نوت یا وان مقایسه نکردید
    ترسیدید عروستونو بدزدند خخخخخ

  23. واقعا جای خسته نباشید داره …بررسی مثل همیشه عالــــــی بود .
    راستـی به پای هم پیــــــر بشین!!! 😉

  24. z or s4? کدوم من بخرم موندم میون انتخاب این دو ؟؟؟
    البته فکرکنم زد بهتر باشه از نظر مقاومت فیزیکی به رای یه فرد بی دقت …
    لطفا راهنمایی بکنید…
    ممنون از اقای گل کار..

    1. پیمان گل‌کار

      اگر قیمت مهم نباشه S4، اما اگر اهمیت بدین و گوشی رو هم از دستتون زیاد می‌ندازید، همون Z را بخرید

  25. خسته نباشین ! اقا گل کار به نظرتون گلکسی s4 با اندروید خالص بهتره ؟ یا همین نمونه که شما دارین ؟

  26. مرسی اقا پیمان تو اون بررسی تازه اومده بودن صفحه نمایش اس3 رو با اس4 مقایسه کرده بودند و توضیح داده شده بود که کیفیت اس 4 حتی از اس3 هم کمتره یه چیز دیگه برنامه تشخیص صوت در عکاسی برای اندروید هست که بتونیم زیر اب هم بدون نیاز به دگمه شاتل دوربین با تشخیص صوت توسط گوشی عکس برداری کرد مرسی اگه جوابمو بدین+-.

    1. پیمان گل‌کار

      هیچوقت به این ویدئوها به عنوان یک منبع معتبر نگاه نکنید
      چینین برنامه‌ای هم بعید بدونم باشه! چون نمی‌شه که زیر آب با گوشی حرف زد! همین بیرونش رو زوری می‌فهمه ما چی می‌گیم!

  27. اقا پیمان یه سوال دیگه من یه سر زدم به سایت ارین یه بررسی درباره صفحه نمایش سونی زد و اس4 گذاشته بودن که کاملا خودش هم توضیح داده بود که کیفیت نمایشگر سونی زد بسیار بالاتر از اس4 هست من گیچ شدم هرکس یه چیزی میگه شما هم به این بررسی یه سر بزنین لطفا ته توشو برامون در بیارین بخدا دیگه کلافه شدم اگه زحمتی نیست مرسی بازم

    1. پیمان گل‌کار

      مشخصه که نمایندگی رسمی یک محصول بیاد از آن طرفداری کنه
      شک نکنید که نمایشگر اس ۴ بهتر است (آن هم با اختلاف!)

      1. البته اگه بهتر رو به چه فاکتور هایی بگیم
        *در نور مستقیم آفتاب که عملکرد بهتر با نمایشگر زد هست…منظورم کلا تو محیط باز هستش
        *روشنایی و نور در زد بسیار بالاتر از اس4 هستش
        *رنگ ها در اکسپریا زد بسیار طبیعی تر هستند

        1. پیمان گل‌کار

          موافق نیستم! ایکاش دو گوشی رو در شرایط یکسان کنار هم برای شما می‌گذاشتم تا متوجه شوید اس ۴ واقعا سرتر هست!
          زد در بین نمایشگرهای فول اچ‌دی، یکی از بی‌کیفیت‌ترین‌ها هست

        2. 100% اگه دو گوشی رو کنار هم بزاریم نظر خیلی به سمت اس4 جلب میشه
          ولی اون فاکتور هایی که گفتم( روشنایی و خوانایی در محیط باز و طبیعی تر بودن رنگ ها) این ها برتری هایی هست که زد داره و قابل انکار نیست..راستش خیلی ها نظر دارن که ((هر چه پر رنگ تر بهتر))!

        3. پیمان گل‌کار

          اتفاقا سامسونگ در این مدل اشباع رنگ رو خیلی کم کرده و تنظیماتی هم بدین خاطر برای کاربر گذاشته
          روشنایی هم فقط به نور سفید بیشتر نیست، کنتراست یا همون تضاد رنگ نیز عامل بسیار موثریه که در این زمینه S4 بی‌نظیره
          موردی چون نگاه از زاویه هم که تقریبا سونی همیشه آخر هست رو فراموش نفرمایید

        4. برتری های اس4 تو بحث نمایشگر فقط تو زاویه دید و غلضت رنگ ها خلاصه میشه…شما حتما میدونید که 100% روشنایی اس4 با 60% روشنایی زد قابل مقایسس!!

        5. پیمان گل‌کار

          حالا من هرچی بگم، شما باز بر روی نظر خودت اصرار داری
          عزیز جان، من هر دو گوشی رو داشتم، بیشترین بخشی هم که باهاش سر و کله زدم همین نمایشگر بوده! این رو هم بدونید، خیلی کم پیش میاد کاربری نور نمایشگرش رو تا اخر زیاد کنه که حالا معلوم بشه کدوم روشن‌تره (به علت بالا رفتن خیلی زیاد مصرف باتری). از نظر کلی هم بهتون گفتم، نمایشگر اکسپریا زد حتی به اس ۴ نزدیک هم نیست که بخواهیم مقایسه کنیم! S4 واقعا سرتر هست، این رو از منی بشنوید که بیشتر اوقات سونی داشتم!

    2. شما برای رفع ابهامات بهتره یه سر به سایت های معتبر “خارجکی” بزنی تا کاملا قضیه برات روشن بشه!
      اصلا حتی برای مقایسه هم بده! چه برسه که کسی بگه اون بهتره! بنظر من تنها یک گوشی از لحاظ صفحه نمایش میشه با اس4 مقایسه بشه و اونم “وان” هستش

  28. مثل همیشه قوق الاده بود میخواستم بپرسم یه بررسی دیگه درباره اکسپریا زد خواهیم دید جامع و کامل من این گوشی رو سفارش دادم اقا پیمان یک شنبه به دستم خواهد رسید میخواستم یه برسی هم از سونی زد بذارین ممنون میشم امکانش هست یانه؟

  29. واقعا خسته نباشید تا حالا همچین بررسی باحالی نخونده بودم ! عروسی مبارک باشه ! ایشالا به پای هم پیر شید !

  30. من اکسپریا زد دارم ولی با این گوشی هم کار کردم درسته ظاهر تکراری و بدنه پلاستیکی داره ولی خیلی خوش اندامه مخصوصا سبکی و کیفیت صفحش منو تحت تاثیر قرار داد در ضمن در صورت تمرکز هنوز میشه پیکسل ها شو دید ولی در اکسپریا زد نیاز به میکروسکوپ دارید و مورد دیگه اینکه قضیه داغ شدن تقریبا تو همه گوشهای مدل بالا وجود داره اکسپریا زد هم خیلی مواقع اون ناحیه نزدیک به دوربینش داغ میشه در واقع هر چی گوشی نازکتر باشه حرارت ایجاد شده در داخل گوشی بیشتر احساس میشه از دیگر مزیت های این گوشی نسبت به اکسپریا زد این هست که سه دکمه اصلی گوشی به روی بدنه جاسازی شده نه به روی صفحه در اکسپریا زد شما عملا با صفحه4.8اینچی مواجه هستید و بعضی وقتها امکان داره دستتون نا خواسته به این دکمه ها برخورد کنه و حرکت غیر منتظره ای اتفاق بیفته مثلا من هنگام بازی اسفالت چند بار دستم به این دکمه backخورده و در اوج هیجان از بازی بیرون پریده و مجبور شدم از اول شروع کنم و مورد دیگه اینکه اکسپریا زد به علت مسطتیلی بودن هنگام قرار دادن در جیب شلوار زیاد جالب نیست ولی در اس4 به علت لبه های گرد راحتتر میشه با این قضیه کنار اومد در مورد کیفیت و بلندی صدا هم اول وان بعد اس4 و بعد زد هست.در آخر هم بگم که اکسپریا زدم رو میخوام بفروشم رنگش سفیده گارانتی آرینه وصفحش هم ساخت jdcهست که نسبت به شارپ کیفیت بهتری داره کارکردش هم حدودا یک ماه هست کاور ژله ای و محافظ صفحه هم داره هر کس تمایل داشت تماس بگیره… قیمت1900.

    1. سلام
      برای فروش پیشنهاد میکنم که محصولتون رو در انجمن، قسمت دسته دوم فروشی بازار قرار بدید

      1. ممنون از را هنماییتون حوصله نداشتم وگر نه این کارو میکردم در هر صورت فعلا که منصرف شدم تا ببینم بعدا چی پیش میاد.

  31. آقا مبارکه به سلامتی عروسی ماهم دعوتیم؟
    آقا ما یه کیس برایه دوستی میخوایم!
    به نظر شما اس 3 بگیرم یا صب کنم اس 4 قیمتش پایین بیاد؟

  32. اقا پیمان بررسی تون مثل همیشه (ببخشید از همیشه) بهتر بود خسته نباشید ولی ی سوال مهم اینجا وجود داره
    اگر از قیمت بگذریم و مهم نباشه اچ تی سی وان بهتره یا اس 4؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      انتخاب بین این دو به خیلی از موارد بستگی داره، اگر به ظاهر خیلی اهمیت می‌دهید، وان گوشی شیک‌تری است اما اگر قابلیت‌های نرم‌افزاری مهم‌تره، اس ۴
      البته با توجه به اختلاف قیمت نسبتا زیاد و همچنین نمایشگر بزرگ‌تر اس ۴، به شخصه گوشی سامسونگ رو ترجیح می‌دهم

  33. سلام ادم موقع دیدن گوشی اولین چیزی که میبینه ظاهر گوشی هست که سامسونگ خوب عمل نکرده و وقتی هم که تو دست بگیریش از کیفیتش نا امید میشه مرحله ی بدی کیفیت صفحه اس که خوب خوبه مرحله ی بد اجرای یک بازی یا برنامه اس که وقتی داغ کردن رو متوجه میشی حتما به این فکر میفتی که 1 محافظ واسه پشت گوشی بگیری که مانع اتصال دست با گوشی بشه
    در کل به نظر من وان گوشی بهتری هست مهم این نیست که پردازنده چقدر قوی باشه مهم اینه که ما ببینیم به چه پردازنده ای احتیاج داریم! وقتی پردازنده ای با این قدرت رو گوشی باشه خب معلومه که داغ میکنه دیگه ! برتری های سامسونگ نسبت به وان بیشتر در روی کاغذ هست تا در عمل (البته نه در همه موارد )
    اقای گلکار نظر شما چیه؟؟ البته اینم میدونم که تفاوت قیمتشان زیاده!

      1. پیمان گل‌کار

        با توجه به اختلاف قیمت نسبتا زیاد و همچنین نمایشگر بزرگ‌تر اس ۴، به شخصه گوشی سامسونگ رو ترجیح می‌دهم

  34. و اینکه در بحث صفحه نمایش هم بهترین نیست…خانایی ضعیف در نور آفتاب (خیلی اهمیتتتتت داره) و دیگری نور کم نمایشگر و غلظت بسیار زیاد میتونه کمی منصرفتون کنه ولی از حق نگذریم انتخاب بسیار بهتری نسبت به محصولات اپل یا حتی آی او اس 7 و پایفون 5s میباشد به دلیل برتری های بیشمار

  35. بیش از هر چیز از تشبیه گوشی به همسر آینده خوشم اومد.وصف های دوست داشتنی ای داشتید
    اما در مورد گوشی
    پردازنده خیلی قوی ای داره
    صفحه نمایش خوبی داره
    باتری مناسبی داره
    قابلیت های نرم افزاری بی شماری داره
    رابط کاربری دوست داشتنی ای داره

    ولی واقعیت یه چیز دیگست…ایراداتی داره که شاید از خرید منصرف بشیم…خودم رو میگم
    ایرادات بزرگش رو مینویسم تا دوستانی که میخونن و خیلی از گوشی سر در نمیارن بفمن
    (بدون تعصب)
    1-کیفیت پایین فیلم برداری و زاویه نامناسبش: (حجمی که آقای گلکار لطف کردن در مطلبشون نوشتم در یک دقیقه 125 مگ شد در شرایطی که این حجم برای گوشی های سونی در سال قبل بالغ بر 140 مگ بود!!(اسم گوشی ها رو نمیارم)…و اینکه گوشی های رده متوسط سونی امسال در یک دقیقه 125 مگ رو دخیره میکنن در یک دقیقه فیلم گرفتن(اکسپریا اس پی)
    2-داغ شدن بیش از حد:بیشترین مانور اس 4 در زمینه cpu و هسته هاش بود حال اینکه با این قدرت دستگاه در حد داغون شدن داغغ بشه بسی جای تفکر است!!!(آن هم با بدنه ی پلاستیکی)
    3-قیمت بسیار بالا: در حقیقت با 1700 میتونید اپتیموس جی و با 1900 اکسپریا زد رو تهیه کنید بنابراین هزینه یبیشتر چرا؟؟!
    4-بدنه بی کیفیت: به راحتی کناره هاش خراشیده میشه…مستعد بسیار زیااااااااااد اثر انگشت هست و ایرادات بیشمار دیگری که همگی وارد هستند…در اصل سامسونگ برای بهترین محصول امسالش باز با ناکامی جدی ای روبرو شد!

    در کل اس4 تلفن عالی ای هست ولی نه در حد قیمت
    به نظر من اکسپریا زد با ظاهر شکیل و اچ تی سی وان با کیفیت صدای بی رغیبش ذانتخاب های قوی تری هستند

    1. داداش گفتی ناکامی… فروش 10000000 s4 در کمتر از 1 ماه ناکامیه؟ سونی و اچ تی سی با این همه تبلیغ و با وجودی که خیلی زودتر پرچمدارشونو بیرون دادن نصف اینم نفروختن اونوقت میگی ناکامی؟ تا حالا هر چی بررسی توی سایتهای معتبر (گفتم معتبر) شده همه میگن صفحه نمایش و دوربین s4 از رقبا سرتره و آخرین بررسی gsmarena که گفته بود 4 هر چی باشه چه مگا پیکسل باشه چه اولتراپیکسل یا هر اسم دیگه ای … برای چندسال پیشه و الان ارزشی نداره و سایت رقیب که نمی خوام اسمشو بیارم نظرسنجی از دوربین گوشیها بدون آوردن اسمشون انجام داد و s4با اقتدار اول شد و سونی سوم هم نشد یعنی خود طرفدارهای گوشی های سونی ، htc، ایفون، نوکیا و ال جی به s4 رای دادن… اونوقت به دوربین گوشی گیر میدی؟؟؟!!!!!

      1. داداش منظورم از ناکامی …نا کامی در فروش نبود که!!!!ناکامی در ساخت بدنه ی با کیفیت بود!
        تبلیغ سونی و اچ تی سی هر چقدر هم زیاد باشه باز به اندازه سام نیست اینو هر کسی میدونه!!دوربین هم من نمیگم امار و ارقام میگه دیدی که دلیل اوردم حجمی که تو یه دقیقه فیلم برداری کرده گویای خیلی چیزاس ضمن اینکه جی اس ام آرنا فیلم برداری زد رو بهتر از اس4 میدونه بررسیش رو حتما نخوندی!نظر سنجی سایت همسایه هم که نمیخوای اسمشو بیاری درسته معتبره ولی فاقد ارزشه چون یه عده که حتی گوشی رو دست نگرفتن میان و نظر پراکنی میکنن البته به غیر از کسانی که واقعا باهاشو کار کردنا!!!!!!!

  36. مجتبی مسکینی

    کلا این دخترای سامسونگ مثل هم دیگن !
    اخلاق و رفتارشون خوبه ولی قیافه ندارن !
    توقع ندارین که به خاطر اخلاقش از قیافش بگذریم ؟

  37. خسته نباشید اقای گل‌کار بررسی های شما همیشه عالی هستند اما این دفعه فوق العاده بود,بالاخره جدا شدید ازxpeia sony s .اقای گل‌کار این داغ شدن تا چه حد خطرناکه؟

    1. پیمان گل‌کار

      فکر نمی‌کنم خطری داشته باشه چون این مشکل در گلکسی اس ۳ هم بود و کسی بابت داغی بیش از حد، گوشی خودش رو از دست نداد! اما احتمال داره که در دراز مدت و برای کسانی که بازی زیاد می‌کنند، بر روی کیفیت بخش‌هایی چون دوربین تاثیر بگذاره

  38. در مورد نویزش هم می نوشتی… وقتی تصویر رو بالا پایین می کنی مشکل داره!! و البته داغ هم میکنه!!!

    به هر حال گوشی خوبیه… ولی منتظر آیفون بعدی باشید که با ios 7 دوباره سامسونگ رو میفرسته تو انباری ها…. اپل خیلی جوانمرده که اجازه میده سامسونگ حداقل سه ماه با گوشی جدیدش تو بازار بمونه….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH