تجمیع اندروید و کروم به حقیقت می‌پیوندد: گوگل ۱۳ مهر از Andromeda رونمایی می‌کند!

بسیاری منتظرند ببینند که گوگل برای ۱۳ مهر چه چیزی آماده کرده است. برخی منتظر اتفاق بسیار مهمی هستند. اما چه چیزی ممکن است بزرگتر از معرفی گوشی‌های پیکسل یا سخت‌افزارهای مانند گوگل وای‌فای یا هوم یا کروم کست اولترا باشد؟!

دیروز هیروشی لاکهایمر، معاون توسعه اندروید، گوگل پلی و کروم در توییتی نوشت:

ما اولین نسخه اندروید را ۸ سال پیش عرضه کردیم. من احساس می‌کنم که ۸ سال دیگر در مورد ۴ اکتبر (۱۳ مهر) صحبت خواهیم کرد.

اگر توییت لاکهایمر را مجزا بررسی کنیم، چیز خاصی ندارد. اما اگر دیگر موضوعات را در نظر بگیریم، چه می‌توانیم بگوییم؟ بنظر می‌رسد که این توییت قوی‌ترین نشانه از ادغام کروم و اندروید است و گوگل در ۱۳ مهر قصد رونمایی از آن را دارد. این پروژه با اسم رمز Andromeda شناخته شده و حتی اگر ۱۳مهر شاهد آن نباشیم، حداقل می‌توانیم بگوییم وجود خارجی دارد.

گرچه شایعات درباره ادغام کروم و اندروید به اندازه همزیستی آنها قدمت دارد، اما این شایعات با گزارش روزنامه معتبر وال استریت ژورنال که در سال گذشته منتشر شد، شدت بیشتری گرفت. وال‌ استریت ژورنال ادعا کرده بود که گوگل قصد دارد با ادغام این دو سیستم عامل، آنها را برای قسمت‌هایی مانند لپ‌تاپ که موفقیت زیادی نداشته‌اند، آماده کند.

این روزنامه همچنین ادعا کرده بود که سیستم عامل جدید تا سال ۲۰۱۷ آماده نمی‌شود. اما گفته بود که گوگل نسخه اولیه را در ۲۰۱۶ به نمایش می‌گذارد. ۲۰۱۶ تقریبا در حال اتمام است و تنها رویداد مهم دیگر گوگل، همان ۱۳ مهر است که به رونمایی از سخت‌افزارها می‌پردازد. توییت لاکهایمر خبر از اتفاق بزرگی برای گوگل می‌دهد که هشت سال دیگر قابل یادآوری است و یا هنوز پابرجاست. پس بعید است که به یک گوشی جدید اشاره داشته باشد. معرفی یک سیستم عامل جدید که از ترکیب دو سیستم عامل تشکیل شده، چنین خاصیتی دارد.

اینکه Andromeda چه تاثیری بر اندروید دارد، مشخص نیست. اما احتمالا روز ۱۳ مهر می‌توانیم نیم‌نگاهی به بزرگترین تکامل اندروید داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH