هوآوی تولید گوشی‌های پیکسل گوگل را نپذیرفته است!

پرچم‌دار سال گذشته گوگل، نکسوس ۶P توسط کمپانی هوآوی تولید شده بود و حال پس از گذشت تقریبا یک سال امسال نوبت پرچم‌داران امسال گوگل است که ظاهرا امروز معرفی خواهند شد، ولی همان‌طور که می‌دانید دیگر خبری از برند نکسوس نیست و این دستگاه‌ها تحت برند جدیدی به نام پیکسل عرضه خواهند شد.

گوگل در تولید این گوشی‌ها با کمپانی اچ‌تی‌سی همکاری کرده و این بار خبری از همکاری گوگل با ال‌جی و یا حتی ادامه تجربه موفق همکاری با هوآوی نیست. طبق آن چه گفته می‌شود، هوآوی فرصت تولید گوشی‌های جدید گوگل پیکسل و پیکسل XL را داشت، اما به خواست خود این فرصت را از دست داد و سپس اچ‌تی‌سی جایگزین آن شد.

هیچ شکی نیست که نکسوس ۶P یکی از بهترین گوشی‌های ساخته شده تحت برند نکسوس و حتی یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی تا به حال است. با وجود چنین تجربه موفقی، جای تعجب بود که چرا گوگل بار دیگر با هوآوی وارد همکاری نشده است، اما طبق آن چه که منبعی در وب‌سایت Android Police اعلام کرده،‌ هوآوی انتخاب اول گوگل بوده اما پس از ناکام ماندن مذاکرات این دو کمپانی، اچ‌تی‌سی به عنوان جانشین هوآوی انتخاب و وظیفه تولید گوشی‌های پیکسل را به عهده گرفته است.

Huawei-Nexus-6P-(3)

گزارش جدید اعلام می‌کند که با توجه به موفقیت نکسوس ۶P، هوآوی به دنبال قرارداد بزرگ‌تری با گوگل (نسبت به گذشته) بوده است. گوگل به هوآوی وعده داده بود که دستگاه‌ها در تمامی شرکت‌ها و اپراتورهای بزرگ ایالات متحده عرضه خواهند شد، که این چینی‌ها را به هدف‌شان در دست و پا کردن نام و نشانی در بازار آمریکا نزدیک‌تر می‌کرد. وجود دستگاه ساخت هوآوی در تمامی فروشگاه‌ها و اپراتورهای بزرگ آمریکایی می‌توانست به هوآوی برای حضور پر رنگ در بازار آمریکا کمک کند.

طبق آن چه منبع گزارش ادعا کرده، دو شرکت به دنبال عقد قراردادی چند صد میلیون دلاری و راه اندازی کمپین برای نکسوس ۶P به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر نسبت به نسل‌های قبلی نکسوس بودند، اما در میانه راه ماجرا تغییر کرد. نکسوس ۶P در اوایل راه به طور اختصاصی در فروشگاه گوگل عرضه شد و پس از این که هوآوی اجازه فروش آن در وب‌سایت خود را گرفت، هماهنگی دو شرکت از بین رفت و گوگل عرضه این گوشی در آمریکا را به عهده گرفت.

nexus-6p-01

زمانی که صحبت از نکسوس‌های امسال به میان آمد، گوگل به هوآوی اعلام کرد که تصمیم دارد در سال ۲۰۱۶ سه دستگاه نکسوس معرفی کند. در توافق گوگل با هوآوی صراحتا اعلام شد که دستگاه‌های جدید باید با برند گوگل عرضه شوند و هیچ نشانی از هوآوی روی آن‌ها دیده نشود. این موضوع به مذاق هوآوی و بلند پروازی‌هایش خوش نیامد و سپس مدیرعامل این شرکت، ریچارد یو، شخصا مذاکرات شرکتش با گوگل را به پایان رساند.

همان طور که به نظر می‌رسد، تولید دستگاه‌های پیکسل از سوی هوآوی می‌توانست این شرکت را به رویایش که داشتن یک دستگاه بالا رده تحت اپراتورهایی مانند Verizon است، برساند. اما مطمئنا با عدم وجود هیچ گونه نشانی از هوآوی روی گوشی،‌ این گوشی نمی‌توانستند در شناساندن هوآوی به مشتریان آمریکایی کمک کنند.

اما بر خلاف این که مذاکرات گوگل و هوآوی به پایان رسیده، احتمال می‌رود همکاری آن‌ها هنوز کاملا متوقف نشده باشد. اخیرا شایعاتی از تولید تبلت نکسوس ساخت هوآوی به گوش می‌رسد که احتمال همکاری دوباره این دو شرکت را تقویت می‌کند.

pixel-tl

همان طور که می‌دانید پیکسل‌های گوگل در روز سه شنبه ۱۳ مهر معرفی می‌شوند. اما هوآوی هم در آینده نزدیک قصد معرفی یک گوشی جدید از خانواده میت را دارد که همان هوآوی میت ۹ است و طبق شایعات مشخصات بسیار خوبی دارد و می‌تواند به رقیبی برای پیکسل‌های جدید تبدیل شود. میت ۹ از صفحه نمایش ۵.۹ اینچی بهره می‌برد که به چیپ کایرین ۹۶۰ و ۶ گیگابایت رم مجهز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH