سامسونگ گلکسی S8 به سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال مجهز خواهد شد

در حال حاضر اطلاعات کمی از گلکسی S8 منتشر شده است، این اسمارت‌فون قرار است جایگزینی شایسته برای گلکسی نوت ۷ باشد و فاجعه به بار آمده توسط نوت ۷ را جبران کند. به تازگی اطلاعاتی از گلکسی S8 در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است که نشان می‌دهد این اسمارت‌فون به جای استفاده از سنسورهای معمول اسکنر اثر انگشت از نوع اپتیکال آن بهره خواهد برد.

چند روز پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد گلکسی S8 را چند هفته‌ زودتر از موعد معرفی کند تا بتواند هرچه زودتر تبعات پیش آمده از مشکلات گلکسی نوت ۷ را جبران نماید، این موضوع درحالی بیان می‌شود که مهندسین این کمپانی هنوز در پی یافتن علت اصلی مشکلات به وجود آمده در این اسمارت‌فون هستند. با این حال انتشار اخبار از مشخصات گلکسی S8 می‌تواند جذاب باشد.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند به احتمال قوی گلکسی S8 به نمایشگری تمام صفحه مجهز خواهد شد، نمونه این نوع نمایشگر را چندی پیش در شیائومی Mi Mix مشاهده کردیم، همین موضوع سبب می‌شود احتمال استفاده از اسکنر اثر انگشت با فناوری جدید و جای گرفته در خود نمایشگر قوت بگیرد.

در Weibo آمده است استفاده از سنسور اپتیکال با توجه به اینکه این نوع سنسور می‌تواند عملیات اسکن را از طریق صفحه شیشه‌ای انجام دهد، می‌تواند دلیل خوبی برای تایید نمایشگر تمام صفحه‌ای گلکسی S8 باشد. گفتنی است سنسورهای اپتیکال سرعت و هم‌چنین دقت بیش‌تری را به نسبت سنسورهای متداول ارایه می‌کنند.

البته سامسونگ می‌تواند هم‌چون سایر تولید کنندگان اسکنر اثر انگشت را به بخش پشتی منتقل کند، اما از آن‌جایی که وجود کلید هوم و هم‌چنین سنسور اثر انگشت در تمامی دستگاه‌های سامسونگ در بخش جلویی بوده‌اند و اکثر کاربران به محل کنونی این سنسور عادت کرده‌اند احتمال آنکه سنسور به بخش پشتی انتقال پیدا کند بسیار ضعیف خواهد بود.

با توجه به هیجانی که معرفی شیائومی Mi Mix برپا کرد، وجود نمایشگر تمام صفحه در گلکسی S8 می‌تواند نقطه امیدی برای بازگشت پرقدرت سامسونگ به بازار باشد. در هر صورت بهتر است تا انتشار اطلاعات بیش‌تر پیرامون این اسمارت‌فون منتظر بمانیم. شما می‌توانید آخرین اخبار منتشر شده از گلکسی S8 سامسونگ را از آی‌تی‌رسان دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH