هزینه تولید گوگل پیکسل چقدر است؟!

دستگاه‌های جدید گوگل پیکسل و پیکسل XL قطعا گوشی‌های هوشمند ارزانی محسوب نمی‌شوند و قیمتی برابر با آی‌فون ۷ و سامسونگ گلکسی S7 دارند و به‌نظر می‌رسد که سود سرشاری را نصیب سازنده خود می‌کنند. براساس تحقیقات IHS Markit هزینه تولید پیکسل XL با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و احتساب هزینه پایه تولید ۷.۷۵ دلار، برابر با ۲۸۵.۷۵ دلار است. باتوجه به قیمت ۷۶۹ دلاری این دستگاه، گوگل با فروش هر پیکسل XL مبلغی برابر با ۴۸۳.۲۵ دلار سود می‌کند، البته هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه، توزیع کالا و بودجه سرسام‌آور تبلیغاتی را نیز باید به هزینه تولید اضافه کنید تا سود واقعی گوگل مشخص شود که مسلما کمتر از مبلغ ذکر شده در قبل است.

Andrew Rassweiler، مدیر ارشد تعیین هزینه شرکت IHS Markit می‌گوید:

هزینه تولید گوگل پیکسل XL تفاوتی چندانی با تولیدات شرکت‌های دیگر ندارد چراکه تامین‌کنندگان قطعات و مشخصات فنی آن‌ با دیگر دستگاه‌های پرچمدار برابر است، حال این دستگاه آی‌فون اپل یا سامسونگ گلکسی سری S باشد.

به سراغ قیمت قطعات اصلی پیکسل XL می‌رویم، ابتدا با گران‌ترین قطعه یعنی نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD و تکنولوژی آمولد شروع می‌کنیم که سامسونگ برای ساخت آن ۵۸ دلار از گوگل دریافت کرده است. پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۱ دومین قطعه گران با قیمت ۵۰ دلار و بعد از آن رم و حافظه داخلی با مجموع قیمت ۲۶.۵۰ دلار قرار گرفته‌اند.

google-pixel-xl-exploded-view

با کمال تعجب، بهترین دوربینی که تاکنون گوگل در دستگاه‌های خود استفاده کرده در دسته قطعات گران‌قیمت قرار نمی‌گیرد و قیمت دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی تنها ۱۷.۵ دلار تخمین زده می‌شود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال، شاهد افزایش قیمت قابل‌توجهی در بخش دوربین بودیم. این غول جستجوی اینترنتی برای شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ و بدنه آلومینیومی، ۳۵ دلار هزینه کرده است که نشان‌دهنده اهمیت کیفیت بدنه برای گوگل است. گوگل با ارائه دو دستگاه پیکسل وارد دنیای دستگاه‌های گران‌قیمت شد، البته محصولات نکسوس هیچ‌گاه مشخصات فنی ضعیفی نداشتند. به‌نظر شما طراحی جدید و کیفیت بالاتر بدنه، دلیل مناسبی برای افزایش قیمت محسوب می‌شود؟

google-pixel-camera-review

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH