بازار تبلت در حال حرکت به سمت تبلت‌های ویندوزی است!

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics، فروش تبلت‌های ویندوزی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد دارد. در بین تبلت‌ها، تبلت‌های ویندوزی تنها رده‌ای بودند که رشد فروش به خود دیدند و فروش آنها از ۵.۸ میلیون واحد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به ۷.۳ میلیون واحد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ رسید.

فروش آیپد با ۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۹.۳ میلیون واحد رسید. تبلت‌های اندرویدی بیشترین کاهش را داشته که این کاهش به دلیل از دست دادن سهم بازار به تبلت‌های ویندوزی است. فروش تبلت‌های اندروید با ۱۷ درصد کاهش به ۳۰.۱ میلیون واحد رسید.

Strategy Analytics معتقد است که بازار تبلت‌ها از تبلت‌های اندرویدی به سمت تبلت‌های ویندوزی در حال حرکت است و این به دلیل آن است که تبلت‌ها، از محصولاتی صرفا برای سرگرمی به محصولاتی تبدیل شده‌اند که می‌توانند نیازهای تخصصی و تجاری کاربران را نیز برآورده کنند. استفاده‌های تجاری نیز چند برابر شده، چون تبلت‌ها قابل حمل بوده و لمسی ‌بودن، انجام کارها را آسانتر می‌کند. حتی اپل نیز از این روند سود جسته و متوسط قیمت فروش تبلت‌هایش با ۶ درصد افزایش به ۴۵۹ دلار رسیده است.

تبلت‌های ویندوزی با سهم ۱۷ درصدی بزودی از آیپدها با سهم ۲۰ درصدی بازار، پیشی خواهند گرفت. کل بازار تبلت نیز کاهش ۱۰ درصد نشان داده، در حالیکه به دلیل قیمت بالاتر تبلت‌های هیبریدی، متوسط قیمت فروش ۷ درصد بالاتر رفته است. پیتر کینگ از Strategy Analytics می‌گوید:

مایکروسافت با تبلت‌های سرفیس و سرفیس بوک تحول بازار تبلت را رهبری می‌کند. اپل به آیپد پروهای خود متکی است و دیگر سازندگان نیز به دلیل بازدهی بیشتر، اندروید را ترک کرده و به سمت تبلت‌های هیبریدی ویندوزی رفته‌اند.

اریک اسمیت یکی دیگر از تحلیلگران Strategy Analytics می‌گوید:

تقاضای زیاد برای تبلت‌های هیبریدی، متوسط قیمت فروش را بالا برده و از طرفی، قیمت خود این محصولات نیز به اندازه‌ای پایین آمده که بسیاری از کاربران قصد دارند پی‌سی را با تبلت هیبریدی جایگزین کنند. موج رشد که در چند سال آینده ایجاد می‌شود، متاثر از این روند و استفاده بیشتر بخش تجاری از تبلت‌های هیبریدی خواهد بود.

درآمد مایکروسافت از تبلت‌های سرفیس نسبت به سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشت. گرچه Strategy Analytics معتقد است که مایکروسافت کمتر از دو میلیون تبلت فروخته و بیشتر رشد تبلت‌های ویندوزی ناشی از تبلت‌های دیگر سازندگان است. موفقیت ویندوز در بازار تبلت، راه دیگری به اکوسیستم ویندوز فون نشان می‌دهد. فروش گوشی‌های ویندوزی کمتر از تبلت‌های ویندوزی است.

q3-2016-preliminary-tablet-ms-pr-chart

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH