برای اولین‌بار میزان استفاده از اینترنت توسط دستگاه‌های قابل حمل از کامپیوترهای رومیزی پیشی گرفت!

به‌صورت رسمی اعلام شده که مردم بیشتر از کامپیوترهای رومیزی، با دستگاه‌های قابل حمل خود شامل گوشی‌های هوشمند و تبلت وارد اینترنت می‌شوند. روند رو به رشد استفاده از دستگاه‌های قابل حمل از زمان شروع محبوبیت گوشی‌های هوشمند، آغاز شده است و براساس StatCounter، یکی از بزرگترین آمارگیرهای اینترنت، برای اولین‌بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ شاهد پیشی گرفتن آن‌ها از کامپیوترهای رومیزی برای دسترسی به اینترنت بوده‌ایم.

این اطلاعات پس از بررسی بازدید بیش از ۱۵ میلیارد صفحه در ماه از ۲.۵ میلیون وبسایت منتشر شده است و باتوجه به این آمار می‌توان به صحت آن اطمینان داشت. تنها در طی ۷ سال توازن میان دستگاه‌های قابل حمل و کامپیوترهای رومیزی به‌شدت تغییر کرد، به‌طوری‌که میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند برای دسترسی به دنیای وب از ۰ درصد به ۵۱.۳ درصد افزایش یافته (این رقم مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌ها است) که سهم کامپیوترهای سنتی را به ۴۸.۷ درصد کاهش می‌دهد.

موضوع جالب توجه، اختصاص یافتن قسمت بیشتر این سهم به بازار کشورهای نوظهور است، جایی که افراد به کامپیوتر، گوشی هوشمند و تبلت به‌طور جداگانه دسترسی ندارند. در کشورهای توسعه یافته همانند آمریکا این ارقام هنوز به نفع کامپیوترهای سنتی است و ما شاهد استفاده ۵۸ درصدی از آن‌ها هستیم که نشان‌دهنده سهم ۴۲ درصد دستگاه‌های قابل حمل است. اگرچه در کشورهای توسعه‌یافته هنوز کامپیوترهای سنتی در صدر قرار دارند ولی شاید در آینده نه‌چندان دور این ارقام تغییر کند و شاهد چیره شدن دستگاه‌های قابل حمل باشیم. Aodhan Cullen، مدیرعامل StatCounter می‌گوید:

این آمار باعث بیداری صاحبان کسب و کارهای کوچک خواهد شد و آن‌ها برای رشد خود نیازمند طراحی سایت‌های سازگار با دستگاه‌های قابل حمل می‌شوند. اهمیت سازگاری با تلفن‌های همراه با وبسایت‌ها در حال افزایش بوده و این افزایش نه‌تنها به‌علت آمار اعلام شده است بلکه گوگل نیز علاقه دارد که نتایج جستجو‌ها، کاربران را به این‌گونه وبسایت‌ها راهنمایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH