فروش ۱۷.۷ میلیارد دلاری سایت Alibaba تنها در یک روز!

رویداد Singles Day یک فستیوال خرید آنلاین محصولات در کشور چین است که قبل از جمعه سیاه (Black Friday) برگزار می‌شود، اگرچه این جشنواره در ابتدا بسیار کوچک بوده ولی در حال‌حاضر به یکی از مهم‌ترین‌ها تبدیل شده است. غول تجارت الکترونیکی چینی، Alibaba، اعلام کرده که در این روز موفق به فروش ۱۷.۷ میلیلارد دلار گشته که یک رکورد جدید برای آن محسوب می‌شود. این رقم از طریق محاسبه حجم کالای ناخالص فروش رفته در روز ۱۱ نوامبر بدست آمده و عدد اعلام شده ارزش این کالاها است. ۱۷.۷۹ میلیارد دلار فروش، افزایشی ۳۲ درصدی نسبت به Singles Day سال ۲۰۱۵ داشته و براساس گزارشات Alibaba، مقدار ۸۲.۰۷ درصد از این معاملات توسط تلفن همراه صورت گرفته است.

در این رویداد خرید آنلاین در روز ۱۱ نوامبر، شرکت Alibaba موفق به کسب ۷.۲ میلیارد دلار تنها در دو ساعت اول آغاز این جشنواره شده و همچنین پلتفرم پرداخت تحت موبایل آن نیز یعنی Alipay تنها در ۵ دقیقه اول ۱ میلیارد دلار را پردازش کرده که این میزان در سال گذشته طی ۸ دقیقه مورد پردازش قرار گرفته بود.

اگرچه رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته چشمگیر محسوب می‌شود ولی با مقایسه افزایش ۶۰ درصدی فروش سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴، این رشد چندان مناسب نیست. افراد مختلف از ۲۳۵ کشور در این جشنواره شرکت کرده و برندهای معروفی مانند نایک، Uniqlo، آدیداس و فیلیپس نیز در این رویداد مشارکت داشته‌اند.

۲۰۱۶-۱۱-۱۱t165830z_1_lynxmpecaa13x_rtroptp_3_alibaba-singlesday_original

1 در مورد “فروش ۱۷.۷ میلیارد دلاری سایت Alibaba تنها در یک روز!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH