گارتنر: سامسونگ بیشترین افت در فروش گوشی‌های هوشمند را تجربه می‌کند

پس از فراخوان اولیه گلکسی نوت ۷ در ماه سپتامبر و توقف فروش این فبلت در اوایل ماه اکتبر، سامسونگ اعلام کرد که پیش‌بینی خود برای درآمد و سود خود را به اندازه قابل‌توجهی کاهش داده است. حال براساس گزارش جدید منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر، عواقب مشکلات گلکسی نوت ۷ در حال نمایان شدن برای این شرکت کره‌ای است.

تا امروز بیشترین افت در فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ به سال ۲۰۱۴ و در پی معرفی گلکسی S5 برمی‌گردد که باعث کاهش ۱۲.۳ درصدی فروش آن در سه‌ماهه چهارم سال نسبت به بازه مشابه سال گذشته شد. اگر به اطلاعات منتشر شده در امروز توجه کنیم، این شرکت کاهش ۱۴.۲ درصدی فروش در سه‌ماهه سوم امسال نسبت به بازه مشابه سال قبل را تجربه کرده است و علاوه‌ بر افت فروش گوشی‌های هوشمند، شاهد کاهش قابل‌توجه سهم آن در بازار از ۲۳.۶ درصد سال گذشته به ۱۹.۲ درصد هستیم. سامسونگ که از این کاهش درآمد و سهم باخبر است، خواهان شروعی قدرتمند توسط پرچمدار سال آینده خود یعنی گلکسی S8 بوده تا دیگر در سال ۲۰۱۷ کاهشی در فروش دستگاه‌های خود نداشته باشد. اگر این شرکت کره‌ای بتواند گلکسی S8 را با موفقیت به بازار عرضه کند، قادر به کسب دوباره اعتماد مشتریان است ولی چنانچه دستگاه آینده آن با مشکلاتی همراه باشد یا مورد استقبال کاربران قرار نگیرد، شرایط بسیار سختی را برای سامسونگ پیش‌بینی می‌کنیم.

تنها این شرکت کاهش سهم را تجربه نکرده و اپل نیز موفق به کسب سهمی برابر با ۱۱.۵ درصد شده که باتوجه به سهم این شرکت در سال گذشته، کاهش ۱.۵ درصدی آن را شاهد هستیم. در برابر کاهش سهم غول‌های تکنولوژی یعنی سامسونگ و اپل، شرکت‌های هواوی، اوپو و تجهیزات ارتباطات BKK افزایش سهم را تجربه کرده‌اند که دلیل اصلی آن مربوط به افزایش تقاضا و عرضه در بازار چین است، این کشور افزایش ۱۲.۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند را تجربه کرده است. شرکت‌های اوپو و BKK فروش فوق‌العاده‌ای در این کشور داشته‌اند به‌گونه‌ای که ۸۱ و ۸۹ درصد فروش آن‌ها در کشور چین صورت گرفته، البته فروش این دو شرکت در کشورهای دیگری همانند هند، تایلند، روسیه و مالزی نیز همراه با رشد بوده که تقریبا باعث دو برابر شدن سهم آن‌ها نسبت به سال گذشته شده است. باید تا سال دیگر و معرفی گلکسی S8 توسط سامسونگ صبر کنیم تا ببینیم این شرکت توان بازگشت به بازار را دارد یا خیر، البته همانطور که می‌دانید رقبای این غول تکنولوژی کره‌ای نسبت به گذشته رشد زیادی کرده‌اند درنتیجه سامسونگ باید تلاش خود را دوچندان کند تا بتواند پیروز این نبرد سنگین شود.

screenshot-12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH