سفر رایگان با اسنپ، وعده‌ای که نیمی از آن دروغ است!

این روزها در شهر بزرگی چون تهران، رفت و آمد به خصوص در ساعات شلوغ، یکی از معضلات اصلی ساکنین این شهر است و از آنجایی‌که استفاده از وسایل نقلیه شخصی و حتی عمومی در همه ساعات و شرایط برای بسیاری از افراد مقدور نیست، روی به استفاده از آژانس و تاکسی دربست می‌آورند.

در این بین، برنامه‌های نوظهوری چون اسنپ و تپ۳۰ توانستند با استفاده از فناوری نوین و البته الگو برداری از نمونه‌های موفقی چون اوبر، اپلیکیشنی را در اختیار کاربران قرار دهند که از طریق آن به صورت مستقیم اقدام به گرفتن ماشین نموده و از مزایایی چون قیمت بهتر یا نظارت مناسب‌تر استفاده کنند.

این دو سرویس دارای قابلیت‌های جالب و کاربردی هستند که پیش از این و در بررسی آن‌ها، به این موضوع پرداختیم؛ اما به علت رقابت و همچنین جدید بودن، تلاش زیادی برای جذب کاربران دارند و به همین علت، اقدام به ارایه برخی خدمات خاص می‌کنند که البته در نهایت، سودش نصیب همین شرکت‌ها خواهد شد.

یکی از سرویس‌هایی که اسنپ ارایه می‌دهد، سفر رایگان نام دارد، نحوه عملکردش هم بدین شکل است که شما با اشتراک گذاری کد ثبت نام در اسنپ که مخصوص به شما ایجاد شده است، یک سفر تا سقف ۱۵هزار تومان به فردی که از این طریق وارد سیستم اسنپ می‌شود، هدیه می‌دهید و از طرفی دیگر به محض پایان یافتن سفر وی، یک سفر نیز به شما هدیه داده شده و در حساب‌تان شارژ می‌شود.

برای بررسی این قابلیت که جذاب هم به‌نظر می‌رسید، اقدام به اشتراک گذاری لینک مخصوص در چند کانال تلگرامی و همچنین معرفی و توضیح آن به دوستان و آشنایان کردم. با گذشت مدت زمانی، در کمال تعجب دیدم که هیچ سفری برای من ارسال نشده و با توجه به تعداد نسبتا زیاد بینندگان که تا الان قریب به ۵هزار نفر بودند، این موضوع کمی عجیب به‌نظر می‌رسید.

به همین علت در بین آشنایان نزدیک‌ترم پرس و جویی کردم و متوجه شدم که حداقل ۲ نفر آن‌ها از این لینک استفاده کرده و سفر اول‌شان را هم با همان شرایط انجام داده‌اند، اما در کمال تعجب، هیچ چیزی برای من ارسال نشده بود! حال تصور کنید که چه تعداد زیاد دیگری که من نمی‌شناسم هم ممکن است این سفر و ثبت نام را انجام داده باشند اما به علت عدم آشنایی من با آن‌ها، قاعدتا متوجه این موضوع نیز نشده باشم!

تصمیم گرفتم مدتی صبر کنم به امید آنکه سیستم در اعلام این موضوع دارای کمی تاخیر باشد، اما هرچه گذشت، هیچ خبری نشد تا آنکه برای اطلاع از داستان، با بخش پشتیبانی اسنپ تماس گرفتم. ابتدا وارد سایت این شرکت شدم و از بخش تماس با ما، این مورد را شرح داده و ارسال کردم، اما پس از گذشت ۳ روز، هیچ پاسخی حتی در این حد که به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد، از طرف آن‌ها ارسال نشد! پس از آن اقدام به تماس مستقیم با پشتیبانی کردم، انتظار داشتم که خیلی سریع به یکی از اپراتورها متصل شوم اما با اعلام آنکه نفر ۲۴ در صف انتظار هستم، فهمیدم که باید مدتی پشت تلفن منتظر بمانم، زمانی که به ۱۷ دقیقه رسید تا نوبتم برسد! (فرض کنید اگر یکی از مسافران کار اورژانسی داشته باشد، این انتظار تا چه حدی می‌تواند عذاب آور باشد)

snapp2

پس از این صبر طولانی، خانم «ک» در پاسخ به سوال من، ابتدا گفت شما چرا برای این همه تعداد زیاد، به اشتراک گذاشته‌اید و بایستی آن‌ها دانه به دانه بر روی لینک مخصوص شما کلیک کنند، برای وی توضیح دادم که بنده همان لینک را برای آن‌ها فرستادم (شاید ایشان تصور کرده بود که فقط آدرس ثبت نام اسنپ را فرستادم!) و وقتی به او گفتم که حداقل از ثبت نام و استفاده چند نفر خودم اطمینان دارم، درخواست شماره یکی از آن‌ها را کرد. پس از وارد کردن شماره او و مشاهده صحت این موضوع، گفت که اعتبار سفر ایشان به حساب شما واریز شد (که تا زمان نگارش این مقاله هنوز هم واریز نشده!)، حالا شماره بعدی را بدهید! من هم در کمال تعجب گفتم که قرار نیست من شماره همه افراد استفاده کننده را داشته باشم و دانه به دانه برای شما بگویم که به حسابم واریز شود، اصل و در واقع نفع این کار به تعداد بالای استفاده کنندگان برای من است که سیستم بایستی به صورت اتوماتیک ثبت کند؛ وی هم فقط جواب داد سیستم ما مورد دارد و این سفرها ثبت نشده! تنها راه حلش هم این است که شما تمام شماره‌های این افراد را داشته باشید و به من بگویید تا برایتان اعتبارش ثبت شود!

حال بایستی در اینجا از اسنپ و کسانی که چنین طرحی را راه اندازی می‌کنند، پرسید که چرا وقتی یک طرح تا این حد دچار اشکال است، اقدام به معرفی و ترغیب افراد جهت استفاده آن می‌کنند؟ فرض بگیریم که شخصی از این طریق و ارتباطات گسترده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی دارد، ۱۰۰۰ کاربر جدید را به اسنپ معرفی کرده و از طریق لینک وی، عضو این سرویس شوند، آیا وی شماره همه این ۱۰۰۰ نفر را دارد؟ آیا اصلا منطقی است که او شماره آن‌ها را داشته باشد؟ اگر هم شرط استفاده از این سرویس داشتن شماره فرد استفاده کننده است، چرا هیچ اشاره‌ای به آن در شرایط اشتراک گذاری لینک نشده و تنها به هدیه‌ای که به‌دست می‌آید، تاکید گشته است؟ چرا هدیه نیمه نخست که مربوط به جذب کاربر جدید و نفع اصلی اسنپ است، به درستی در سیستم اجرا شده اما نیمه دوم آن که قاعدتا نفعی برای این سرویس ندارد، در سیستم دچار خطا می‌شود؟

در واقع به سادگی می‌توان متوجه شد که اسنپ از این روش بیشتر از آنکه بخواهد سفر رایگان برای شخص تبلیغ کننده (و به نوعی بازاریاب) اختصاص دهد، به دنبال نفع خودش و کسب کاربر جدید است و این مدل از پاسخگویی و به‌نوعی عدم پایبندی به وعده داده شده، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در بلند مدت بر اعتبار این خدمات و به‌خصوص رقابت با سایر سرویس‌ها صدمه جدی وارد خواهد کرد.

آیا شما در استفاده از این سرویس، به مشکلات مشابهی برخورد کرده‌اید؟ آن را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

82 در مورد “سفر رایگان با اسنپ، وعده‌ای که نیمی از آن دروغ است!”

  1. شاید درست استفاده نکردین چون من تقریبا ۴۰ سفر رایگان داشتم و هروقت کد تخفیف داده کار کرده.نکته ای باید‌ توجه کنین اینه که ابتدا روی لینکی فرستادن کلیک میکنین و شمارتونو ثبت میکنین.بعد اسنپ رو دانلود میکنین حتما حتما شمارتونو ثبت میکنین و بعد از سف رایگانتون مثل من لذت میبرین

  2. من خیلی سفر رایگان گرفتم . و هر بار کسی رو معرفی کردم اعتبارم افزایش پیدا کرده . و کدای تخفیفمم همیشه کار کرد . حتی برای شب یلدا که کرایه ها زیاد شده بود فرداش اسنپ ۱۵ تومن بهم تخفیف داد

  3. شما ملت فقط فکر خودتون هستین..فقط…
    اخه حتی یه نگاه به آمار افرادی که نظر دادن هم بندازید متوجه میشید که همینطور در پی استفاده چندین باره از کدهای تخفیف هستن..اونم به واسطه اینکه اشتراک گذاری لینک کردین یا معرف شخصی دیگه شدین…خب اگه قرار باشه همینطور کد تخفیف بدن.پس چی گیر اون راننده بدبخت میاد؟؟خیلی پول هزینه سفر میدین؟تازه دنبال تخفیف گرفتن هم هستین..تو رو به قران خجالت بکشید دیگه.بسه دیگه

  4. من بالای 5 سفر رایگان داشتم .کاملا واقعیه.اونایی که میگن درست نیست اید بلد نیستن چجوری استفاده کنن.من یکی از اسنپ خیلی راضی ام.خدایی تاکسی دربست سریع و ارزان ازین بهتر نداریم.اگه بخوای از خیابون تاکشی دربست بگیری پول دو سه برابری میگیرن که امنیتتم مشخص نیست.پس بیخودی تبلیغ منفی نکنید.بذارید چیزی که واقعا خوبه کار کنه.

  5. خیلیم عالیه.بهتر از دوبرابر سه برابر پول دادن به اژانساست.تنها کاره مثبت تو ایران همینه که به فکر سوده دو طرفست

  6. وقتی شما چیزیو بلد نیستی مجبور نیستی بیای اینجا اظهار نظر کنی کی گقته اسنپ سفر رایگانشو نمیده من گرفتم شما یاد بگیر درست مراحلو برو اگه نداد بعدا بیا پست بزار

  7. این شرکتها خیلی بسیار پشتیبانیشون ضعیفه.همشون انگار از روی نوشته دارن پاسخ میدن .اینقدهم حرفشون رو تکرار میکنن اعصاب آدم خورد میشه.ولی به ناچار میشه استفاده کرد،چیکار کنیم مجبوریم دیگه مجبور

  8. این شرکت هارو باید مثل خودشون رفتار کنین تا میتونین استفاده کنین برین روستاهای اطراف کسانی که اصلا نمیدونن اسنپ چیه هشت هزار برای خودتون فعال کنین همیشه رایگان سفرکنین جواب میده تجربه میگه خخخ

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH