OLED 4K جدید سونی: تلویزیونی که اسپیکر است یا اسپیکری که تلویزیون هم خواهد بود؟!

کمپانی ژاپنی سونی پای ثابت نمایشگاه CES از سال‌های آغازین این نمایشگاه تا به الان بوده است، یکی از مهم‌ترین محصولاتی هم که در این نمایشگاه معرفی می‌شود، تلویزیون و نمایشگر است که البته یکی از حوزه‌های تخصصی سونی هم است. این کمپانی اخیرا خط تولید خود را به نمایشگرهای LED گسترش داده اما برای حفظ جایگاه و موقعیت تجاری، این هم کافی نبود و ژاپنی‌ها به سراغ تولید تلویزیون‌های OLED رفته‌اند. اما محصول جدید این شرکت با تمام تلویزیون‌های OLED که تا کنون دیده‌ایم تفاوت دارد.

1483652087_-1x-1

سونی XBR-A1E BRAVIA OLED TV محصول جدید این شرکت است که اگر بخواهیم در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم:

این تلویزیون بازی را به نفع سونی تغییر می‌دهد!

این مدل در سه اندازه ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی تولید شده است که ۸ میلیون پیکسل را در پنل OLED خود جای داده است، پنلی که به طور خودکار و از خود نور تولید می‌کند. این تلویزیون به پردازنده X1 4K HDR سونی، پردازنده رنگ TRILUMINOS و X-Reality PRO برای تولید تصاویر واقعی و پردازش صحیح مجهز شده است. اما انقلاب اصلی در بخش دیگر است.

این تلویزیون از سیستم صوتی جدید سونی با نام Acoustic Surface بهره‌مند است. به جای قرار گرفتن بلندگوها در اطراف نمایشگر و یا ارائه ساندبارهای جداگانه به همراه آن، سونی از یک روش جدید، عجیب و جالب استفاده کرده است:

در واقع سونی در A1E از نمایشگر OLED به عنوان اسپیکر استفاده کرده است!

در حال حاضر اطلاعات و جزئیات اندکی از این محصول در اختیار عموم قرار گرفته، اما حدس این موضوع که سیستم صوتی Acoustic Surface باعث لرزش صفحه نمایش می‌شود، چندان هم کار سختی نیست، ولی استفاده همزمان صدا و تصویر از یک منبع و خروجی در نهایت منجر به باریک‌تر شدن تلویزیون، کیفیت بهتر نمایشگر و اشغال فضای کمتری از محیط اتاق خواهد شد.

علاوه بر پنل OLED و سیستم صوتی جدید و انقلابی، این تلویزیون از اندروید TV، کروم کست، پلی استیشن Vue و جستجوی صوتی پشتیبانی می‌کند.

الببته سونی در کنار این مدل از تلویزیون‌های رده‌بالای دیگری مانند دستگاه‌های سری 4K X930E/X940E هم رونمایی کرد، اما خبری از سیستم صوتی Acoustic Surface و پنل OLED در آن‌ها نیست و در حال حاضر پرچم‌دار تلویزیون‌های سونی و یکی از پرچم‌داران پر مدعای دنیای OLED را می‌توان XBR-A1E دانست.

2 در مورد “OLED 4K جدید سونی: تلویزیونی که اسپیکر است یا اسپیکری که تلویزیون هم خواهد بود؟!”

  1. محمد شنبدی

    سونی از یک روش جدید، عجیب و جالب استفاده کرده است:

    در واقع سونی در A1E از نمایشگر OLED به عنوان اسپیکر استفاده کرده است!

    واقعا خیلی بهتر از LG و Samsung فعلاکار کرده ! 😐 😐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH