5 دلیل برای آنکه بازی کوییز آف کینگز را انجام ندهید!

بازی ایرانی Quiz of Kings را می‌توان محبوب‌ترین بازی داخلی دانست که طرفدارانی میلیونی در کشورمان دارد و به دلیل ساختار خاص این عنوان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چندی پیش برای شما این بازی را بررسی کوتاهی کردیم و در ادامه، چند روش را آموزش دادیم که بتواند شانس برنده شدن‌تان را افزایش دهد. اما در این مطلب می‌خواهیم به شما ۵ ایراد مهم این بازی را بگوییم که شاید سبب شود از انجام آن پس از مدتی دلزده شده و یا حداقل تلنگری باشد برای سازنده که به این موضوعات توجه بیشتری نشان دهد و کیفیت بازی خود را بالاتر ببرد. با یکدیگر این مشکلات را مرور می‌کنیم.

۱- امان از سوالات اشتباه!

اساس این بازی بر پایه سوال و جواب بنا نهاده شده است و قاعدتا اگر یک سوال اشتباه بوده و یا پاسخ آن ایراد داشته باشد، کل بازی می‌تواند زیر سوال برود! این وضعیت زمانی شکل بدتری به خودش می‌گیرد که شما پاسخ یک سوال را می‌دانید و رقیب‌تان نمی‌داند! همین امر سبب می‌شود تا فرد ناآگاه حتی شانس بیشتری در پیروزی پیدا کند. این سوالات اشتباه مشتمل بر دو نوع هستند، یک مدل به اشتباه در خود سوال باز می‌گردد که به دلایلی چون طولانی بودن بیش از حد یا گنگ بودن، شما را از یافتن پاسخ صحیح باز می‌دارد و یا به جواب که گزینه اشتباهی به عنوان صحیح انتخاب شده است.

در این حالت، شما یک نمره منفی کسب می‌کنید و تنها راهی که پیش رویتان قرار گرفته، گزارش کردن سوال است که هیچ دردی را در آن لحظه از شما دوا نخواهد کرد! پس خیلی بهتر خواهد بود که سازندگان بازی، حتما سوالات را پیش از انتشار نهایی، توسط متخصصان معتبر بازبینی کرده و به بازرسی توسط کاربران و حتی طراحی آنان با وعده اهدای سکه بسنده نکنند زیرا همچنان مشکل را پابرجا نگاه خواهد داشت.

۲- سکه‌ها و بازی غیر منصفانه!

راه‌کار اصلی سازنده برای درآمد زایی، فروش سکه است که البته جای هیچ انتقادی ندارد زیرا برای این ایده خوب و پرطرفدار، استحقاق کسب درآمد را دارند. اما مشکل اصلی در این بخش، به نحوه فروش سکه‌ها باز می‌گردد که بازی را از حالت منصفانه خارج کرده و به رقیب امتیازی می‌دهد که ممکن است نفر مقابل از آن بی‌بهره باشد.

در این ارتباط می‌توان بازی مشهوری چون کلش آف کلنز را مثال زد که از طریق فروش جم (الماس) درآمد زایی می‌کند و یا حتی بازی دیگر این سازنده با نام کلش رویال که روال مشابهی را در فروش پیاده کرده و شما با خرید جم، در روند رشد و توسعه بازی خودتان سرعت می‌گیرید اما در هنگام رقابت آنلاین در مقابل حریف‌تان، این جم‌ها دیگر نمی‌توانند به کمک‌تان بیاید زیرا بر آن چیزی که با خود به نبرد می‌برید، از طریق پول و خرید جم نمی‌توانید بیفزایید و همین امر سبب می‌شود که نبردهایی منصفانه شکل بگیرد.

اما در کوییز آف کینگز، شما می‌توانید در همان حین بازی و با استفاده از سکه‌ها، اعمالی چون عوض کردن دسته‌بندی سوالات، حذف دو پاسخ غلط، امکان رای دادن مجدد و… را به‌دست بیاورید که بازی را از حالت منصفانه خودش خارج کرده و به حریف‌تان امکانی می‌دهد که با اطلاعات پایین‌تر، بتواند برنده باشد! در واقع سازنده به خاطر درآمدزایی بیشتر، این اصل مهم را نادیده گرفته و به همین دلیل، فردی که دارای سکه و بالطبع پول بیشتری است، شانس پیروزی‌اش همیشه بالاتر خواهد بود.

۳- دسته‌بندی‌هایی که مفهوم درستی ندارند!

در بازی حدود ۲۰ دسته بندی مختلف وجود دارد که از نظر تنوع، سطح خوبی را پوشش می‌دهند اما از نظر محتوا دارای اشتباهات زیادی بوده و یا آنکه بسیار گنگ هستند! مثلا بخشی چون لوگو و سرگرمی، بیشتر از همه به سوالات خودرویی اختصاص دارد که مشخص نیست واژه لوگو و یا حتی سرگرمی، چه ارتباطی به خودرو دارد و شاید بهتر بود که این دسته بندی مهم، خودش یک شاخه جداگانه داشت. یا در عنوانی چون فرهنگ و هنر، بعضا سوالاتی را مشاهده می‌کنیم که در دسته اطلاعات عمومی باید قرار بگیرند و بدتر از همه سوالات مربوط به جغرافیا است که همپوشانی عجیبی با دسته‌ای چون طبیعت دارد و حتی گاهی اوقات با غذا و نوشیدنی نیز دچار اختلال می‌شود!

در واقع برخی از دسته‌بندی‌ها به قدری بد انجام شده که شما صرف انتخاب آن، به سوالات مورد علاقه خودتان نخواهید رسید و به‌جز مواردی چون زبان انگلیسی، ریاضی یا فوتبال که چارچوب بسیار مشخصی دارند، سایر دسته‌بندی‌ها با یکدیگر همپوشانی زیادی پیدا کرده و کاربر در دراز مدت از این امر ناراضی خواهد شد.

۴- سرورهایی که گاهی اوقات کم می‌آورند!

اگر در ساعات اوج شلوغی بازی به سراغ کوییز آف کینگز بروید، احتمالا به کرات با پیغام خطا در شبکه و تلاش مجدد روبه‌رو خواهید شد. این میزان از خطا به قدری است که بتواند شما را کلافه کرده و حتی موجب شود از خیر بازی کردن بگذرید!

این مورد البته در ساعاتی که کاربران زیاد هستند اتفاق می‌افتد اما مثلی داریم که می‌گوید، استحکام یک زنجیر به اندازه ضعیف‌ترین اتصال آن است، پس سازنده بایستی به این مورد مهم توجه کرده و اجازه ندهد چنین نقصانی، سبب ریزش و نارضایتی کاربرانش شود.

۵- ایراداتی که در آمارها دیده می‌شود!

سازنده کوییز آف کینگز تلاش زیادی کرده تا بازی خود را با حداکثر دقت و به خصوص ارایه آمار عرضه کند. بیان اینکه شما تا به الان در چند بازی پیروز بوده‌اید، در کدام دسته‌بندی‌ها قدرت بیشتری دارید و یا در بازی‌های اخیر خود چه نتایجی را به‌دست آورده‌اید، به طور قطع جذاب است اما وقتی این آمار دچار مشکل بشوند، قاعدتا از میزان جذابیت‌شان کاسته خواهد شد.

به طور مثال تا به حال در آمار مربوط به حریفان و به خصوص کسانی که تازه بازی خودشان را آغاز کرده‌اند، دیده شده است که دارای اشتباهات زیادی چون درصد اشتباه در پاسخ به سوالات وجود دارد و یا حتی پس از چندین بازی متوالی، درصد پیروزی شما دستخوش تغییر خاصی نشده است! و حتی میزان برد و باخت شما که نمایش داده می‌شود، با عوض کردن گوشی دیگر نمایش داده نخواهد شد و حتی گاهی اوقات در حین بازی‌هایتان، ممکن است تعدادی از این بازی‌ها به کل غیب شود و یا اگر مدتی بازی نکرده باشید، دستاوردهای لیگ شما نمایش داده نشود و…!

در واقع حفظ تاریخچه بازی افراد و حتی محاسبه اشتباه، با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران، به طور قطع امری دشوار است و نیاز به سرورهای قدرتمندی دارد که باید پیش‌بینی‌های لازم برای آن و پس از این زمان نسبتا طولانی حضور، توسط سازنده انجام شود.

شما چه ایراداتی را می‌توانید به این بازی پرطرفدار داخلی بگیرید؟ آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

بخوانیدکوئیز آو کینگز به عنوان پدیده بازی‌های سال 1396 انتخاب شد!

176 در مورد “5 دلیل برای آنکه بازی کوییز آف کینگز را انجام ندهید!”

  1. از سکه ها هم واسه راهنمایی استفاده میکنیم اشتباه کمک میکنه تازگی هم دیتاسنترشم قطع شده برقاش اول معتاد میکنه بعد گندشو درآوردن حیفه واقعا

    2
    1
  2. سلام. من راجع به بازی گروهی سوال دارم.اگر مدیر کسی رو در گروه ارتقائ درجه داد و معاون کرد، دیگه نمیتونه از گروه اخراجش کنه؟ کسی که معاون میشه و در بازی شرکت نمیکنه تا خودش نیاد از گروه خارج نشه، باید همونطور در گروه بمونه؟

    2
    1
  3. من که تا بحال بازی گروهی ش رو انجام ندادم و نمیدم ، چون اصلا نمیشه سر در آورد که کجاش باید بری… خیلی پیچوندنش، اصلا راحت نمیشه اینکارو کرد. از سازنده بازی تقاضا داریم که کمی سهولت و سلیقه به خرج بدن.

    2
    2
  4. الهام محمدی

    خیلی مسخره س که تا دوساعت دستت بند میشه و نمیتونی بازی کنی میای میبینی بازنده شدی اه خیلی مسخره س ، اگه وقتش رو بیشتر نکنید، کلا پاک می کنم و به هیچ کس هم پیشنهاد نمیکنم که این بازی رو انجام بده

    2
    1
  5. سلام به نظر من ایراداتی که شما بیان کردید کاملا درست است و به نظر من ایده خوبی در این بازی هست که اگر دو نکته مهم در اون در آینده درست بشه خوبه یکی کیفیت سوالات هست که بعضا خیلی بی ارزش هستند مثل ضرب چند در که یکیش صفره و دوم قدرت نرم افزار ,که اگر این ایرادات و آنچه نیز شما فرمودید بر طرف بشه سهم خوبی در ارتقا دانش افراد داره

    1
    3
  6. علاوه بر مواردی که ذکر کردید، یک ایراد ِِ شکلی به این برنامه وارده؛ که از خودشون هم پرسیدم اما… اینکه چرا وقتی سکه ی زیادی نداری، برای تغییر ِِ آواتار فقط می تونی از چشم ها و موهای قهوه ای و مشکی انتخاب کنی؛ اما وقتی سکه هات زیاد باشن، تازه می تونی از چشمهای ابی و موهای بلوند هم انتخابهایی داشته باشی! چه ارجحیتی دارن اون رنگ ها؟ کاشکی فقط در مراحل بالاتر اَکسسوری های متنوعتری بگذارن! وقت بیشتری بگذارن! وقتی تعداد زیادی ادم با این بازی درگیرن، این بازی یه تریبون محسوب میشه. بهتره در طراحی و تغییرش به فرهنگ و انسانیت و روانشناسی توجه بشه.?

    1
    5
  7. سلام،یه مشکل اساسی که توی آخرین آپدیت بازی هست اینه که مدیر نمیتونه معاونین خودشو از معاونت خارج کنه،خود من به شخصه این مشکل رو دارم؛لطفا این مشکلو حل کنید!

    1
    1
  8. نادیا حاجتی

    تنها ایرادب که داشت این بود که تبلیغاته غیره معتبر گذاشت مثلا همون کیف پول جادویی.من نصبش کردم که از پلیس فتا واسم پیام اومد که دیگه از هرجایی برنامه حساب بانکی نصب نکنم چون داشتن دزدی میکردن و پلیس فتای عزیز مانع شد.بازیش خیلی خوبه.نن و نامزدم باهم مدام رقابت میکنیم چون اون جزیره سیری کار میکنه و ۱۴ روز ازهم دوریم این سرگرمیه خوبیه

    2
    2
  9. بله حق با آقا علی میباشد کاملا معلومه که میشه تقلب کرد که بیشترم تیم سازنده بازی از نسخه ی هک استفاده میکنند. من نسخه ی هک آپدیت جدیدو پیدا کردم که توسط تیم سازنده ی بازی پخش و استفاده شده با مقداری پول میشه خریداری کرد اما این سه لینک رایگانو و نسخه ی مود شده آپدیت جدید هستند ظاهرا توسط یکی از کاربرای تیم سازنده گداشته شده ولی غیرقانونی وحدف شده!! اما دو لینک دیگش شاید به دردتون بخوره! اما من تا الان هیچ استفاده ای از تقلب و نسخه ی هک نکردم
    لینک نسخه ی هک:*********************
    ببینید به دردتون میخوره!

    1
    4
  10. این بازی به هیچ عنوان بازی آنلاین نیست. یک بازی ساده که به راحتی و بدون هیچ دانش خاصی امکان تقلب در اون هست.

    1
    2
  11. Har kasi ham vase bazi majazi pool mide khenghe chon maghe chizy besh mirese dovoman ba taghalob ham hichi be adam nemirese na etelatesh mire bala na chiz dighe bad az ro bazi
    quizduell kopi kardan az ideye kodeshoon in bazi ro nasakhtan hefe netam

    1
    4
  12. salam rah haye taghalob vojood dare rahnamasham hamishe dorost javab nemide ke bazi ro bedoon eshtebah bery chetor ye nafar ba levele 42 kol amaresh 100 bood hameye tedad bazi hayi ke karde bi ghalat boodan aghe raveshi hast ye nafar lotfan bege ake chetori

  13. سلام/
    من این بازی رو پاک کردم وحال هر چه می‌کنم نمی توانم دوباره بازی رو بریزم:(
    لطفا یکی راهنمایی کنه:)
    ممنون

    1
    2
  14. سلام وقت بخیر
    لول اکانت بالای 100 بود
    حداقل روزی دوبار خارج میشدم و با نام کاربری و رمزی که داشتم وارد بازی میشدم الان یک هفتست که میخوام واردبازی بشم میگه اشتباه ایمیلی هم که تو بازی برای همچین مواقعی ثبت شده میزنم بازیابی رو پیامی نمیاد با گروه پشتیبانی شونم که تماس میگیرم جواب درست حسابی نمیدن انگار که ربات داره جوابتو میده بازی کلش اگه یکی هک میکرد یه ایمیل میزدی اون سر دنیا جوابتو میدادن ولی اینا…

    2
    2
  15. سلام من مقالتون و همینطور نظرات سایت رو خوندم، بهتره ی تجدیدی توش ایجاد بشه؛چون
    1) از سال 95 تا الان پیشرفت خوبی داشته
    2) درباره مورد دوم، اشتباهی ک کردین اینه که اگر چنین کارهایی انجام بشه این سکه ها رو میده… در صورتی که شما نوشتین باید این تعداد سکه رو بدین تا این کار ها رو انجام بدین.
    3) کامنت هایی که گذاشتن درباره باگ ها، بسیار کمتر شده
    بهتره یاد بگیریم از بازی های خودمون حمایت کنیم و بهتر بود توی مقالتون درباره این بازی مینوشتین.
    درضمن اینطور ک نوشتین چنان وقتی برای نظرات کاربر هایی ک وقت گذاشتن و مقالتونو خوندن نمیذارین وگرنه حرفای بیشتری برای گفتن بود.

    1
    3
  16. بنظر من اصلا بازی خوبی نیست. خیلی از سوالات جوابشون اشتباهه. سرعت بازی هم که خیلی پایینه.

    2
    1
  17. سلامممم ببخشید یه سوال این بازی تهش چی میشه؟؟ حالا مثلا مرحله هم‌بالا بره چی میشه؟ آخه بعضیا تو گروه خیلی تلاش میکنن یا وقتی میبازن کلی حرص میخورن گفتم ببینم پولی چیزی قراره گیرشون بیاد؟ خخخخخخ

  18. شما خیلی اشتباه میکنید واسه هر چی زود انتقاد درست میکنید…سایت خودتون بیشتر از هر چی مورد انتقاد هستش….خیلی بازی خوبی هستش….چشمی که نتونه ببینه کور بشه..

    1
    3
    1. وقتی از حسابت پول کم شه و بهت سکه ندند و‌خودت به این بلا گرفتار بشی دیگه نمیگی کور شین این هم برنامه ی ایرانی خودمون فقط پول میخان و هیچ چیز براشون مهم نیست سوال و ایراد داره جوابها اشتباهه بیشترش

  19. مشکل ۶ و بزرگترین مشکل برای سازندگان بازی

    شما میتونید با استفاده از ترفند خاصی سوال هایی رو که اشتباه جواب دادید رو دوباره پاسخ بدید و این بار درست جواب بدید و محدودیت خاصی برای این مورد ندارید
    یعنی میتونید طوری عمل کنید ک همیشه صد در صد پاسخ صحیح بدید به سوالات و رقیبی هم جلو دار شما نخواهد بود

    البته برخی از گوشی ها این قابلیت رو دارند و نه همه اون ها

  20. سلام توروخدا کمک کنین بازیم باحریفم دو روز پیش تموم شده الان ک درخواست بازی میدم میگه بازی ناتمام دارید ونمیتونم بازی کنم چکارکنم لطفا راهنمایی کنید ضروریه????????

  21. سلام آخه چه وضعشه نسخه جدید ک خیلی داغونه پی ام نمیاد هنگ میکنه بجای بهتر شدن بدتر شده که توروخدا درستش کنین من عاشق این بازیم دلم نمیاد حذفش کنم اینطوری پیش بره بازی طرفداراشو ازدست میده

    1
    1
  22. سلام چرا توی نسخه جدید آواتارها انقد زشت شده توروخدامثل اول کنین خیلی بدشده آواتارها ??
    یه کاری کنید بشه عکس و وویس هم فرستاد مگه نمیگید که یک شبکه اجتماعی هم هست این امکانات رو هم لطفا اضاف کنید واقعا عالی میشه???
    چ امکاناتی اضاف شده ب نسخه جدید کسی میدونه؟؟؟

    1
    1
  23. چرت و پرت نگید لطفا باگی نداره شما دیدید حتما دکتر برید بهترین بازیه از کلش هم بهتره هرکی میگه بازی بدیه بره روانپزشک

    3
    1
  24. من گیمر حرفه ای هستم بازی های زیادی امتحان کردم این بازی ایده جالبی داره ولی هنوز خیلی ایراد داره
    اول اینکه سوالات بررسی نمیشه باید سازنده یه تیم برا بررسی بذاره نه اینکه بسپاره به بازیکنا تازه نظرات بازیکنا یا سوالاتی که ساختن هم بررسی نمیشه یا خیلی دیر بررسی میشه
    سرور بازی خیلی مزخرف هست اکثر اوقات پیام خطا در اتصال میاد و تا یه خرده شلوغ میشه دیگه نمیشه صفحه رو رفرش کرد واقعا رو مخه
    بعضی دسته بندی ها باید عوض بشه مثلا سینمای ایران و جهان جدا بشه خودرو یه فیلد اختصاصی داشته باشه و موارد دیگه
    اگه جایزه های بهتری در نظر گرفته بشه مطمئنا رقابت و طرفدارای بازی بیشتر میشه

  25. سلام. ای کاش بعضی موضوعات رو باهم ادغام میکردن. مثلا (اطلاعات عمومی و علم دانش) ، (فوتبال و ورزشی) ، (جغرافیا و طبیعت). چون در یه مجموعه هستن.

  26. مدافع کوییز

    سلام پیام ها پاک نمیشن هرکارمیکنم کسی میدونه چکاربایدکنم؟؟؟؟؟؟
    درضمن انقدبازی روموردتهاجم قرارندید همه ی ماازمشکلات بازی خبر داریم ومطمئنن سازنده هاهم بهترازمادرجریانن پس حتمارسیدگی میکنن من یک ساله ک بازی رودارم باوجوداینکه مشکلاتی داره عاشقشم لطفا یکم مراعات کنید وبامهربونی مشکلات رو ذکرکنید. اکثراهم چون بازی ملی هست اینطوری برخورد میکننداگر خارجی بود همه ی مشکلات رونادیده میگرفتید متاسفم ک ی عده میگن ازبازی ایرانی بیشترازاین نمیشه انتظارداشت

    1
    3
  27. ملت چقد بیکارن میشینن درباره این بازی سی صفحه میتایپن حال دارین بابا بیخیال بازیتونو بکنین نکردینم حال دارین میشینین اظهار نظر :/ 😐

    2
    2
  28. سلام،چت بازی خرابه حتما باید از بازی خارج بشم نت رو روشن خاموش کنم تا درست بشه،هرچند این راه همیشه جواب نمیده.یه مسیج ساده رو باید ده بار بنویسم تا بره.من خودم مدیر یه گروهم و زمانی که میخوام ساعت بازب رو اعلام کنم واقعا این مشکل آزارم میده.لطفا رسیدگی کنید،این بازی خیلی خوبه ولی با این مشکلاش داره طرفداراشو از دست میده.
    نام کاربری بازی:sheyda.h34

    1
    1
  29. به هیچ وجه لازم نیست سکه بخرین!بازی کنید و برنده شید تا سکه بهتون اضافه شه،کی مجبورتون کرده بخرید!دوم اینکه از بین 30هزار تا سوال،شاید 10تاش اشتباه باشه که اونم طراحش مردمن.
    من نمیدونم چرا هر بازی میاد یه سایت میزنه به فلان دلیل این بازی را انجام ندهید!!!بنظرم هرچی که باشه از کلش اف کلنز بهتره،مردم رو بیارن سمت این بازی آسیب هاش خیلی کمتره تا کلش آف کلنز

    2
    2
  30. هووووف کسایی که تا الان تقلب کردن برد کردن.. ما چی ک ی مدتیه اومدیم اکثر راه های تقلب رو بستن…خب پس اونا ک قبلا تقلب کردن چی؟

    1
    2
    1. مدافع کوییز

      داداش بردن وباختن ک مهم نیست مهم اینه ک اطلاعتمون بالا بره حالااگه بردم چاشنیش بشه ک عالی دوستان بخاطرباختن ناراحت نشین درعوض سعی کنیداون سوالات رویادبگیرید ک اطلاعاتتون خوب بشه مطمئنم هدف ازساخت این بازی هم بالابردن اطلاعاته

      3
      2
    2. هنوز راه تقلب برای عزیزان ایرانی د این بازی هست فقط کمی پیچیده ت شده
      یعنی شما فقط مجبورید از بازی خارج بشی و با یوزر پسورد دوباره وارد بشید

  31. یک مورد دیگه هم باید، تقلب در این بازی باشه. مخصوصا در لیگ. وقتی افرادی میان در 12 ثانیه، 12 تا جواب صحیح میدن. به نظرم روشی پیدا کردن که زمان بازی رو نگاه میداره و میشه رفت جوابها رو جستجو کرد.

  32. سلام.بازی کلا واسه من قط شده امروز هر کاری میکنم درست نمیشه؟چکار کنم ؟???????همش میزنه مشکل در بازی و در حال حل کردن مشکل؟چقدر طول میکشه حل شه

  33. اولین ایرادش کند بودنشه و ب سختی باز میشه
    دومی مربوط نبودن سوال ب دسته بندی سوال
    سومی گاهی پیش میاد پاسخ درست میدی ولی غلط رد میکنه ک خیلی وقتا باعث باخت میشه
    چهارمی یبار لوگوی لامبورگینی گاوه یه بار اسب

    1
    2
  34. از سازندگان رد خواست میشه دسته بندی سوالات رو عوض کنند ، مثلا لوگو و سینما و برنامه های کامپیوتر رو باهم نذارن ، چون اکثرا در در این موضوعات ضعیف هستن.

    1
    1
  35. شیایو «ایدا»

    این مشکلاتی که میگید آلان بیشترش حل شده و فقط مشکل دسته بندی حل نشده
    در ضمن این مشکل خریدن سکه رو همه ی بازی ها دارن و کسی باهاش مشکلی نداره ، این قانون بازیه اگه باهاش موافق نیستی نصب نکن
    عوض دستت درد نکنس ؟؟؟؟؟؟؟؟ کسی مجبورت کرده بازی کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟

    2
    3
  36. سلام من هررر بار که تو لیگ شرکت میکنم یساعت وقت جواب دادن داره یساعت کااامل ارور میده .یکم یاد بگیرید از کلش اف کلنز .که بهترین بازیه جهانه اینقدر تسلط بهش دارن که زمان اپدیت بازی رو هم از قبل میگن .الان اونهمه سکه ای که من برا لیگ میدم چی میشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH