محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی سال 2016 معرفی شدند

در سال 2016 بازی‌های موبایلی یک بار دیگر توانستند به بزرگترین منبع درآمد برای توسعه دهندگان تبدیل شوند. در واقع چیزی حدود 80 درصد از درآمد اپ‌استور و 90 درصد از درآمدهای گوگل پلی مربوط به این بخش می‌شود. هم‌چنین در بین سه ماهه انتهایی سال 2015 و سه ماهه پایانی سال 2016 رشدی 70 درصدی را در درآمدهای خالص حاصل از بازی شاهد بوده‌ایم و در این مدت توسعه دهندگان درآمدی 7.5 میلیارد دلاری را از این بخش داشته‌اند.

حدس زدن برترین‌های سال 2016 برای هر کاربری که از یک اسمارت‌فون بهره می‌برد کار چندان سختی نیست، بنابراین اصلا عجیب نیست که پوکیمون گو را به عنوان پرطرفدارترین بازی این سال بدانیم. این بازی از ابتدای عرضه خود در صدر لیست برترین‌های هر دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور بوده است. دومین عنوان نیز یکی دیگر از ساخته‌های نیتندو است، سوپر ماریو ران اگر چه تنها برای یک پلتفرم عرضه شده و هنوز به اندروید نیامده است اما در مجموع هر دو پلتفرم نیز توانسته در سه ماهه چهارم 2016 مقام اول و در لیست اپ استور برای سال 2016 مقام دوم را کسب کند.

دیگر عناوین پرطرفدار امسال را بازی‌هایی هم‌چون Clash Royale، جدیدترین ساخته سازنده کلش آو کلنز، slither.io و بازی‌هایی قدیمی هم‌چون Subway Surfers، Piano Tiles 2 و Candy Crush Saga تشکیل می‌دهند.

از نظر درآمدزایی رتبه نخست در اختیار Monster Strike قرار دارد. این بازی ژاپنی در سبک ماجراجویی و معمایی است و زمان عرضه آن به سال 2013 باز می‌گردد. Monster Strike در هر دو پلتفرم غالب بازار یعنی iOS و اندروید در رتبه نخست قرار دارد. دیگر بازی‌های پرفروش سال 2016 را عناوینی هم‌چون کلش آو کلنز، Game Of War و Mobile Strick در اختیار دارند. کلش رویال در فروشگاه نرم افزاری اپ‌استور فروش بهتری را به نسبت گوگل پلی داشته و حتی درآمدی بیش‌تر از پوکیمون گو را تجربه کرده است.

به هر حال سال 2016 سالی بزرگ برای بازی‌های موبایلی بود، پیش بینی می‌شود در سال 2017 و با عرضه سوپر ماریو ران برای اندروید در ماه مارس دوباره یک رکوردشکنی را شاهد باشیم، زیرا سال گذشته عرضه این بازی برای iOS با استقبالی بسیار گسترده مواجه شد. هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود بازی‌های قدیمی هم‌چنان به درآمدزایی خود ادامه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH