10 ساعت لوکس دنیا که شما را شگفت زده خواهند کرد!

طراحی ساعت‌ها جزو ظریف‌ترین، پیچیده‌ترین و مترقیانه‌ترین طراحی‌های ماشینی دنیاست. بخش‌های بی شمار، کوچک و متحرک به دقت تمام ساخته می‌شوند تا در یک ماشین بزرگ‌تر جای بگیرند، تلفیقی از هنر و علم مکانیک که به کار گرفته می‌شود تا روند پیشرفت انتزاعی زندگی بشر را نشان دهد. این ساعت‌های لوکس شما را با ابتکار، هوش و برچسب قیمت‌شان مبهوت خواهند کرد.

با به دست کردن این ساعت‌ها در عین حال که حسی شبیه به حس حضور در فیلم‌های تخیلی خواهید داشت، خاص بودن آن‌ها از جنبه هنری نیز از شما یک طرفدار کارهای هنری کلاسیک و مدرن خواهد ساخت که حاضرید هر چقدر که لازم است بپردازید تا فقط و فقط این شاهکارهای ساخت بشر را به کلکسیون خود بیفزایید. در زیر 10 تا از بی‌نظیرترین مدل‌های ساعت دنیا را برایتان گردآورده‌ایم و مطمئنیم که با دیدن تصاویر آن‌ها شگفت زده خواهید شد.

Devon Works Tread 1 Watch

devon-works-tread-1-watch_1

زمانی که برای اولین بار این مدل را از نزدیک دیدیم، امکان ساخت این محصول در نظرمان غیر ممکن آمد. آخر مگر می‌شد محصولی به این ظرافت، دقت و زیبایی از کنار هم قرار دادن چند قطعه مکانیکی به وجود آمده باشد؟ با دیدن زیبایی خیره کننده این کار هنری بر دستان متمولان ساعت دوست از نوع لوکسش، متوجه شدیم که در خواب به سر نمی‌بریم! صفحه روییDevon Works Tread 1 Watch از 4 نوار مجزا و به هم بافته شده تشکیل شده که به نرمی در کنار هم حرکت کرده و زمان را نشان می‌دهند. این ساعت که ساخت یک شرکت هوا فضا بوده، تحت تاثیر فرهنگ فیلم سازی لس آنجلس است و محل تولدش هم همین شهر است.

devon-works-tread-1-watch_3

[divide style=”2″]

Urwerk White Shark Watch

urwerk-white-shark-ur-202_1

این ساعت نسخه ویژه‌ای از مدل مشهور Urwerk UR-202 است. کاری هنری و خیره کننده با یک صفحه مثلثی شکل چرخان که در واقع شبیه به نشان تجاری این برند نیز است. Urwerk White Shark Watch از نظر کیفیتی درجایگاه بسیار بالاتری از UR-202 قرار می‌گیرد. الگوهای رنگی نئونی و روشن در 202، جای خود را به طرح تک رنگ با بخش‌هایی به رنگ قرمز در این محصول داده است.

urwerk-white-shark-ur-202_3

[divide style=”2″]

MB&F HM3 Frog Watch

mbandf-hm3-frog-watch_1

مکسی‌میلیان بوسر طراح و سازنده این ساعت بوده که نام آن را نیز از دو زیست محبوب یعنی قورباغه گرفته است. دو گنبد برجسته متحرک در قسمت بالایی دستگاه، وظیفه نمایش ساعت و دقیقه را بر عهده دارند و با نگاه به آن‌ها حس نگاه به چشمان قورباغه به انسان دست می‌دهد!
چیزی که در طراحی این ساعت از آن الهام گرفته شده است، به جدیت طراحی و ساخت آن نیست. شاید با شنیدن نام آن اولین تصویری که در ذهن شما نقش می‌بندد تصویر جالبی نباشد، اما با نگاه به طراحی آن ثانیه‌ای طول نخواهد کشید که جذب زیبایی، ظرافت، دقت و شکوهمندی‌اش خواهید شد.
صفحات عددی زیر دو گنبد کریستالی از جنس آلومینیوم آسیاب هستند که هر کدام به اندازه نیم گرم وزن دارند و به خوبی باعث تعادل ساعت بر روی مچ دست می‌شوند. در نتیجه ترکیب حس شوخ طبعی طراح و زیبایی و دقت سازنده است که گاه شماری برای تمام زمان‌ها با این شکوه ساخته می‌شود.

mbandf-hm3-frog-watch_3

[divide style=”2″]

Moon Ivader Watch by Romaine Jerome

Romaine-Jerome-Moon-Ivader-Watch-Concept-2

این ساعت سوئیسی تلفیقی از پیچیدگی و ساده گرایی است. آنچه به نظر می‌رسد، این است که گیره‌های قدرتمندی که در چهار گوشه این ساعت قرار گرفته‌اند به نوار صلیبی شکل زیر اعداد محکم شده‌اند. همین طرح نواری احساس قدرت و عظمت به آن می‌دهد.
موفقیت این مدل در طراحی، مدیون قرارگیری اجزی آن در کنار هم، به سادگی محض است بدون آنکه دچار پیچیدگی غیر ضروری در طراحی شود. البته یکی از دلایل این سادگی تک رنگ بودن طرح آن نیز است. نامش که ماه است و در زیبایی چیزی از آن کم ندارد، پس برای سفر بعدی به ماه انتخاب خوبی خواهد بود!

Romaine-Jerome-Moon-Ivader-Watch-Concept-1

[divide style=”2″]

Pininfarina Bovet Ottana Tourbillon Watch

Pininfarina-Bovet-Ottana-Tourbillon-Watch-1

این محصول زیبا تنها یکی از چند عضو دنیای لوکس ساعت‌هاست که ترکیبی از طراحی ساعت‌های بسیار مرغوب و ماشین‌های اسپرت است.
این ساعت با زیبایی مرگ آورش توسط کمپانی طراحی ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده است. کمپانی‌ای که مسئولیت طراحی برخی از گران‌ترین اتومبیل‌های دنیا را بر عهده دارد.
اتومبیل‌های ساخت شرکت‌هایی همچون فراری، مازراتی، رولز رویس، آلفا رومئو و دیگر برندهای مشهور. همین کافی‌ست تا بدانید با چه محصولی روبرو هستید. ساعتی مچی یا جیبی که در اطراف آن چرخ‌ها و شماره‌ها قرار گرفته‌اند با نگاه کردن به آن‌ها لذت گذشت زمان را احساس می‌کنید. اگر شما جزو آن دسته افراد خوش شانس دنیا هستید که فرصت سوار شدن بر یکی از طراحی‌های پینین فارینا را داشته‌اید، آن را با به دست کردن این ساعت تکمیل کنید.

Pininfarina-Bovet-Ottana-Tourbillon-Watch-3

[divide style=”2″]

De facto One Hand Watches

Defakto-One-Hand-Watches-1

خب در توصیف این ساعت نه چندان زیبا رو همین بس که نامش در خور زیبایی‌هایش است. به بینایی خود اعتماد کنید. درست دیدید، این مدل تنها یک عقربه دارد که برای نشان دادن ساعت تعبیه شده است. در تصویر، این مدل حدودا ساعت 7:30 را نشان می‌دهد. پس مسلما متوجه شده‌اید که این ساعت زمان دقیق را به شما نشان نمی‌دهد! شاید برای بعضی از افراد همین حدود کافی باشد. واقعا چه لزومی دارد زمان دقیق را بدانیم؟

Defakto-One-Hand-Watches-3

[divide style=”2″]

Bell & Ross x Peugeot Watch

bell-and-ross-for-peugeot-sr1_1

ظاهرا پیوند اتومبیل‌ها و ساعت‌ها هنوز ادامه دارد. Bell & Ross x Peugeot Watch یکی از محصولات همکاری دو برند Bell و Peugeot است. صفحه رویی برآمده و بزرگ این ساعت نمایانگر نشان تجاری Bell&Ross است که البته به خاطر فلز به کار رفته در اطراف آن، مردانگی از سرو رویش می‌ریزد! پرچ‌های طراحی شده در گوشه‌ها از علامت‌های ویژه ساعت‌های bell & Ross است که به قدرت و عظمت آن‌ها می‌افزاید.

bell-and-ross-for-peugeot-sr1_2

[divide style=”2″]

Bugatti Super Sport Watch by Parmigiani

Bugatti-Super-Sport-by-Parmigiani-1

قطعا سریع‌ترین ماشین دنیا به یک ساعت ست هم نیاز دارد. Bugatti Super Sport Watch by Parmigiani به عنوان سریع‌ترن ساعت دنیا شناخته می‌شود که در سال عرضه‌اش جزو گران‌ترین‌ها هم بود. خب اگر آن قدر دارا هستید که صدها میلیون تومان هزینه داشتن یکی از مدل‌های بوگاتی کنید، خواهش می‌کنم حدود 300 هزار دلار هم برای خرید این ساعت زیبا کنار بگذارید! خاص بودن این ساعت با تعداد کم تولیدش چند برابر شده است. تنها 200 مورد از این ساعت در سرتاسر دنیا تولید شده است؛ پس فرصت را ازدست ندهید و قلک‌هایتان را بشکنید!

Bugatti-Super-Sport-by-Parmigiani-2

[divide style=”2″]

Ralph Lauren Sporting Watch

Ralph-Lauren-Sporting-Watch-1

حرف بوگاتی شد بگذارید بگویم که طراحی Ralph Lauren Sporting Watch از مدل 57SC Atlantic بوگاتی الهام گرفته شده است. رالف لارن یک کلکسیونر ماشین خوش سلیقه بوده که 57SC Atlantic مدل مورد علاقه‌اش است. قاب این ساعت از جنس چوب نارون است که دور صفحه فلزی اعداد را احاطه کرده است. دقیقا شبیه به آنچه در پنل ابزار بوگاتی می‌بینید.

Ralph-Lauren-Sporting-Watch-2

[divide style=”2″]

MBandF HM4 Thunderbolt Watch

MBandF-HM4-Thunderbolt-Watch-4

در سالی که این مدل عرضه شد قطعا اعتراف به اینکه از این مدل نوع بهتری هم وجود داشته است دشوار خواهد بود. مکسی میلیان بوسر سال پر مشغله‌ای را پشت سر گذاشته بود. MBandF HM4 Thunderbolt Watch الهام گرفته از علاقه کودکی طراح به هوانوردی بوده است. در سال‌های اولیه زندگی، او علاقه زیادی به ساخت هواپیماهای مدل داشته است. طراحی این ساعت هم بسیار شبیه به دو جت است که یکی از آن‌ها ساعت و دقیقه و دیگری وضعیت ذخیره انرژی را نشان می‌دهد. طرح کلی ساعت بیشتر شبیه به یک اسلحه فرا زمانی است که به دستانتان بسته‌اید و آماده شلیک است! شاید همه شما با نظر من موافق نباشید اما از دیدگاه من HM4 بهترین ساعت این مقاله است.

MBandF-HM4-Thunderbolt-Watch-1

شما از کدام یک از این ساعت‌های فوق‌العاده و شگفت انگیز خوشتان آمده است؟! آیا حاضرید قیمت‌های چند صد میلیون تومانی برای داشتن هر کدام از این مدل‌ها را پرداخت کنید و یا فقط ترجیح می‌دهید مثل ما، تصاویر آن‌ها را نگاه کرده و لذت ببرید؟!

18 در مورد “10 ساعت لوکس دنیا که شما را شگفت زده خواهند کرد!”

  1. از نظر من چهار مدل از ساعت ها واقعآ زیبا و هنری هستند،من عاشق طرح های مکسی میلیان شدم.مدل های زیر بی نظیرند:
    Urwerk White Shark Watch

    MBandF HM4 Thunderbolt Watch

    Bugatti Super Sport Watch by Parmigiani

    Pininfarina Bovet Ottana Tourbillon Watch

  2. عالی بود. وقت طلاست , این ساعت ها هم معدن طلا !! یادش بخیر یه زمانی مچ دستمون رو گاز می گرفتیم و با خودکار عقربه می کشیدیم. چقدر ساده زیست بودیم 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH