ضرر 244 میلیون دلاری ال‌جی به‌علت فروش ضعیف ال‌جی G5

درحالی‌که سامسونگ موفق به کسب بهترین درآمد سه‌ماهه خود بعد از 3 سال شده است، ال‌جی نتایج جالبی را در سه‌ماهه چهارم 2016 کسب نکرده است. ال‌جی اعلام کرده که این شرکت در این بازه زمانی 223.98 میلیون دلار ضرردهی داشته که علت آن عملکرد ضعیف بخش موبایل است.

این شرکت کره‌ای موفق به کسب 12.79 میلیارد دلار درآمد در سه‌ماهه چهارم سال 2016 شده که نسبت به سه‌ماهه قبل و سال گذشته به‌ترتیب افزایشی 11.7 و 1.5 درصدی داشته است ولی ضرردهی در سه‌ماهه چهارم 2016 تفاوت زیادی با سود 348.9 میلیون دلاری در سه‌ماهه چهارم سال 2015 دارد.

این شرکت در درجه اول بخش موبایل خود را مقصر این ضرردهی می‌داند و بعد از آن قسمت قطعات خودرو باعث این مشکل شده است. بخش ارتباطات موبایل ال‌جی که مدیریت تجارت گوشی‌های هوشمند را برعهده دارد، درآمدی بالغ بر 2.51 میلیارد دلاری در سه‌ماهه چهارم سال 2016 داشته که نسبت به سه‌ماهه گذشته افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد ولی نسبت به سال قبل کاهشی 23 درصدی داشته است.

ال‌جی پرچمدار سال گذشته خود یعنی G5 را با طراحی ماژولار معرفی و روانه بازار کرد و تبلیغات زیادی برای آن صورت گرفت، به‌طوری که این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده که:

به‌علت فروش ضعیف و ناامیدکننده ال‌جی G5 و سرمایه‌گذاری زیاد بر روی بازاریابی، سوددهی این بخش با مشکل مواجه شده است.

یکی از نکات جالب، عدم اعلام میزان فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال 2016 است، درحالی‌که ال‌جی در سال‌های 2014 و 2015 به‌ترتیب موفق به فروش 59.1 و 59.7 میلیون واحد گوشی هوشمند شده بود (شیائومی نیز میزان فروش خود در سال 2016 را اعلام نکرده است). ال‌جی درگذشته به فروش بالای فبلت پرچم‌دار V20 اشاره کرده بود.

فروش ضعیف باعث عملکرد بد این شرکت در سه‌ماهه دوم و سوم شده، درنتیجه امکان تغییر این روند توسط پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی G6 تقریبا شبیه به معجزه است. براساس تصاویر منتشر شده از این گوشی هوشمند، با یک دستگاه بدون حاشیه نمایشگر و نسبت تصویر 1:20 طرف هستیم. این مدل در نمایشگاه MWC در ماه آینده معرفی خواهد شد. سامسونگ در این نمایشگاه از گلکسی S8 رونمایی نخواهد کرد، درنتیجه این نمایشگاه موقعیت مناسبی برای ال‌جی خواهد بود تا عملکرد نامناسب سال گذشته خود را بهبود بخشد.

در قسمت خودرو، ال‌جی در حال همکاری با شرکت Chevy برای تولید خودروی الکتریکی است. درحالی‌که این بخش شاهد رشد 64 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته (749.2 میلیون دلار) بوده ولی به‌علت سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه، ضرردهی 12.5 میلیون دلاری در سه‌ماهه چهارم سال 2016 داشته است. ال‌جی امید دارد که این هزینه در بخش تحقیق و توسعه باعث سوددهی آن در سال 2017 شود.

ال‌جی در سال 2016 عملکرد مناسبی نداشته و این شرکت کره‌ای خواهان جبران این مشکل با رشد قابل‌توجه سود در سال 2017 است.

1 در مورد “ضرر 244 میلیون دلاری ال‌جی به‌علت فروش ضعیف ال‌جی G5”

  1. خیلی معلوم بود که این گوشی با این طراحی مزخرف و ضعیف حرفی واسه گفتن نداشته باشه در ضمن مشکل هم زیاد داشت از جمله افتادن سایه کیبورد رو صفحه نمایش ….باتری متوسط ..خوانایی کم زیر نور خورشید …ماژولهای بی مورد و بیفایده .حیف طراحی الجی جی ۳ و جی ۲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH