نخستین موبایل دنیا با نمایشگر تاشو توسط سامسونگ معرفی خواهد شد

قدم بعدی برای تکامل اسمارت‌فون‌ها را باید حضور گوشی‌های تاشو در بازار دانست. شرکت‌های بزرگی چون اپل، مایکروسافت و ال‌جی، از چندین سال قبل پتنت‌هایی را با این مضمون به ثبت رسانده‌اند اما هیچ‌کدام از آنها جسارت به تولید رساندن آن را نداشتند.

اما این رویه ممکن است تا پایان سال جاری میلادی تغییر کند چراکه یکی از کمپانی‌های زنجیره تأمین کننده قطعات سامسونگ اعلام کرده که این کمپانی در حال کار بر روی نخستین گوشی تاشوی دنیا بوده و در سه ماهه پایانی سال 2017 تولید آن را به‌صورت محدود آغاز خواهد کرد.

البته پیش‌ازاین برخی گزارشات خبر از رونمایی سامسونگ از این محصول در رویداد MWC 2017 می‌دادند. انتظار می‌رود گوشی تاشو سامسونگ از نمایشگر AMOLED بهره بگیرد اما از سایر مشخصات آن اطلاعی در دسترس نیست.

همان‌طور که گفتیم سامسونگ تولید این محصول را در اواخر سال 2017 و با تعداد محدود آغاز می‌کند و تولید انبوه آن به سال آینده موکول خواهد شد چراکه هنوز مشکلاتی در رابطه با ساخت کاور پلاستیکی پلی آمید آن وجود دارد.

این کاور پلاستیکی که با نام PI شناخته می‌شود، اصلی‌ترین ماده برای ساخت یک گوشی تاشو است و سامسونگ همچنان در حال کار بر روی PI است تا کیفیت و قابلیت اطمینان آن را افزایش دهد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که سامسونگ توانایی تولید انبوه آن را پیش از نیمه دوم سال 2018 داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH