ال‌جی استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ در G6 را تایید کرد

اگر شما هم از کسانی هستید که هنوز امید دارید که ال‌جی G6 با اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه شود، زمان آن فرا رسیده که امید خود را رها کنید. پیش از این اخباری منتشر شده بود که نشان میداد که تمام تولید اسنپدراگون ۸۳۵ را سامسونگ مصرف خواهد کرد و دیگر سازندگان نمی‌توانند تا چند ماه از این چیپست در محصولاتشان استفاده کنند. برخی امید داشتند که این خبر اشتباه از آب درآید، اما باید امید خود را رها کنند.

تصویری که در پایین مقاله مشاهده می‌کنید، از منابع محرمانه ال‌جی در مورد G6 گرفته شده است. این تصویر برخی از مشخصات فنی ال‌جی G6 را به ما نشان می‌دهد. بنابر این تصویر، پرچمدار جدید ال‌جی در برابر آب و گرد و خاک مقاوم بوده و نمایشگر آن Full Vision نام خواهد داشت. همچنین حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد.

اما مهمترین نکته این تصویر این است که تایید می‌کند چیپست بکار رفته در G6، اسنپدراگون ۸۲۱ خواهد بود. دلیل آن نیز همانیست که قبلا عنوان شده است. به دلیل فروش احتمالی بالای گلکسی S8، تمام تولید اسنپدراگون ۸۳۵ برای سامسونگ خواهد بود و اگر گوشی دیگری بخواهد از این چیپست استفاده کند باید تا ماه مه یا حتی ژوئن رونمایی خود را عقب بیندازد. حتی در آن زمان نیز کارخانه‌های سامسونگ تنها قادر خواهند بود که بجز گلکسی S8، تنها برای یک محصول دیگر اسنپدراگون ۸۳۵ تولید کنند. هنوز مشخص نیست که کمپانی دوم کدام کمپانی خواهد بود. با این تفاسیر، یا باید دیگر تولیدکنندگان به چیپست‌های قدیمی‌تر اکتفا کنند و یا تولیدکنندگان چیپست باید تولید خود را به شدت افزایش دهند که چندان محتمل بنظر نمی‌رسد، چون اسنپدراگون ۸۳۵ از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند و کمتر شرکتی قابلیت تولید در این ابعاد را دارد. در حقیقت، در حال حاضر تنها سامسونگ می‌تواند این کار را انجام دهد. به این ترتیب، اگر ال‌جی بخواهد از اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کند، باید عرضه G6 را حداقل سه ماه عقب بیندازد و این بدان معناست که ال‌جی فروش بسیاری را از دست خواهد داد.

از طرف دیگر، استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ باعث می‌شود که ال‌جی G6 در برابر گلکسی S8 دست برتر را داشته باشد. در زمان عرضه گلکسی S8، ال‌جی G6 تقریبا در تمام بازارهای موجود عرضه شده است و این ممکن است به فروش آن کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH