9 مهارتی که ارزش رزومه شما را بالا می‌برد

قطعا جست‌وجو برای یک شغل جدید کار سختی است. همچنین تهیه یک رزومه و کاور لتر (Cover Letter) خوب و نیز رقابت با افراد دیگری که خواهان آن شغل هستند، مشکل است.

اگر رزومه شما قوی بوده و تجربیات مرتبطی را در خود گنجانده، خوب است که به مهارت‌های زیر هم نگاهی بیندازید و اگر در مورد آنها اطلاعات ندارید، آن‌ها را فراگرفته و به رزومه خود پیوست کنید. مهارت‌های شما می‌توانند شما را از سایر متقاضیان متمایز کرده و نظر کارفرما را نسب به شما تغییر دهد.

قصد داریم 9 مهارتی را معرفی کنیم که در انواع شغل‌ها کارایی زیادی داشته و ارزش ذکر کردن در رزومه را دارند.

1. فتوشاپ

اگر به دنبال شغلی هستید که به ویرایش عکس و نیز طراحی گرافیکی نیاز دارد، داشتن اطلاعات نسبی از فتوشاپ امری ضروری به نظر می‌رسد. می‌توانید برای یادگیری فتوشاپ از فیلم‌های آموزشی و یا روش‌های دیگر بهره بگیرید.

2. مایکروسافت اکسل


افرادی که با امور مالی سروکار دارند، روزانه بسیاری از وقت خود را صرف ورود اطلاعات به برگه‌های اکسل مایکروسافت می‌کنند. بنابراین یادگیری آن بسیار بااهمیت است. در اکسل ابزار مختلفی چون فرمول نویسی در اختیار دارید که در صرفه‌جویی زمان کمک شایانی به شما خواهند کرد.

3. دانستن یک زبان خارجی


یادگیری یک زبان خارجی کار چندان ساده‌ای نیست اما می‌تواند ذهن شما را پرورش دهد. قطعاً دانستن و یادگیری یک زبان غیر مادری فواید دیگری هم دارد ازجمله تقویت حافظه و عملکرد بهتر ذهن. به‌علاوه افرادی که چنین قابلیتی دارند، سریع‌تر جذب جایگاه‌های شغلی خواهند شد.

4. توسعه وب

داشتن مهارت‌های پایه توسعه دهندگی وب، در مشاغل مختلفی کاربرد خود را نشان می‌دهد. HTML و CSS ازجمله زبان‌های مشهور هستند و در کنار آنها، JavaScript است که بسیار ساده‌تر بوده و یادگیری آن یک بازی برد-برد برای تازه‌کارها محسوب می‌شود.

5. وردپرس (WordPress)

مهم نیست که شما یک تازه‌کار هستید و یا اینکه مدتی از استخدام شما می‌گذرد. باید بگوییم که دانستن مبانی ورد پرس برای تمام افرادی که برای یک وب‌سایت کار می‌کنند لازم است. هر سیستم مدیریت محتوایی (CMS) ممکن است در وب‌سایت های مختلف، متفاوت باشد. اما وردپرس را می‌توان به‌عنوان نخستین قدم آموخت.

6. سخنرانی عمومی


اهمیتی ندارد که شما در چه صنعتی مشغول به‌کار هستید، اتفاقی که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد این است که باید گاهی در برابر جمعیتی از افراد به سخنرانی بپردازند. برخی از افراد مهارت‌های لازم برای سخنرانی را دارند اما اگر شما این‌گونه نیستید، بهتر است برای یادگیری آن‌ وقت بگذارید.

7. سئو (SEO)


در نظر داشته باشید که اگر پیشرفت کار شما با تعداد بازدیدهای سایت ارتباط مستقیم دارد، دانستن سئو سایت یا همان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو امری ضروری جلوه می‌کند. یادگیری سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازدیدهای خود را بالا برده و درنتیجه کسب‌وکار خود را رونق دهید.

8. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

اگر علاقه‌ای به سئو ندارید، می‌توانید نگاهی هم به گوگل آنالیتیکس بیندازید. اگر به دنبال راهی برای بهبود کیفیت نوشته‌های خود هستید، به سراغ این سرویس بروید. گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدیدکنندگان یک وب‌سایت را نشان می‌دهد.

این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران واردشده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارایه می‌کند. به‌ این‌ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

9. مدیریت تولید

مدیریت تولید یک فعالیت درون‌سازمانی است که از پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می‌شود. مدیر تولید همواره دغدغه توسعه محصول و بازاریابی محصول را دارد و این دو فعالیت نهایتا منجر به افزایش درآمد، افزایش سهم بازار و افزایش حاشیه سود خواهند شد.

ارایه یک ایده جذاب به‌ویژه در مقابل سرمایه‌گذاران احتمالی کار دشواری است. فرقی نمی‌کند که در تیم بازاریابی یک استارت آپ هستید و یا قصد دارید که محصول خود را در رسانه‌های گروهی معرفی کنید. برای این کار لازم است به کسب مهارت‌های لازم و البته شنیدن تجربیات دیگران بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH