چگونه دستگاه‌های متصل به حساب گوگل خود را شناسایی کنیم؟

داشتن یک حساب گوگل امروزه یک نیاز مبرم و واجب است؛ مخصوصا وقتی که برای انجام هر کاری در تلفن‌های هوشمند خود به یک حساب گوگل نیاز داریم. در این مطلب قصد داریم دستگاه‌های متصل به حساب گوگل و امنیت این حساب‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

شاید برای شما این اتفاق افتاده که فعالیت مشکوکی در حساب گوگل خود دیده باشید. بعضی‌ها می‌گویند که اطلاعات گوشی‌شان پاک شده یا این‌که یک نفر با حساب من در بازی ثبت نام کرده و غیره. همه این‌ها زمانی رخ می‌دهد که دیگران به حساب شما دسترسی داشته باشند. حالا ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از شر همه این مشکلات خلاص شوید.

گوگل یک بخش Devices and activity در حساب‌های جیمیل قرار داده که با آن می‌توانید بفهمید که چه دستگاه‌هایی به حساب شما متصل هستند و آخرین فعالیت‌های حساب شما مربوط به چه زمان و مکانی است. برای رفتن به این بخش به این لینک مراجعه کنید.

معمولا ابتدا باید با وارد کردن اطلاعات حساب خود وارد شوید اما ممکن است به دلیل این‌که قبلا وارد حساب خود شده باشید مستقیما به صفحه امنیت حساب خود وارد شوید. به هر حال بعد از وارد شدن با چنین صفحه‌ای مواجه می‌شوید.

در این صفحه تمام دستگاه‌هایی را که تا 28 روز گذشته به حساب شما متصل شده بودند خواهید دید. اولین مورد هم دستگاهی است که در حال حاضر با آن وارد حساب خود شده‌اید. به دقت همه چیز را در این قسمت ببینید. اگر مورد مشکوکی وجود دارد یا عامل خارجی را می‌بینید که از اطلاعاتتان استفاده می‌کرده و به حساب وارد می‌شده می‌توانید به سادگی با کلیک بر روی دستگاه مورد نظر و سپس کلیک روی دکمه قرمز Remove آن‌ها را از حسابتان جدا کنید.

اگر پس از کلیک روی دستگاه مورد نظر دکمه Remove وجود نداشت به این معناست که این دستگاه دیگر به اکانت گوگل شما متصل نیست. ضمنا این روش تنها در صورتی قابل استفاده است که دستگاه مورد نظر هم‌چنان به حساب گوگل شما دسترسی داشته باشد. یعنی باید اکانت گوگل شما در دستگاهی که می‌خواهید دسترسی آن را متوقف کنید در تنظیمات و در قسمت حساب‌ها وجود داشته باشد. برای مثال اگر فردی یک‌ بار با اکانت گوگل شما به بازی‌هایی مانند Clash of Clans متصل شده باشد از این روش امکان قطع دسترسی وجود ندارد.

البته این را هم اضافه می‌کنم همیشه به مکانی که برای هر دستگاه نمایش داده می‌شود اعتماد نکنید. برای مثال تصویر بالایی را که متعلق به حساب گوگل من است مشاهده می‌کنید. برای دستگاه رایانه‌ای که اکنون با آن به حساب گوگل متصل هستم استان تهران و در پایین‌تر که زمانی قبل‌تر را نشان می‌دهد استان قم را می‌بینید؛ در صورتی که من در استان مازندران زندگی می‌کنم و از آن‌جا این مطلب را می‌نویسم. البته این به معنای آن نیست که گوگل همیشه مکان دستگاه را اشتباه نمایش می‌دهد اما امکان اشتباه وجود دارد. برای اطمینان کامل نیز همیشه سعی کنید با کلیک روی دستگاه مورد نظر اطلاعاتی مانند مرورگر در حال استفاده و آخرین زمان استفاده از آن را ببینید تا مطمئن شوید اشتباهی صورت نگرفته است.

اگر هم قصد دارید حساب خود را امن‌تر کنید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. بعد از آن وارد چنین صفحه‌ای خواهید شد.

در بخش اول می‌توانید شماره تلفن همراه خود را به گوگل بدهید تا رمزهای یک‌بار مصرف را به صورت پیام کوتاه به شماره شما ارسال کند تا تایید کنید کسی که می‌خواهد وارد حساب گوگل شما شود خودتان هستید. هم‌چنین در این بخش می‌توانید یک ایمیل پشتیبان تعیین کنید که در مواقع ضروری بتوانید از آن برای دسترسی به حساب خود استفاده کنید. بعد از این‌که این بخش‌ها را تکمیل کردید روی گزینه تمام کلیک کنید.

در بخش دوم تمام دستگاه‌های متصل را می‌بینید که اگر مورد مشکوکی دیدید آنها را با کلیک روی گزینه “به نظر می‌رسد مشکلی پیش آمده است” بررسی کنید. در ابتدا به شما پیشنهاد می‌شود رمز عبور خود را تغییر دهید. اگر مایل به تغییر گذرواژه خود هستید آن را تغییر دهید در غیر این صورت از آن رد شوید. اگر هم مشکل خاصی در این بخش ندیدید روی عبارت ” به نظر خوب است” کلیک کنید.

در بخش سوم هم برنامه‌هایی را می‌بینید که با مجوزهایی که شما تایید کردید قادرند به اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند. اگر می‌خواهید دسترسی هر کدام از این برنامه‌ها را متوقف کنید باید روی کلمه “برداشتن” جلوی هر کدام از آن‌ها کلیک کنید. با این کار دیگر برنامه مورد نظر به اطلاعات حساب شما دسترسی نخواهد داشت. در پایان هم روی تمام کلیک کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت بیشتر حسابتان هر چند وقت یک‌بار (مثلا هر ماه) رمز عبور آن را تغییر دهید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید امنیت حساب خود را افزایش دهید.

7 در مورد “چگونه دستگاه‌های متصل به حساب گوگل خود را شناسایی کنیم؟”

  1. چرا در برنامه فروشگاه گوگل قسمت بروز رسانی بغیر از دستگاه من
    دو تا دستگاه دیگر همراه با سیمکارت که حتی تاریخ ثبت هم نوشته
    ثبت شده؟ قسمت نمایش دستگاه. لطفا راهنمایی کنید

    1
    2
  2. واقعا ازتون ممنون
    من متوجه جیمیل ها و پیام هایی که خودم نفرستاده بودم شدم
    و خب بعد خوندن این متن متوجه شدم شخص دیگه‌ای هم از جیمیلم استفاده میکنه و مسدودش کردم

  3. من اکانتم به سوپرسل وصله بعد یه پسره میاد توش باز رمزمو عوض میکنم میاد هرکاری کردم نشد یه کاری کنید لطفا

    1
    15
  4. سلام یکی کلش من رو هک کرده این راهی ک شما گفتید رو انجام دادم ولی بازم ب اکانتم دسترسی داره.راهی هست ک دیگه ب اکانت کلشم دسترسی پیدا نکنه

    4
    19

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH