چرا گوشی هوشمند تاشو سامسونگ هنوز راهی بازار نشده است؟!

اگر شما خواهان دانستن این قضیه هستید که چرا سامسونگ بعد از معرفی نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر YOUM در سال 2013 هنوز از یک دستگاه تجاری مجهز به این پنل رونمایی نکرده است، باید به شما بگوییم که براساس گفته‌های یک نشریه‌ای کره‌ای در داخل این شرکت مبارزات برای ارایه نمونه نهایی در جریان است. در نمایشگاه CES 2013 سامسونگ از یک نمونه اولیه با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر رونمایی کرد که شباهت زیادی به دستگاه‌های Edge این برند با پنل‌های خمیده داشت، البته دستگاه موردنظر به طور کامل خم شده و همچنان قادر به نمایش تصویر بود.

از آن زمان، تعداد فراوانی پتنت و ایده برای نحوه عملکرد این دستگاه‌ها و خم و باز شدنشان توسط این برند ثبت شده است و اخیرا نیز رسانه‌های کره‌ای خبری مبنی بر آمادگی سامسونگ برای تولید هزاران نمونه برای سه‌ماهه سوم و ارایه آن برای شرکای تجاری و گرفتن بازخورد از آن‌ها، منتشر کرده‌اند. گفته شده که تلفن‌های تاشو یک حس فوق‌العاده لوکس را به کاربر منتقل کرده و آن را از رقبا کاملا متمایز می‌سازد.

تحلیلگران و محققان ادعا می‌کنند به علت موانع پیش روی سامسونگ، نباید انتظار ارایه سریع چنین دستگاه‌هایی را از این برند داشت. به‌نظر می‌رسد که بخش تحقیق و توسعه سامسونگ که در یک دهه اخیر در حال کار بر روی نمایشگرهای تاشو بوده، هنوز قادر به تولید انبوه گوشی هوشمند مجهز به این نوع پنل نیستند. باتوجه به شکست گلکسی نوت 7، منابع ادعا می‌کنند که سامسونگ خواهان خطرپذیری کمتر است.

به‌عنوان مثال سامسونگ خواهان تولید دستگاه‌های بسیار بسیار نازک است که حتی در زمان خم شدن نیز ضخامتی بیش از 10 میلی‌متر نداشته باشند. باتوجه به نحوه خم شدن این پنل، حداقل شعاع باید 3 میلی‌متر باشد که نتیجه آن ضخامت 4 میلی‌متری دستگاه خواهد بود. این ضخامت مدل موردنظر را تبدیل به باریک‌ترین دستگاه موجود در بازار می‌کند که آن را باید برای ارایه در بازار دستگاه‌های فوق‌العاده لوکس در نظر گرفت. یکی از مشکلات پیش روی سامسونگ، دوام این نوع دستگاه‌ها بوده چراکه برای افزایش مقاومت باید از مواد بادوام و سخت استفاده کرد که نتیجه آن ایجاد مشکل در روند خم شدن دستگاه است. در حال حاضر تولیدکنندگان از چسب برای اتصال پنل به شاسی استفاده می‌کنند، این چسب باید بسیار بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر باشد تا بعد از صدها یا هزاران بار خم شدن دستگاه مشکلی برای آن ایجاد نشود، البته شاید تولیدکنندگان در حال کار بر روی روشی جدید برای این اتصال هستند.

درحالی‌که ما هیچ شکی در توانایی مهندسی سامسونگ نداریم، منابع داخلی اضافه می‌کنند که:

به نمایش گذاشتن این نوع فناوری در یک رویداد کار آسانی تلقی می‌شود ولی تجاری کردن این ایده یک پروسه جداگانه و متفاوتی را طلب می‌کند.

به نظر ما نمی‌توان انتظار داشت که امسال دستگاه‌های تاشو برای فروش عرضه شوند ولی علاقه داریم که با پیشرفت این تکنولوژی توسط سامسونگ آشنایی بیشتری داشته باشیم. براساس شایعات امیدواریم که با یک نمونه کاربردی در پاییز امسال ملاقات کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH