مترجم گوگل

اپلیکیشن Google Translate با دو قابلیت جدید و کاربردی بروزرسانی شد!

مترجم گوگل (Google Translate) یکی از پرکاربردترین ابزارها برای ترجمه متون، سایت‌ها، تصاویر و… است. برخلاف دیگر ابزار‌های ترجمه که از جملات از پیش تعیین شده استفاده می‌کنند، مترجم گوگل از واژگان و ترجمه اختصاصی خودش برای برگرداندن متن، تصویر یا … به زبان مورد نظر شما بهره می‌گیرد.

این ابزار در طی سالهای اخیر چنان قدرتمند و کاربردی شده، که بسیاری از کارشناسان معتقدند که مترجم گوگل می‌تواند به عنوان انقلابی در صنعت زبان منجر شود. علاوه بر سادگی، این مترجم از سرعت بالا و قابل قبولی نیز برخوردار است. همچنین کمپانی گوگل نیز با ارایه بروزرسانی‌‌های مناسب به دنبال بهبود بیشتر این مترجم است. اگر شما نیز جز آن دسته از کاربرانی هستید که از اپلیکیشن مترجم گوگل استفاده می‌کنید باید بدانید که گوگل این برنامه را با اضافه کردن دو قابلیت جدید بروزرسانی کرده است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به بررسی این ویژگی‌های جدید بپردازیم.

نرم‌افزار موبایل مترجم گوگل با دو ویژگی جدید همراه شده است. می‌توان گفت مهمترین قابلیت جدید این اپلیکیشن در نسخه 5.8 اضافه شدن تعریف کلمات در زیر آنها است. پیش از این در نسخه‌های قبلی این برنامه گوگل تنها ترجمه‌ای از کلمات را برای کاربران نشان می‌داد، اما جدیدترین نسخه مترجم گوگل به کاربر اجازه می‌دهد که معنی دقیق یک واژه را با استفاده از تعریف آن به راحتی درک کند. این ویژگی تعریفی از معنی واژه مورد نظر شما به علاوه مثالی ساده و قابل فهم از کلمه در قالب یک جمله کوتاه در صفحه‌ای زیر ترجمه کلمه به کاربر نمایش خواهد داد. مثال‌های ارایه شده توسط مترجم گوگل، زمان و مکان درست برای استفاده از واژه مورد نظر در جملات را نشان خواهد داد.

مترجم گوگل

البته باید توجه کرد که این ویژگی در حال حاضر فقط برای کلمات به تنهایی و به صورت فردی موجود است، بنابراین این مترجم فعلا نمی‌تواند درک درستی از مفهوم و تعریف عبارات نوشته شده توسط کاربر داشته باشد.  همچنین تعاریف ارایه شده از واژگان به زبان مرجع آنها نوشته خواهد شد. یعنی اگر شما کلمه‌ای را از زبان هلندی به انگلیسی ترجمه کنید، تعریف واژه مورد نظر شما نیز به صورت هلندی نشان داده می‌شود.

اما ویژگی دیگری که در این بروزرسانی به این برنامه اضافه شده، قابلیت تغییر اکانت آسان (easy account switching) است. این ویژگی در برخی از نرم‌افزار‌های مترجم موجود بوده است و کاربرد آن دقیقا همانند تغییر اکانت شما در اپلیکیشن جمیل (Gmail) است. به طوری که شما به راحتی می‌توانید با یک دستگاه بین حسابهای شخصی سازی شده خود جابه‌جا شوید، بدون اینکه تغییری در  تنظیمات دیگر اکانت‌های شما ایجاد شود.

آیا شما هم برای کارهای ترجمه خود از این برنامه استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین برنامه برای ترجمه متون، تصاویر و… چیست؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی رسان در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH