برقراری تماس صوتی و تلفن زدن با تلگرام امکان پذیر شد!

تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا به خوبی نشان داده است که در هر به‌روزرسانی، یک سورپرایز برای کاربرانش در نظر گرفته است.

پس از انتشار چندین شایعه در رابطه با امکان برقراری تماس صوتی در تلگرام، بالاخره تیم توسعه دهنده این اپلیکیشن قابلیت تماس صوتی را در به‌روزرسانی نسخه 3.18 منتشر کرده است. این به‌روزرسانی برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید در دسترس است.

بنابر اعلام تلگرام، این قابلیت در ابتدا تنها برای کاربران اروپایی در دسترس است و پس از چند روز برای تمامی کاربران عرضه خواهد شد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تماس صوتی توسط تلگرام امنیت، کیفیت و بهبود دایم توسط هوش مصنوعی است.

تماس‌های صوتی در تلگرام به صورت end-to-end بوده، بنابراین تمامی تماس‌ها در امنیت کامل برقرار خواهد شد. هم‌چنین به لطف اتصال نظیر به نظیر، تلگرام تماس‌های صوتی را از نزدیک‌ترین سرور به شما انتقال می‌دهد که موجب افزایش سرعت و کیفیت تماس خواهد شد.

هوش مصنوعی به کار رفته در بخش تماس صوتی تلگرام پس از هر بار تماس، اطلاعات آن از جمله سرعت شبکه، زمان پینگ و … را به ثبت می‌رساند و با بهینه سازی، تماس‌های بعدی شما را بهبود می‌بخشد. حجم مورد استفاده در برقراری تماس‌های صوتی تلگرام بسیار کم است اما اگر بخواهید در برقراری تماس میزان حجم داده کم‌تری را استفاده کنید، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات و فعال‌سازی Use Less Data این میزان را 25 تا 30 درصد کاهش دهید.

پس از انتشار نهایی تماس صوتی در تلگرام، در iOS یک تب جدید در صفحه اصلی افزوده خواهد شد که می‌توانید با مراجعه به این تب، تماس صوتی را با مخاطب دلخواه برقرار کنید. در اسمارت‌فون‌های اندرویدی بخش تماس در منوی «…» (سه نقطه) قرار می‌گیرد و هم‌چنین در هر دو پلتفرم در صفحه مشخصات یک آیکون تماس افزوده خواهد شد.

دیگر قابلیتی که در جدیدترین نسخه تلگرام شاهد آن هستیم، پیشرفته‌تر شدن بخش فشرده سازی ویدیو است که حالا می‌تواند در 5 سطح انجام بپذیرد و هم چنین می‌توانید ویدیوها را قبل از ارسال مشاهده کنید.

به زودی آموزش کامل برقراری تماس از طریق تلگرام در آی‌تی‌رسان قرار می‌گیرد.

2 در مورد “برقراری تماس صوتی و تلفن زدن با تلگرام امکان پذیر شد!”

  1. امیرمحمد سلیمانی

    سلام اقای بکتاش. من قبلا در ای تی رسان ثبت نام کرده ام ولی اکنون هر چی می گردم هیچ بخشی برای وارد شدن به سایت یا ورود به پروفایلم نمی بینم.میشه یه کمکی بکنید؟!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH