سامسونگ 9 میلیارد دلار در بخش صفحه نمایش اولد سرمایه گذاری خواهد کرد

بر اساس شنیده‌ها کمپانی ساخت نمایشگر سامسونگ یعنی Samsung Display، توسعه گسترده تجهیزات تولید پنل‌های اولد خود را آغاز کرده است. به گزارش یک رسانه کره جنوبی به نام The Investor، غول کره‌ای دنیای تکنولوژی تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای افزایش توان تولید نمایش‌گرهای اولد بیش از 9 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری خواهد کرد.

اگر منابع این رسانه مورد اعتماد باشند سامسونگ دیسپلی قراردادهایی را با چندین تولید کننده تجهیزات به امضا رسانده که به این کمپانی کره‌ای اجازه می‌دهد بعضی از خطوط تولید LCD خود را با خطوط تولید اولد جایگزین کند. این کمپانی حدود 2.7 میلیارد دلار برای تولید 30 هزار واحد از ششمین نسل از پنل‌های اولد خود در سه ماهه چهارم سرمایه گذاری خواهد کرد. مبلغ 2.7 تا 3.5 میلیارد دلار نیز صرف توسعه تولید کارخانه اصلی سامسونگ دیسپلی می‌شود تا ظرفیت تولید آن از 30 تا 45 هزار پنل نمایشگر اولد در ماه به 120 هزار پنل افزایش یابد.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید‌کننده نمایشگرهای اولد در جهان است و حدود 95 درصد بازار نمایشگرهای اولد مصرفی در اسمارت فون‌ها را تصاحب کرده است. موسسه UBI نیز پیش‌بینی کرده است که سامسونگ در سال 2020، حدود 72 درصد از بازار نمایشگرهای اولد را در اختیار خواهد داشت که به این ترتیب به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد اوضاع را به همین منوال حفظ کند.

حتی کمپانی‌هایی مانند اپل قصد دارند از پنل‌های تولیدی این کمپانی در محصولات خود استفاده کنند. در همین راستا گفته می‌شود سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگرهای اولد مورد نیاز اپل برای آیفون 8 است. هم اکنون از این تکنولوژی در حدود 70 درصد از اسمارت فون‌های خود نیز استفاده می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد تقاضا برای این پنلها بسیار بالا باشد و به دلیل رویکرد بسیاری از تولیدکنندگان به این فناوری بالاتر هم خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH